دانلود شبیه سازی مقاله تحلیل مبدل dc/dc باک – بوست تک سوئیچ جدید

عنوان فارسی

تحلیل و پیاده سازی یک مبدل dc/dc باک – بوست تک سوئیچ جدید

عنوان انگلیسی

Analysis and implementation of a new single-switch buck-boost dc/dc converter

کلمات کلیدی

مبدل قدرت DC-DC؛ مبدل های سوئیچینگ؛ ساختار مدار؛ دیود؛ عناصر ذخیره سازی انرژی؛ کاهش هزینه؛ بهره ولتاژ؛ حالت افزاینده؛ تنش ولتاژ

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 18
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
42,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 20 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IET Power Electronics (مجله الکترونیک قدرت)
ترجمه: دارد (ترجمه 23 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (گزارشکار 18 صفحه ای در مورد نحوه عملکرد شبیه سازی و تشریح نتایج خروجی) شبیه سازی : دارد (یک فایل سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مبدل dc/dc باک – بوست

اخیراً، مبدل های DC/DC بشدت مورد توجه محققان قرار گرفته اند. در بسیاری کاربردها از جمله سیستم های پیل سوختی، به باک / بوست ولتاژ نیاز است، دستگاه های احتمالی شامل نوت بوک ها و گوشی های تلفن همراه، محصولات LED، و دستگاه های خودروی برقی هستند. با توجه به نوسانات در ولتاژ خروجی سیستم باتری، یک مبدل باک – بوست DC/DC اضافی برای تنظیم ولتاژ خروجی نیاز است. چندین نوع مبدل قادر به انجام تبدیل ولتاژ افزایشی- کاهشی هستند که از آن جمله می توان به مبدل اینورتر باک- بوست، مبدل فلای بک ، مبدل کوک و مبدل اندوکتانس اولیه تک انتها (SEPIC) اشاره کرد. البته این مبدل ها فشار زیادی به سوئیچ ها وارد می آورند. مبدل فلای بک دارای اندوکتانس نشتی بالا، و بازدهی پایین است. برخی مبدل های باک / بوست DC/DC اخیراً با استفاده از مبدل های KY معرفی شده اند. البته چهار سوئیچ قدرت در این مبدل ها بکار رفته اند.

در این پروژه، یک مبدل باک – بوست جدید معرفی شده است. بهره ولتاژ مبدل پیشنهادی در حالت افزایشی بیشتر از مبدل های باک- بوست پایه غیرایزوله، همچون باک بوست سنتی، کوک، زتا و SEPIC است. مبدل پیشنهادی در سه حالت در حالت رسانش پیوسته (CCM) عمل می کند. حالت دوم مبدل های KY که در آن ها سوئیچ های توان خاموش می شوند ، در مبدل پیشنهادی به دو نوع تقسیم می شود. این دو حالت بر خلاف مبدل های KY، به خازن ها امکان موازی شدن ناگهانی را نمی دهند. لذا مبدل پیشنهادی مشکل فوق الذکر در مبدل های KY را برطرف می کند. بدین ترتیب این حالت به کاهش تنش وارده بر مولفه های مداری می انجامد. در این توپولوژی، صرفاً یک سوئیچ توان بکار رفته است و لذا روش کنترلی ساده و تلفات توان سوئیچ زنی کاهش می یابد. علاوه بر این، ناحیه عملیاتی CCM در مبدل پیشنهادی در مقایسه با مبدل کوک افزایش می یابد. با استفاده از نتایج آزمایشی ، مطلوبیت مبدل پیشنهادی اثبات می شود.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی مربوط به آن قرار داده شده است:

تحلیل مبدل dc - dc

مبدل تک سوئیچ

مبدل dc - dc باک بوست

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تحلیل مبدل dc/dc باک – بوست تک سوئیچ جدید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.