دانلود شبیه سازی مقاله مقایسه عملکرد SVC و STATCOM برای جبرانسازی توان راکتیو

عنوان فارسی

مقایسه عملکرد بین SVC و STATCOM برای جبرانسازی توان راکتیو با استفاده از کنترل کننده منطق فازی

عنوان انگلیسی

Performance Comparison between SVC and STATCOM for Reactive Power Compensation by Using Fuzzy Logic Controller

کلمات کلیدی

SVC؛ STATCOM؛ کنترل کننده منطق فازی

درسهای مرتبط

ادوات فکتس

تعداد صفحات انگلیسی : 4 نشریه : Semantic Scholar
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 7
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
46,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 15 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Innovative Technology and Research (مجله بین المللی تحقیقات و فناوری نوآورانه)
ترجمه: دارد (ترجمه 5 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (گزارشکار 30 صفحه ای + فایل ویدئویی 1 دقیقه ای که نحوه ران کردن شبیه سازی ها را نشان می دهد) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx به همراه فایل های فازی)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

جبرانسازی توان راکتیو با کنترل کننده فازی

تاسیسات الکتریکی مدرن به دلیل افزایش روز افزون تقاضا، با مشکلات زیادی روبرو شده و ولتاژ با افزایش تلفات و مشکلات مختلف در کیفیت توان، دچار بی ثباتی شده است. عمدتاً پس از مطالعه چندین تحقیق در زمینه جبران توان راکتیو و تقاضا برای منبع توان راکتیو کنترل پذیر، بررسی عملکرد کارآمد و قابل اطمینان سیستم توان الکتریکیac افزایش یافته است. توسعه سریع صنعت الکترونیکی پر توان، سبب شده است تا ادوات سیستم انتقال انعطاف پذیر AC (ادوات FACTS) در برنامه های کاربردی مفید مورد توجه قرار گیرند. جبرانساز توان راکتیو (SVC) به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع جبران دارای معایب بزرگ، اتلافات بیشتر و واکنش آهسته تر می باشد. امروزه، ادوات بهینه ساز کیفیت توان مبتنی بر اینورتر به دلیل پاسخ سریع، اندازه کوچک و تلافات کم شان برای بهبود مشکلات مربوط به کیفیت توان در سیستم های توزیع پیشنهاد شده اند؛ جبرانساز سنکرون استاتیک (STATCOM) یکی از ادوات facts می باشد. STATCOM، با اتصال از نوع موازی به سیستم ac می تواند اینورتری برای بهبود عملکرد کیفیت توان باشد. این وسیله به دلیل عملکرد حالت پایدار جذابش، نقش مهمی در تأمین توان راکتیو، تنظیم ولتاژ و بهبود عملکرد پایداری گذرای سیستم های قدرت ایفا می کند. برای تعادل بار، تنظیم ولتاژ و فیلتر هارمونیک در سیستم توزیع مورد استفاده قرار می گیرد. در این پروژه مقایسه عملکرد بین کنترل کننده SVC و STATCOM  با استفاده از تکنیک کنترل یعنی توسط کنترل کننده فازی و بدون کنترل کننده فازی انجام شده است. علاوه بر این، STATCOM به طور قابل توجهی امپدانس سیستم موجود را تغییر نمی دهد و این مزیت را نسبت به SVC دارد. همچنین، عملکرد STATCOM با عملکرد SVC متداول مقایسه شده است. منطق فازی روش کنترل جدیدی برای SVC و STATCOM ارائه نموده و در میرایی نوسانات به کاربرد رفته است. شبیه سازی برای تأیید عملکرد کنترل کننده پیشنهادی با استفاده از MATLAB/SIMULINK انجام شده است. این پروژه صرفاً با حالت یون تصحیح ضریب توان سروکار دارد و اعوجاج هارمونیکی کل را نشان می دهد.

مطالعه مقایسه ای SVC و STATCOM در بهبود پایداری ولتاژ استاتیک ارائه شده است. مقایسه عملکرد بهبود پایداری ولتاژ استاتیک بین SVC و STATCOM و عملکرد STATCOM در مقایسه بهتر از روش متداول SVC می باشد. منطق فازی یک روش کنترل جدید برای SVC و STATCOM ارائه نموده و و در میرایی نوسانات به کاربرد رفته است. شبیه سازی ها برای تأیید عملکرد کنترل کننده پیشنهادی با استفاده ازMATLAB/SIMULINK انجام شده است و این پروژه صرفاً با حالت یون تصحیح ضریب توان و جبران توان راکتیو سروکار دارد و اعوجاج هارمونیکی کل را نشان می دهد.

این شبیه سازی در محیط سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مقایسه عملکرد SVC و STATCOM برای جبرانسازی توان راکتیو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.