دانلود شبیه سازی مقاله زمانبندی بازار رزرو با در نظر گرفتن ظرفیت و مناقصه انرژی

عنوان فارسی

زمانبندی بازار رزرو با در نظر گرفتن ظرفیت و مناقصه انرژی رزرو

عنوان انگلیسی

Reserve market scheduling considering both capacity and energy bids of reserve

کلمات کلیدی

بازار سرویس جانبی؛ بازار رزرو؛ شبکه عصبی مصنوعی؛ انرژی کاربردی؛ ظرفیت مورد نیاز

درسهای مرتبط

بازار برق

تعداد صفحات انگلیسی : 11 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 22
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
78,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Electrical Power and Energy Systems (سیستم های انرژی و توان الکتریکی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (فایل راهنمای 2 صفحه ای و آموزش نحوه اجرا) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه زمانبندی بازار رزرو در بازار برق

با روند بازسازی و بهسازی در شبکه های قدرت الکتریکی و تجزیه شرکت های تجمیع شده به صورت عمودی، بهره برداری سیستم و پایداری به ISO اختصاص داده شده است، درحالی که ISO اختیار دسترسی آزاد به اجزاء سیستم را ندارد. بنابراین، ASM ها تشکیل شدند تا مکانی برای ISO باشند تا الزامات بهره برداری سیستم را خریداری کنند. شرکت کنندگان بازار به ازای فراهم شدن ظرفیت و انرژی، برای ASM قیمت پیشنهاد می کنند و سپس ISO مدل بازاری را اجرا می کند تا هزینه بهره برداری کل مشروط به قیدهای مکانیکی، کمینه سازی شوند. ISO محدودیت های مدل بازار در مورد ضابطه قابلیت اطمینان و استانداردهای سیستم را تنظیم می کند. کافی بودن این قیدها، باید بوسیله شبیه سازی های دینامیک و استاتیک سیستم، تایید شود. در بازارهای خدمات جانبی متداول، ISO مقدار ظرفیت لازم را بوسیله مطالعات پایداری و قابلیت اطمینان، اعلام می کند، اما مقدار این ظرفیتی که قرار است برای تولید انرژی در زمان بهره برداری، فراخوانی شود، قبل از انتهای زمان بهره برداری، معلوم نیست. بخاطر این کمبود اطلاعات، در زمان بسته شدن بازار، ISO ظرفیت لازمه را با کمینه سازی هزینه ظرفیت کل براساس فقط پیشنهاد قیمت ظرفیت، خریداری می کند و در قیمت تسویه بازار، به ارائه دهندگان ظرفیت پول پرداخت می کند، درحالی پیشنهاد قیمت انرژی نادیده گرفته می شوند. سپس، در زمان بهره برداری، ISO باید مقداری از این ظرفیت خریداری شده را برای حفظ فرکانس سیستم بکار بگیرد و هزینه انرژی بکار گرفته شده خود را در قیمت انرژی پیشنهادی، پرداخت می کند، درحالی این قیمت های پیشنهادی قبلاً در مدل تصمیم گیری ISO ها نادیده گرفته شده بودند. بنابراین، پرداخت کل ISO ها با آنچه که در مدل بازاری ISO ها بهینه سازی می شود، متفاوت است. با این حال، تعیین مکانیزمی برای پیش بینی و مدل سازی اثرات پیشنهاد قیمت انرژی بر هزینه بهره برداری کل، مورد ملاحظه قرار نگرفته است. در مدل های ASM متداول، ISO پیشنهاد قیمت انرژی را نادیده می گیرد، درحالی که بازار رزرو را برای خرید ظرفیت رزرو، مدل سازی می کند. در طی بهره برداری، ISO باید از مقداری از انرژی ظرفیت خریداری شده استفاده کند. در نتیجه، باید به ارائه دهندگان رزرو هزینه انرژی استفاده شده شان را پرداخت کنند؛ نرخ این پرداخت ها، قیمت انرژی رزرو پیشنهادی آنها می باشد. این روند تامین و تدارکات، به شرکت کنندگان بازار انگیزه می دهد تا قیمت های رقابتی را برای ظرفیت خود پیشنهاد دهند تا در بازار موفق شوند و قیمت انرژی خود را تا بالاترین سطح افزایش می دهند تا سود خود را به حداکثر برسانند. نتیجه نهایی، هزینه بهره برداری کلی بیشتر برای ISO خواهد بود. اکنون این مکانیزم در بازارهای برق نظارت نشده سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است، اگرچه ممکن است مقداری تفاوت وجود داشته باشد که از این دیدگاه می توان آنها را نادیده گرفت. برای نمونه، در ایالات متحده، ISO PJM و Midwest ISO ، سقفی برای ارائه ظرفیت ارائه دهندگان رزرو، تعریف کرده اند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله زمانبندی بازار رزرو با در نظر گرفتن ظرفیت و مناقصه انرژی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 14 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.