پروژه سیمولینک موتور القایی در متلب

خلاصه:

موتور القایی، یک نوع موتور با جریان متناوب (AC) غیر همزمان(آسنکرون) است. کنترل سرعت و گشتاور در موتور القایی نیازمند درک بیشتر از نحوه طراحی، ساختار موتور القایی دارد.  در این پروژه موتور القایی در محیط سیمولینک شبیه سازی شده است و به همراه گزارش ۴ صفحه ای در اختیار محققان قرار می گیرد تا با ساختار موتور القایی و نحوه عملکرد آن آشنا شوند.

متلب
قیمت دانلود مقاله
16,000تومان
گزارشکار: دارد (۴ صفحه) شبیه سازی : سیمولینک متلب
شرح موضوع

سیمولینک موتور القایی

موتور القایی، یک نوع موتور با جریان متناوب غیر همزمان است که برای تامین توان مورد نیاز در قسمت متحرک روتور از القای مغناطیسی استفاده می شود. موتورهای القایی از پرکاربردترین موتورها در صنعت و مهندسی برق هستند که در سامانه های کنترلی صنعتی  همچنین خانگی به  استفاده می شوند.

طراحی ساده و عملکرد پایدار، قسمت کم، هزینه کم نگهداری و اتصال آسان و کامل به یک منبع برق AC (تک فاز و سه فاز) از ویژگی های موتور های القایی هستند. انواع گوناگونی از موتورهای القایی برای کاربردهای گوناگون طراحی و تولید شده اند. با اینکه طراحی موتورهای القایی آسانتر از موتورهای جریان ثابت یا DC است، کنترل سرعت و گشتاور در انواع مختلف موتورهای القایی نیازمند درک بیشتر از نحوه طراحی، عملکرد و ساختار موتور القایی دارد.

در این پروژه یک موتور القایی با مشخصات مختلف سیمولینک شده است و به محققان این اجازه را می دهد تا با ساختار موتور های القایی بهص ورت کامل آشنا شده و به درک عمیق تر از موتور القایی برسند.  استفاده از سیمولینک برای قابل ملموس بودن موتور القایی ورت گرفته است و شما میتوانید با بخش های مختلف آن بصورت ملموس آشنا شوید.
در این پروژه برای یک موتور القایی چهار حالت را با داده مشخص و ثابت درنظر گرفته و  جریان استاتور و روتور و سرعت و گشتاور آن را رسم کرده ایم. در ادامه ساختار ترسیمی در محیط سیمولینک و بخشی از نتایج شبیه سازی ها نشان داده شده است.

موتور القایی

موتور القایی

سیمولینک

سیمولینک

 


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پروژه سیمولینک موتور القایی در متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یک =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.