دانلود شبیه سازی مقاله مدلسازی شبکه قدرت با فازورهای دینامیکی در قاب مرجع dq0

عنوان فارسی

مدلسازی شبکه های قدرت با استفاده از فازورهای دینامیکی در قاب مرجع dq0

عنوان انگلیسی

Modeling power networks using dynamic phasors in the dq0 reference frame

کلمات کلیدی

شبه استاتیکی؛ سیگنالهای میانگین؛ فازورهای دینامیکی؛ نوسانات درون ناحیه ای؛ چند ماشینه؛ پایداری

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 10 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2017 تعداد رفرنس مقاله : 36
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
48,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Electric Power Systems Research (تحقیقات سیستم های قدرت)
ترجمه: دارد (ترجمه 13 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در نرم افزار متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مدلسازی شبکه قدرت با فازور دینامیکی

فرایندهای دینامیک بوقوع پیوسته در سیستم های قدرت الکتریکی بزرگ، در سطوح انتزاعی مختلفی مدلسازی می شوند. در مدل های ساده استاتیک، ولتاژها و جریان ها سینوسی فرض می شوند، اما به صورت فازور نمایش داده می شوند. شبکه در این حالت بر اساس معادلات جریان توان نشان داده می شود. از سایر جنبه های حدی، مدل های گذرا توصیف کننده وضعیت سیستم بر اساس معادلات دیفرانسیل غیرخطی هستند. آن ها به صورت عددی در حوزه زمان حل می شوند. نوع سوم از مدل ها بر اساس فازورهای متغیر زمانی با عنوان مدل های شبه استاتیک- دینامیک با مقدار میانگین مشهور هستند. این مدل به اندازه کافی دقیق است تا زمانی که فازورها در مقایسه با فرکانس سیستم به آهستگی حرکت بکنند. یکی از مزایای کلیدی مدل های شبه استاتیک این است که امکان تعریف گام های زمانی عددی طولانی را فراهم می سازد. لذا فرایند شبیه سازی سرعت بیشتری می یابد. علاوه بر این، بدلیل اینکه مدل های شبه استاتیک از فازورها بجای سیگنال های AC سینوسی استفاده می کنند، لذا نقطه عملیاتی سیستم بخوبی تعریف می شود . چنین ویژگی ساده سازی چشمگیر مطالعات پایداری را در پی خواهد داشت.بدلیل این ویژگی ها، مدل های شبه استاتیک به صورت گسترده برای تحلیل تعاملات دینامیک در قاب های زمانی ثانیه تا دقیقه بکار می روند. آن ها به صورت تاریخی مطالعه پایداری ماشین، ارتعاشات بین ناحیه ای، و پدیده های دینامیک آهسته را ممکن می سازند. در سال های اخیر، با ظهور مولدهای پراکنده کوچک، و دستگاه های الکترونیک قدرت سریع، فرض فازورهای شبه استاتیک بشدت غیردقیق شده است. با توجه به این فناوری های نوظهور، سیگنال های ولتاژ و جریان حاوی مولفه های هارمونیک بالا هستند و تغییرات سریع دامنه و فاز را در پی دارند. این توسعه ها منجر به تعریف کلاس جدیدی از مدل ها بر اساس فازورهای دینامیک می شوند. مفهوم فازورهای دینامیک از تکنیک های میانگین گیری بکار رفته در الکترونیک قدرت ظهور کرده است و به سیستم های سه فاز گسترش یافته است. فازورهای دینامیک، حالت تعمیم یافته ایده فازورهای شبه استاتیک هستند و سیگنال های ولتاژ و جریان را بر حسب بسط های سری فوریه نشان می دهند. در آن ها مولفه های هارمونیک روی پنجره زمانی متحرک محاسبه می شوند. این رویکرد منافعی را شامل تحلیل مبتنی بر فازور، دقت بالا و شبیه سازی های سریع در پی دارد.

رفتار دینامیک و پایداری سیستم های قدرت مقیاس بزرگ به صورت سنتی بوسیله فازورهای متغیر زمانی، با فرض شبه استاتیک بودن سیستم مورد مطالعه قرار گرفته اند. البته در واقعیت امر و با ادغام سریع و فزاینده منابع پراکنده و تجدیدپذیر در شبکه های قدرت، این فرض همواره به سمت غیردقیق تر شدن حرکت می کند. این پروژه از فازورهای دینامیک در قاب مرجع dq0 برای توصیف شرایط دینامیک شبکه های انتقال و توزیع بزرگ استفاده می کند. مدل های پیشنهادی از فرض فازورهای شبه استاتیک استفاده نمی کنند و لذا نسبت به طیف گسترده فرکانس ها دقیق باقی می مانند. مدل dq0 کامل بر اساس ماتریس ادمیتانس وابسته به فرکانس بنا شده است و با استفاده از بسط سری تیلور تخمین زده می شود. بدین ترتیب مدل هایی با پیچیدگی کمتر تولید می شوند.مدل کلاسیک شبه استاتیک با تخمین مرتبه صفر بدست می آید، مدل دقیق تر مرتبه اول با تخمین مرتبه 1 بدست می آید. مدل های توسعه داده شده، دو خاصیت مدنظر را در یکدیگر ترکیب می کنند. از یکسو مزیت قاب مرجع dq0 را به همراه دارند. به طور دقیق، مدل ها از سیگنال های غیرچرخشی dq0 استاتیک در حالت پایدار استفاده می کنند. لذا یک نقطه عملیاتی بخوبی تعریف شده بدست می آید. از سوی دیگر، مدل های پیشنهادی دقت مدل شبه استاتیک در فرکانس های بالا را ارتقا می دهند . لذا نمایش پدیده های دینامیک سریع شبکه ها از جمله مولدهای پراکنده کوچک و ادوات الکترونیک قدرت سریع امکان پذیر می شود.به طور خاص، این ویژگی ها به ایجاد تحلیل پایداری دقیق و با پیچیدگی کم در چنین شبکه هایی کمک می کنند. شبیه سازی ها نشان می دهند که پاسخ های فرکانسی تمامی مدل ها در فرکانس های پایین تلاقی دارند و در فرکانس های بالا دچار افتراق می شوند. علاوه بر این، پاسخ مدل dq0 در حوزه زمان و قاب مرجع abc به مدل گذرا بسیار نزدیک هستند.

این مقاله در محیط نرم افزار متلب شبیه سازی شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به خروجی شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مدلسازی شبکه قدرت با فازورهای دینامیکی در قاب مرجع dq0”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 14 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.