دانلود شبیه سازی مقاله کاربرد شبکه عصبی در پیش بینی قیمت برق در بازار برق

عنوان فارسی

کاربرد شبکه عصبی در پیش بینی قیمت خرید برق در بازارهای برق ایران

عنوان انگلیسی

Application of neural network in forecasting electricity purchase price in Iran electricity markets

کلمات کلیدی

پیش بینی قیمت برق؛ شبکه عصبی؛ الگوریتم پس انتشار خطا؛ سری زمانی؛ تجدید ساختار صنعت برق

درسهای مرتبط

بازار برق

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : 23rd international power system conference
سال انتشار : 2008 تعداد رفرنس مقاله : 12
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
کنفرانس بین المللی برق
قیمت دانلود مقاله
39,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : کنفرانس داخلی
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (توضیحات کامل 67 صفحه ای + 5 صفحه ای) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پیش بینی قیمت برق با شبکه عصبی

امروزه، در بازارهای برق نظارت زدایی شده، پیش بینی، بیش از پیش اهمیت یافته است. برآورد قیمت دقیق، کاری اساسی است و مبنای هر تصمیم گیری و توسعه استراتژی های پیشنهاد قیمت می باشد. در این پروژه، برای پیش بینی قیمت برق، یک شبکه عصبی بکار گرفته می شود. شبکه های عصبی با موفقیت اخیراً در بسیاری از کاربردهای پیش بینی استفاده شده اند.

در سراسر جهان، صنعت برق، به سمت یک چارچوب رقابتی همگرا می شود و یک محیط بازاری جایگزین صحنه انحصاری سنتی برای صنعت برق شده است. در این صنعت برق، پیش بینی قیمت برق، یک مسئله مهم است. بخصوص، دقت پیش بینی این قیمت های برق فوق العاده اساسی است، زیرا دقت بیشتر در پیش بینی، ریسک اضافه/کم برآورد درآمد از جانب مولدها برای شرکت های برق را کاهش می دهد و مدیریت ریسک بهتری حاصل می کند. خطاهای پیش بینی، دلالت های قابل توجهی برای سودها، سهام بازار و در نهایت ارزش سهامدار، دارند. پیش بینی دقیق قیمت های برق به یک ابزار بسیار مهم برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان تبدیل شده است. در کوتاه مدت، یک تولید کننده نیاز به پیش بینی قیمت برق دارد تا استراتژی پیشنهاد قیمت در مجموعه (pool) را استخراج کند و به صورت بهینه منابع انرژی الکتریکی خود را برنامه ریزی کند. در یک محیط تحت مقررات و نظارت، برنامه ریزی سنتی تولید برای منابع انرژی براساس کمینه سازی هزینه می باشد که با برآورده کردن تقاضای برق و همه قیدهای بهره برداری، ایجاد می شود. بنابراین، مسئله کلیدی این است که چگونه تقاضای برق را به صورت دقیق پیش بینی کنیم. اما، در یک محیط مقررات زدایی شده، از آنجایی که برنامه ریزی تولید منابع انرژی، مانند منابع برق آبی و حرارتی، اکنون براساس بیشینه سازی سود است، پیش بینی قیمت، زمانی دقیق است که اطلاعات اساسی برای هر تصمیم گیری را در خود بگنجاند. مشتریان و تولید کنندگان به دلایل یکسان نیاز به پیش بینی قیمت کوتاه مدت دارند.

در این پروژه، یک رویکرد شبکه عصبی برای پیش بینی میانگین قیمت برق در بازارهای برق ایران پیشنهاد شده است. داده های اولیه مربوط به شبیه سازی در خود مقاله ارائه شده است. الگوریتم مورد استفاده در شبیه سازی نیز، الگوریتم پس انتشار خطا می باشد. این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب انجام شده و نتایج آن نیز در ادامه قابل مشاهده می باشد. لازم به توضیح است که یک فایل گزارشکار کامل نیز برای این شبیه سازی آماده شده که شامل توضیح دقیق تمامی مراحل شبیه سازی و نیز تشریح کدهای شبیه سازی می باشد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کاربرد شبکه عصبی در پیش بینی قیمت برق در بازار برق”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.