دانلود شبیه سازی مقاله رگولاتور ولتاژ AC مبتنی بر مبدل باک – بوست AC-AC

عنوان فارسی

رگولاتور ولتاژ AC مبتنی بر مبدل باک – بوست AC-AC

عنوان انگلیسی

AC Voltage Regulator Based on the AC-AC Buck-Boost Converter

کلمات کلیدی

رگولاتور؛ سوئیچ؛ مدار سوئیچینگ؛ کنترل ولتاژ؛ مبدل قدرت DC-DC؛ توپولوژی مدار؛ سلف؛ اینورتر

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2007 تعداد رفرنس مقاله : 6
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
43,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 15 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE International Symposium on Industrial Electronics (ISIE) (سمپوزیوم بین المللی IEEE در زمینه الکترونیک صنعتی)
ترجمه: دارد (ترجمه 11 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (14 صفحه) شبیه سازی : دارد (یک فایل سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

رگولاتور ولتاژ AC

رگولاتور ولتاژ AC به صورت سنتی با ترانسفورماتور تپ شده ساخته می شود، اما سرعت پاسخ سیستم خیلی پایین است. علت این است که تپ صرفاً در حین عبور صفر جریان بار تغییر می کند. بدلیل اینکه نیمه هادی های SCRبکار می روند ، و نیز بدلیل اینکه در حالت عادی  مقدار RMS محاسبه و برای تعیین گذار تپ بکار می رود. علاوه بر این، به تپ های زیادی نیاز است تا درصد تنظیم در حد مطلوبی قرار بگیرد.

در این پروژه یک رگولاتور ولتاژ AC بر اساس مبدل AC-AC باک- بوست معرفی شده است. با این توپولوژی به هیچ ترانسفورماتوری نیاز نیست.زیرا توپولوژی قادر به افزایش یا کاهش ولتاژ مطابق نیاز است. مشکل کموتاسیون  با تفکیک القاگر به دو بخش برطرف شده است. علاوه بر این، از کنترل کننده ای استفاده می شود که پاسخ سریع سیستم را ممکن می سازد. پیاده سازی نهایی نیز نسبتاً ساده است.

در این پروژه، مطالعه و پیاده سازی یک رگولاتور ولتاژ ACبر اساس مبدل AC-AC باک بوست ارائه شده است. از نظر سنتی، یک رگولاتور ولتاژ AC از یک تپ چنجر ترانسفورماتور یا توپولوژی های باک مبتنی بر مبدل AC-AC ساخته شده است.البته پیشرفت های اخیر در مبدل AC-AC پیاده سازی رگولاتورهای ولتاژ AC با سایر توپولوژی ها را ممکن می سازد. رگولاتور ولتاژ AC پیشنهادی بر اساس مبدل باک- بوست عملکرد خوبی دارد زیرا کنترل کننده چنین امکانی را فراهم ساخته است. پاسخ دینامیک سریع بدست آمده است و تنظیم ولتاژ درصد خوبی دارد. نتایج شبیه سازی و آزمایشات ارائه شده اند.

این شبیه سازی در نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصویر شکل موج خروجی آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله رگولاتور ولتاژ AC مبتنی بر مبدل باک – بوست AC-AC”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.