دانلود شبیه سازی مقاله شارژر انتگرالی باتری با اصلاح ضریب توان برای اسکوتر برقی

عنوان فارسی

یک شارژر انتگرالی باتری با اصلاح ضریب توان برای اسکوتر برقی

عنوان انگلیسی

An Integral Battery Charger With Power Factor Correction for Electric Scooter

کلمات کلیدی

درایو موتور AC؛ مدلسازی موتور AC؛ تبدیل توان ac-dc؛ شارژر باتری؛ مبدل جاگذاری شده؛ پیشرانه برقی خودروهای جاده ای

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2010 تعداد رفرنس مقاله : 20
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
88,900تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Electronics (مجله الکترونیک قدرت)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد شبیه سازی : دارد (سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه اصلاح ضریب توان

باتری خودرو، اساسی ترین جزء از یک خودروی الکتریکی است: هزینه، وزن و همچنین دامنه محرک و قابلیت اطمینان خودرو، شدیداً تحت تاثیر مشخصات باتری قرار می گیرند. علاوه بر آن، باتری باید به درستی مدیریت و نگهداری شود و بخصوص اینکه به درستی شارژ مجدد گردد تا از ظرفیت کامل آن بهره برداری شود و عمر مفید اسمی آن افزایش یابد. شارژهای باتری آنبورد، باید وزن و حجم پایینی داشته باشند، زیرا بوسیله خودرو حمل می شوند. معمولاً اینها در عرض چند ساعت قادر به شارژ کردن باتری ها بوسیله یک منبع ac تک فاز، مانند پریز برق خانگی هستند. در هنگام شارژ مجدد، جریان و ولتاژ باتری باید طبق مشخصات سازنده و طبق میزان شارژ برآورد شده، تنظیم شوند. در آخر اینکه، جریان ac جذب شده باید استانداردهای بین المللی ضریب توان واحد و اعوجاج هارمونیک کم را رعایت کنند.

در این پروژه، یک شارژر باتری یکپارچه برای یک اسکوتر الکتریکی با باتری های یون لیتیوم و موتور IPM ناهمسانگرد پیشنهاد می گردد، مدل سازی می شود و مورد تست تجربی قرار می گیرد.  بوسیله  درایو موتور IPM با تعداد سخت افزار بسیار اندک، یک یکسوساز بوست PFC چندسطحی بدست آمده است. کنترل شارژر باتری در کد کنترل اسکوتر، که بوسیله یک کنترلر DSP نقطه ثابت اجرا می شود، تلفیق شده است. تحلیل ها و نتایج تجربی نشان می دهند که موتور IPM، یک سلف تزویج کننده میسر برای انجام تلفیق پیشنهادی است. همچنین نشان می دهند که ناهمسانگردی روتور عوارض و اثرات جانبی بوجود نمی آورد و جریان ac در ضریب توان واحد با اعوجاج بسیار محدود جذب می شود و نیازی به فیلتر پسیو نیست. موتور القایی و موتور SMPM نیز بوسیله یک مدل عمومی تحلیل شده اند و انتظار می رود که عملکرد پایین تری نسبت به موتور IPM حاصل کند. جریان باتری یک مولفه قابل توجه 100 هرتزی دارد که پیامدهای آن در این پروژه بررسی شده است.

این شبیه سازی در محیط سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده و گزارشکار نیز به همراه آن ارائه می گردد. این گزارشکار مربوط به نمایش نتایج خروجی می باشد. بهتر است تا برای ران کردن شبیه سازی ها از متلب ورژن 2012b به بالا استفاده گردد. در ادامه، تعدادی از نتایج خروجی شبیه سازی ها قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله شارژر انتگرالی باتری با اصلاح ضریب توان برای اسکوتر برقی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.