دانلود شبیه سازی مقاله جبرانساز کیفیت توان برای ریزشبکه سه سیم سه فاز

عنوان فارسی

یک جبرانساز کیفیت توان رابط شبکه برای کاربردهای ریزشبکه سه سیم سه فاز

عنوان انگلیسی

A Grid-Interfacing Power Quality Compensator for Three-Phase Three-Wire Microgrid Applications

کلمات کلیدی

محدودیت جریان خطا؛ کنترل مدل – شارژ – شار؛ ریزشبکه؛ توالی مثبت و منفی؛ جبرانساز کیفیت توان

درسهای مرتبط

کیفیت توان

تعداد صفحات انگلیسی : 11 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2006 تعداد رفرنس مقاله : 13
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
42,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Power Electronics Specialists (PESC), Annual IEEE Conference (کنفرانس سالانه متخصصان الکترونیک قدرت)
ترجمه: دارد (ترجمه 20 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : گزارشکار مختصر دارد (6 صفحه در قالب WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m و .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

جبرانساز کیفیت توان

ریزشبکه ها، سیستم هایی با خوشه هایی از ریزمولد می باشند که برای تولید توان پراکنده، نصب شده اند. این ریزمولدها، معمولاً با استفاده از رابط های برپایه اینورتر منبع ولتاژ، به شبکه اصلی متصل شده اند، جایی که یکی از نگرانی های مرتبط با این اتصال به شبکه، تاثیر ولتاژهای شبکه نامتوازن (معمولاً ناشی از خطاهای نامتوازن سیستم یا بارهای متصل به آن) بر عملکرد کلی سیستم، می باشد. اگر این عدم توازن ولتاژ جدی باشد، بریکر حالت جامد، متصل بین ریزشبکه و شبکه اصلی، باز می شود تا ریزشبکه را تفکیک کند. اما هنگامی که عدم توازن ولتاژ جدی نباشد، بریکر ممکن است بسته باقی بماند و باعث حفظ ولتاژ نامتوازن در نقطه تزویج مشترک (PCC) شود. چنین عدم توازن ولتاژ می تواند باعث افزایش تلفات بارهای موتوری (و بنابراین اضافه حرارت دیدن موتور) و عملکرد غیرنرمال تجهیزات حساس در ریزشبکه و غیره گردد. یکی از راهکارهای مشهود برای مسئله ذکر شده در بالا، متوازن سازی ولتاژهای بار حساس در ریزشبکه با استفاده از تعدادی روش تنظیم ولتاژ می باشد. اما، جریان های نامتوازن بزرگ ممکن است بین شبکه اصلی نامتوازن و ریزشبکه بخاطر امپدانس خط بسیار کم متصل کننده دو شبکه جریان پیدا کند، اگر تنها ولتآژهای ریزشبکه تنظیم شوند. این جریان های نامتوازن بزرگ ممکن است ادوات نیمه رسانا درون اینورترهای رابط و اجزاء سیستم مانند خطوط هوایی و کابلهای فیدر را دچار اضافه تنش کند. این مسئله در هنگام افزایش ناگهانی ولتاژ شبکه، هنگامی که تفاوت زیادی بین ولتاژ شبکه اصلی و ریزشبکه باعث جریان خطای شدید در فیدر توزیع امپدانس پایین برای چند سیکل بنیادی می شود، حائز اهمیت است.

در شکل زیر، آرایش پیشنهادی برای ریزشبکه نشان داده شده است:

آرایش پیشنهادی ریزشبکه

 

این پروژه، یک جبرانساز کیفیت توان متصل به شبکه نوین جهت استفاده با تک تک سیستم های DG در یک ریزشبکه را پیشنهاد می کند. این جبرانساز با استفاده از اینورترهای شنت (موازی) و سری با اینورترهای کنترل بهینه شده برای بهبود کیفیت توان در ریزشبکه و کیفیت جریان های جاری بین ریزشبکه و شبکه اصلی، پیاده سازی می شود. در طی افزایش ناگهانی ولتاژ شبکه اصلی، اینورتر سری را نیز می توان برای محدود کردن جریان های خطای بزرگ، کنترل نمود و در نتیجه از تجهیزات ریزشبکه در برابر آسیب جدی، حفاظت شود. عملی بودن و اثربخش بودن جبرانساز پیشنهادی بوسیله نتایج شبیه سازی و تجربی، تایید می شوند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب انجام شده و توضیحات مرتبط با شبیه سازی و نحوه اجرای آن نیز به همراه یک فایل ورد در داخل محصول قرار داده شده است؛ بخشی از نتایج خروجی شبیه سازی در زیر نشان داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله جبرانساز کیفیت توان برای ریزشبکه سه سیم سه فاز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.