دانلود شبیه سازی مقاله طراحی و مدلسازی مبدل DC-DC سه فاز برای کاربردهای جریان بالا

عنوان فارسی

طراحی، مدلسازی، کنترل و شبیه سازی مبدل DC-DC سه فاز برای کاربردهای جریان بالا

عنوان انگلیسی

Design, modelling, control and simulation of a three-phase DC–DC converter for high currents applications

کلمات کلیدی

تحلیل عددی؛ کنترل ولتاژ؛ مبدل های توان DC-DC؛ سلول های سوختی غشای تبادل پروتون؛ ضریب توان؛ مبدل های سوئیچینگ

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 11 نشریه : IET
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 11
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
IET
قیمت دانلود مقاله
68,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IET Power Electronics (الکترونیک قدرت)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب طراحی مبدل DC-DC سه فاز

در دو دهه گذشته، چندین فنآوری DC-DC که پوشش دهنده توان گسترده ای هستند، پیشنهاد شده اند. اکثر آنها، که براساس استفاده از MOSFET ها هستند، به کاربردهای توان پایین اختصاص داده شده اند و عموماً یک ترانسفورماتور فرکانس بالا دارند که ایزولاسیون گالوانیک در مرحله میانی را تضمین می کند. علاوه بر آن، مرحله ورودی چنین مبدل هایی به یک اینورتر دو انشعابی محدود است درحالی که مرحله خروجی تنها شامل دیودهای یکسوساز هستند و بنابراین یک پخش توان یک طرفه فراهم می کنند. در کاربردهای جریان بالا، استفاده از توپولوژی های دو انشعابی، کافی نیست و تعمیم به مبدل های ذکر شده در بالا به حالت سه فاز، بخاطر مقادیر اسمی محدود نیمه رساناهای موجود، الزامی می شود. علاوه بر آن، جهت کاهش مقادیر اسمی جریان در چنین مبدل هایی بدون تاثیر گذاری بر سطح توان، یک ضریب توان بالا در مرحله میانی AC لازم است. این ویژگی، تعویض مرحله خروجی پل دیودی متداول با یک یکسوساز شش کلیدی کاملاً کنترل شده را لازم می سازد. این اصلاح توپولوژی، مزیت های دیگری نیز دارد: (1) پخش توان دو طرفه می شود (2) تنظیم ولتاژ DC در خروجی ممکن می شود (3) تلفات توان در هسته مسی و مغناطیسی کاهش می یابند، که این بخاطر اساساً کاهش جریان های «ریشه میانگین مربعی» (RMS) و حذف هارمونیک های جریان فرکانس پایین است، (4) در نتیجه بازده توان افزایش می یابد (5) اندازه، وزن و هزینه هسته مغناطیسی کاهش می یابد و (6)، اغتشاشات «تداخل الکترومغناطیسی» (EMI) ناچیز می شود.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است. برای شبیه سازی از نسخه 2012b استفاده شده است و بهتر است تا برای ران کردن شبیه سازی، از این نسخه و یا نسخه های بالاتر استفاده گردد.

در این مقاله، یک مبدل DC-DC دو مرحله ای برای کاربردهای جریان زیاد تحلیل شده است. یک مدل فضای حالت از مبدل با استفاده از رویکرد توابع کلیدزنی توسعه یافته است و یک طرح کنترل چند حلقه ای برای یکسوساز مرحله خروجی طراحی شده است تا از ضریب توان بالا در مرحله AC اطمینان حاصل شود و یک ولتاژ تنظیم شده در بار DC، بدست آید. عملکرد سیستم کنترل پیشنهادی بوسیله شبیه سازی های عددی تایید شده است، که در آن یک منبع DC ایده آل و یک منبع DC نوع PEMFC، به صورت ترتیبی مورد ملاحظه قرار گرفته اند. نشان داده شد که در هر دو حالت، مبدل، کیفیت بهره برداری بالایی از نظر اعوجاج جریان مرحله میانی و ضریب توان، از خود به نمایش می گذارد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله طراحی و مدلسازی مبدل DC-DC سه فاز برای کاربردهای جریان بالا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.