دانلود شبیه سازی مقاله طراحی آنتن مایکرواستریپ چندلایه پهن باند و بهره بالای X-band

عنوان فارسی

طراحی براساس آنتن مایکرواستریپ چندلایه پهن باند و بهره بالای X-band

عنوان انگلیسی

Design on X-band Wideband and High-gain Multi-layer Microstrip Antenna

کلمات کلیدی

آنتن میکرواستریپ؛ چند لایه؛ بهره بالا؛ پهن باند؛ تغذیه کوپل شده با دهانه؛ X-باند

درسهای مرتبط

مخابرات

تعداد صفحات انگلیسی : 4 نشریه : Semantic Scholar
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 13
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
52,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط CST پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Journal of Engineering Science and Technology Review (مجله علوم مهندسی و فناوری)
ترجمه: دارد (ترجمه 10 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (فایل راهنمای 5 صفحه ای در قالب ورد که خروجی های شبیه سازی را ارائه داده است) شبیه سازی : دارد (یک فایل CST)

این مقاله در محیط CST به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

شبیه سازی طراحی آنتن مایکرواستریپ در نرم افزار CST

با توسعه سریع فنآوری ارتباطات بی سیم مدرن، آنتن مایکرواستریپ مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است که این بخاطر مزیت هایش مانند پروفایل پایین، وزن کم، بهره بالا و ساختار ساده می باشد و قابلیت اطمینان، تحرک و بازده تضمین شود. در واقع، آنتن مایکرواستریپ چنین الزاماتی را برآورده می کند. ویژگی های کلیدی این نوع آنتن، سهولت نسبی ساخت، وزن کم، هزینه پایین و سازگاری با سطح سوار کننده یا یک برجستگی فوق العاده نازک بیرون زده از سطح، می باشند. این آنتن، همه مزیت های فنآوری مدار چاپی را فراهم می کند. این مزیت ها، آنها را برای بسیاری از کاربردهای ارتباطاتی مانند ارتباطات ماهواره ای، کاربردهای پزشکی راداری و غیره جذاب کرده است. انگیزه ساخت این نوع آنتن، یافتن رابطه بین آفست شیار و طول، با رسانایی اکتیو شیار در طرح شیار بود. بخاطر رفتار تشدید آنتن آرایه ای شیاردار در دیواره گسترده موجبر، پهنای باند امپدانسی و الگویی در فرکانس طراحی، باریک بود. اخیراً، بهبود پهنای باند امپدانسی و الگویی با آرایه های شیاردار با افزودن یک عنصر انطباق دهنده پهن باند در طرح تبدیل امپدانس، صورت گرفته است. انگیزه فعالیت ها، یافتن رابطه بین آفست شیار و طول با رسانایی اکتیو شیار در طرح شیار بوده است. این آنتن ها، به باند فرکانسی محدود و عملکرد نامناسب در سطوح توان بالای موجبر، خط هم محور یا حتی خط نوار (استریپ لاین) مشهور هستند. بنابراین، چالش اصلی در طراحی آنها، افزایش پهنای باند و بهره است. آرایه های آنتن مورد استفاده در باند X، به میزان گسترده ای در مجموعه مقالات و پروژه ها، گزارش شده اند. آرایه های آنتن جدیدتر در دامنه X-band با استفاده از آنتن های پچ بوده اند. محققان، فنون بسیاری را پیشنهاد داده اند و بررسی کرده اند تا بر این مسائل عمده غلبه کنند، برای مثال این فنون شامل آنتن های پچ شیاردار، آنتن های پچ مایکرواستریپ برروی زیرلایه ضخیم از نظر الکتریکی، آنتن انباشته تغذیه پروب،  استفاده از تغذیه های متنوع و مختلف، فنون تطبیق امپدانسی و استفاده از چندین رزوناتور (تشدید کننده) بوده اند. در چندین پروژه نیز بر طراحی فنی آنتن های پچ مایکرواستریپ چندلایه برای کاربرد X-band، تمرکز شده است.

در این پروژه، یک آنتن پچ چندلایه پهن باند نوین، ارائه می شود. این آنتن چندین مزیت دارد؛ اول اینکه، اندازه آن کوچک است و ساختن آن همراه با تغذیه بوسیله خط مایکرواستریپ برروی امپدانس زیرلایه پایین تر 50 اهم، آسان است. طراحی این آنتن با استفاده از «شبیه ساز ساختار فرکانس بالای» (HFSS) شرکت Ansoft انجام شده است.

در این پروژه، یک آنتن مایکرواستریپ تخت چند لایه X-band ارائه می شود. این آنتن به پهنای باند فرکانسی فوق العاده گسترده و مشخصات تابش خوب از نظر الگوی پرتو و نسبت جلو به عقب دست می یابد. بوسیله شبیه سازی این آنتن، پهنای باند 39.48% برای VSWR<2 و بهره حداکثر 5.23dB نشان داده شد. طبق نتایج بدست آمده، استفاده از روش طراحی ارائه شده در این پروژه می تواند به میزان زیادی باند امپدانسی یک آنتن مایکرواستریپ X-band را افزایش دهد. می توان این روش را به آسانی بازبینی نمود و برای طراحی انواع دیگر آنتن های دارای ساختار چندلایه پهن باند، تعمیم و گسترش داد.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار CST انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله طراحی آنتن مایکرواستریپ چندلایه پهن باند و بهره بالای X-band”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هجده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.