دانلود شبیه سازی مقاله فیلتر توان اکتیو شنت مبتنی بر سیمولینک متلب برای به حداقل رسانی هارمونیک ها

عنوان فارسی

فیلتر توان اکتیو شنت مبتنی بر مدل سیمولینک متلب (MATLAB-Simulink) با استفاده از کنترل کننده منطق فازی برای به حداقل رسانی هارمونیک ها

عنوان انگلیسی

MATLAB-Simulink Model Based Shunt Active Power Filter Using Fuzzy Logic Controller to Minimize the Harmonics

کلمات کلیدی

فیلترهای توان اکتیو؛ هارمونیک ها؛ کنترل کننده منطق فازی؛ متلب (MATLAB)

درسهای مرتبط

کیفیت توان؛ کنترل

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : IJSRP
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 15
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
ijsrp
قیمت دانلود مقاله
59,500تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Scientific and Research Publications (مجله بین المللی انتشارات علمی و پژوهشی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد شبیه سازی : دارد (2 فایل سیمولینک متلب و 1 فایل فازی با نتایج کاملا منطبق)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب فیلتر توان اکتیو شنت

سیستم های الکتریکی مدرن، بخاطر استفاده گسترده از واحدهای تبدیل توان و تجهیزات الکترونیک قدرت، باعث افزایش اغتشاش های هارمونیکی در جریان شبکه های ac شده است. کیفیت توان (PQ)، یکی از معیارهای مهم یک سیستم الکترونیک قدرت است. اصطلاح PQ به معنای حفظ شکل موج جریان سینوسی خالص هم-فاز با یک شکل موج سینوسی خالص می باشد. توان تولید شده در نیروگاه و مولدها، بطور طبیعی، سینوسی خالص می باشد. تنزل کیفیت توان عمدتاً بخاطر هارمونیک های جریان و ولتاژ ایجاد شده بوسیله تجهیزات مبتنی بر الکترونیک قدرت مانند درایوهای سرعت متغیر، منابع تغذیه الکترونیکی، شارژرهای باتری، چوک های الکترونیکی و غیره می باشند. این بارهای غیرخطی، جریان های غیرسینوسی را جذب می کنند و توان راکتیو را مصرف می کنند. جریان های هارمونیک تولید شده بوسیله بارهای غیرخطی از طریق نقطه تزویج مشترک به سیستم های توزیع بر می گردند. کنترلر، قسمت اصلی فیلتر توان اکتیو است و در سالهای اخیر، موضوع بسیاری از پژوهش ها بوده است. کنترلرهای ولتاژ و جریان PI متداول برای کنترل جریان هارمونیک و ولتاژ dc بوسیله APF شنت مورد استفاده قرار گرفته اند. اما، کنترلر PI متداول نیاز به مدل ریاضیاتی دقیق سیستم دارد، که بدست آوردن آن تحت تغییرات پارامتر، غیرخطی بودن و آشفتگی های بار دشوار است. اخیراً، کنترلرهای منطق فازی، توجه زیادی برای کاربردهای مختلف، به خود جلب کرده اند. مزیت های کنترلرهای منطق فازی، شامل استواری در برابر تغییر پارامتر، عدم نیاز به مدل ریاضیاتی دقیق، توانایی کار با ورودی های غیردقیق و توانایی سروکار داشتن با غیرخطی ها می باشند. این پروژه، طرح های کنترل منطق فازی برای جریان هارمونیک و کنترل ولتاژ dc اینورتر برای بهبود عملکرد APF شنت را ارائه می دهد. عملکرد کنترلر فازی از طریق شبیه سازی های کامپیوتری تحت شرایط حالت پایدار ارزیابی می شود. نتایج بدست آمده نشان می دهند که کنترلر فیلتر توان اکتیو پیشنهادی، یک منبع تغذیه سینوسی با اعوجاج هارمونیک کم و همفاز با ولتاژ خط، حاصل می کند. همچنین، الگوریتم کنترلر منطق فازی طراحی و پیاده سازی می شود.

این مقاله در محیط نرم افزار سیمولینک متلب (MATLAB) شبیه سازی شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به شبیه سازی و خروجی های آن قرار داده شده است:

مسئله ارائه انرژی الکتریکی با کیفیت به کاربران، یکی از مسائل مهم می باشد. علت آن، افزایش بارهای غیرخطی در شبکه است. اینها، منابع تولید آلودگی هارمونیک در شبکه هستند که آشفتگی های بسیاری بوجود می آورند و عملکرد بهینه تجهیزات الکتریکی را مختل می کنند. در این پروژه، راهکاری برای حذف هارمونیک ها بوسیله بارهای غیرخطی پیشنهاد شده است. همچنین در اینجا، تحلیل و شبیه سازی یک فیلتر توان اکتیو (APF) که هارمونیک ها و توان راکتیو تولید شده توسط بارهای غیرخطی را در حالت پایدار و گذرایی ها جبرانسازی می کند، ارائه می شود. موثر بودن APF بوسیله شبیه سازی با استفاده از MATLAB/SIMULINK کیفیت توان بهتر با طراحی این فیلتر توان اکتیو مبتنی بر کنترلر منطق فازی جدید، نشان داده شد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله فیلتر توان اکتیو شنت مبتنی بر سیمولینک متلب برای به حداقل رسانی هارمونیک ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + پانزده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.