دانلود شبیه سازی مقاله فیلتر هارمونیک اکتیو با استفاده از واحدهای DG متصل به شبکه

عنوان فارسی

فیلتر هارمونیک اکتیو با استفاده از واحدهای DG متصل به شبکه و کنترل شده با جریان با کنترل توان حلقه بسته

عنوان انگلیسی

Active Harmonic Filtering Using Current-Controlled, Grid-Connected DG Units With Closed-Loop Power Control

کلمات کلیدی

فیلتر توان اکتیو؛ تولید پراکنده؛ جبرانسازی هارمونیک؛ استخراج هارمونیک؛ حلقه فاز قفل شده (PLL)؛ کنترل کننده رزونانس؛ امپدانس مجازی

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 12 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 36
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
298,600تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Electronics (مجله الکترونیک قدرت)
ترجمه: ندارد گزارشکار : فایل راهنما دارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل توان با فیلتر هارمونیک اکتیو

بخاطر اهمیت رو به رشد منابع انرژی تجدیدپذیر، تعداد زیادی از واحدهای DG متصل به الکترونیک قدرت در سیستم های توزیع ولتاژ پایین نصب شده اند. گزارش شده که کنترل مبدل های متصل می تواند مسائل تشدید یا رزونانس را در سیستم، بوجود آورد. علاوه بر آن، افزایش حضور بارهای غیرخطی، مانند درایوهای سرعت متغیر، لامپ های LED، لامپ های فلورسنت کمپکت (CFLS) و غیره، بیشتر کیفیت توان سیستم توزیع را تنزل می دهند. برای جبرانسازی اعوجاج های هارمونیک سیستم توزیع، تعدادی روش فیلتر اکتیو و پسیو، توسعه یافته اند. اما، نصب فیلترهای اضافه، بخاطر نگرانی های هزینه ای، بسیار مطلوب نیست. به بیان دیگر، بهبود کیفیت توان سیستم توزیع با استفاده از کنترل انعطاف پذیر واحدهای DG متصل به شبکه، به یک موضوع جالب تبدیل شده است، به این صورت که قابلیت جبرانسازی هارمونیک جانبی یا کمکی، با کارکرد تولید برق اولیه DG از طریق اصلاح مرجع های کنترلی، تلفیق می شود. این ایده از این نظر بسیار جذاب است که توان موجود بدست آمده از منابع انرژی تجدیدپذیر پشت صحنه (backstage)، اغلب کمتر از مقادیر اسمی توان مبدل های متصل کننده DG می باشد.

در این پروژه، یک استراتژی جبرانسازی هارمونیک ساده برای مبدل های متصل به واحد DG کنترل شده با جریان، پیشنهاد می گردد. با تفکیک کنترلرهای تناسبی متداول و چند تشدیدی (multiple resonant) به دو شاخه کنترلی موازی، روش پیشنهادی کنترل توان و جبرانسازی هارمونیک را بدون استفاده از هر گونه استخراج جریان هارمونیک بار غیرخطی محلی یا آشکار سازی ولتاژ هارمونیک PoC، را محقق می سازد. علاوه بر آن، ورودی شاخه کنترل توان بنیادی، بوسیله طرح کنترل توان حلقه بسته، که نیاز به استفاده از PLL ها را برطرف می کند، تنظیم می شود. روش کنترل توان پیشنهادی، کنترل توان دقیق را تضمین می کند حتی هنگامی که امور جبرانسازی هارمونیک در واحد DG یا تغییرات ولتاژ POC، فعال شوند. نتایج شبیه سازی و تجربی بدست آمده از یک واحد DG تک فاز، امکان پذیری استراتژی پیشنهادی را تایید کرد.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به شبیه سازی و نیز خروجی های آن قرار داده شده است:

فیلتر هارمونیک اکتیو

واحدهای DG متصل به شبکه و کنترل شده با جریان

استخراج هارمونیک

امپدانس مجازی

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله فیلتر هارمونیک اکتیو با استفاده از واحدهای DG متصل به شبکه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.