دانلود شبیه سازی مقاله مبدل ماتریسی غیر مستقیم با نرخ انتقال ولتاژ واحد

عنوان فارسی

مبدل ماتریسی غیر مستقیم با نرخ انتقال ولتاژ واحد برای تبدیل توان AC به AC

عنوان انگلیسی

Indirect matrix converter with unity voltage transfer ratio for AC to AC power conversion

کلمات کلیدی

مبدل ماتریسی غیر مستقیم؛ نرخ انتقال ولتاژ واحد؛ چاپر بوست AC/AC

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 13 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 21
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
92,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Electric Power Systems Research (تحقیقات سیستم قدرت)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (یک سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مبدل ماتریسی برای تبدیل AC به AC

روند توسعه مبدل های الکترونیک قدرت برای تبدیل توان ac به ac، به صورت تلفیق مبدل فرکانس و دیگر قسمت های تجهیزات و تبدیل به یک واحد برای کاهش حجم و هزینه ها و افزایش بازده و قابلیت اطمینان کلی، می باشد. جدا از سیستم تبدیل ac-dc-ac استفاده شده در بسیاری از کاربردهای مبدل متداول، با عناصر راکتیو بزرگ در شین DC میانی، مبدل ماتریسی مستقیم (DMC) مشهور معرفی شده در سال 1979، می تواند بدون نیاز به هیچگونه عنصر راکتیو بزرگ، ac را به ac تبدیل کند. DMC ها، مزیت های بسیاری دارند، شامل یک ضریب توان ورودی تنظیم پذیر، پخش توان دو طرفه، شکل موج های خروجی توان کیفیت بالا و پتانسیل داشتن یک محصول فشرده تر، زیرا نیاز به محفظه ذخیره انرژی بزرگ، مانند خازن شین DC ندارند و به این علت، این مبدل را می توان با موتورهای الکتریکی، تلفیق کرد. اما، علیرغم این مزیت ها، DMC توسط صنعت بکار گرفته نشده است. عمدتاً این بخاطر الگوریتم مدولاسیون این مبدل ها می باشد که نیاز به یک استراتژی کلیدزنی «مدولاسیون عرض پالس» (PWM) پیچیده و دشوار، که مستعد مشکلات کموتاسیون است، دارد. یک توپولوژی جایگزین برای تبدیل AC/AC، که به توپولوژی IMC مشهور است، شامل دو خط جداگانه و پل های بار است و مزیت های مشابه با DMC حاصل می کند، و همچنین گزینه ای برای کاهش تعداد کلیدهای اکتیو پل خط به 3 کلید را دارد اگر پخش توان دو طرفه لازم نباشد و مسائل کموتاسیون مرتبط با DMC ها را نیز برطرف می کند.

این پروژه، یک جواب عملی برای غلبه بر محدود سازی نسبت انتقال ولتاژ در مبدل های ماتریسی غیرمستقیم را پیشنهاد می کند، بگونه ای که مزیت های این نوع تبدیل AC-AC همچنان قابل حفظ شدن هستند. با اقتباس از ایده کارکرد تقویت کنندگی AC، تکامل در توپولوژی IMC متداول بوسیله افزودن چهار کلید یک طرفه، حاصل شده است. یک استراتژی کلیدزنی جدید برای دستیابی به عملکرد تقویت و برای کاهش تلفات کلیدزنی نیز، بکار گرفته شده است. در حین تحلیل عملکرد تقویت کنندگی مبدل، معادلات طراحی را نیز می توان بررسی کرد به صورتی که یک نسبت تبدیل ولتاژ بی نهایت را بتوان به صورت نظری بدست آورد. علاوه بر نتایج شبیه سازی، همخوانی عالی نتایج تجربی، توانایی تقویت ولتاژ در IMC پیشنهادی، را تایید می کند. با مقایسه THD ولتاژها و جریان های ورودی/خروجی مبدل با استفاده از شبیه سازی و شکل موج های تجربی، این پروژه بیان می کند که کیفیت هر دو کمیت های ورودی خروجی، الزامات IEC تحت نسبت انتقال ولتاژ واحد را حتی بدون بکارگیری هرگونه کنترل حلقه باز یا بسته و تحت ولتاژ تامین آشفته، برآورده می کند. از آنجا که کارایی تقویت ولتاژ و عملکرد خوب IMC پیشنهادی کاملاً با شبیه سازی و یک نمونه اولیه 5 kW ضمن حفظ یکپارچگی آن، تست شده است، اما این مبدل پیشنهادی می تواند یک گزینه مناسب برای تبدیل توان AC-AC در آینده باشد.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

مبدل ماتریسی غیر مستقیم

نرخ انتقال ولتاژ واحد

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مبدل ماتریسی غیر مستقیم با نرخ انتقال ولتاژ واحد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.