دانلود شبیه سازی مقاله مقایسه الگوریتم های کنترلی برای DSTATCOM

عنوان فارسی

مقایسه الگوریتم های کنترلی برای DSTATCOM

عنوان انگلیسی

A Comparison of Control Algorithms for DSTATCOM

کلمات کلیدی

آدالین؛ جبرانساز استاتیک توزیع (DSTATCOM)؛ نظریه توان راکتیو لحظه ای (IRP)؛ توازن بار؛ جبرانسازی توان راکتیو؛ نظریه قاب مرجع سنکرون (SRF)

درسهای مرتبط

ادوات فکتس

تعداد صفحات انگلیسی : 8 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2009 تعداد رفرنس مقاله : 15
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
68,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Industrial Electronics (مجله الکترونیک صنعتی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب در مورد DSTATCOM

در سیستم های توزیع امروزی، عمده مصرف برق از بارهای راکتیو، مانند فن ها، پمپ ها و غیره می باشد. این بارها، جریان های دارای ضریب توان پسفاز می کشند و بنابراین باعث بوجود آمدن بار توان راکتیو در سیستم توزیع می شوند. علاوه بر آن، این وضعیت در حضور بارهای نامتوازن، وخیم تر می شود. تقاضای مازاد توان راکتیو، تلفات فیدر را افزایش می دهد و قابلیت پخش توان اکتیو سیستم توزیع را کاهش می دهد، درحالی که عدم توازن بر عملکرد ترانسفورماتورها و مولدها تاثیر می گذارد. یک جبرانساز استاتیک توزیع (DSTATCOM) را می توان برای جبرانسازی توان راکتیو و بارگذاری نامتوازن در سیستم توزیع، مورد استفاده قرار داد. عملکرد DSTATCOM به الگوریتم کنترل استفاده شده برای استخراج مولفه های جریان مرجع، بستگی دارد. به این منظور، طرح های کنترلی بسیاری در مجموعه مقالات گزارش داده شده اند و تعدادی از این طرح ها عبارتند از نظریه «توان راکتیو لحظه ای» (IRP)، مولفه های متقارن آنی، نظریه «قاب مرجع سنکرون» (SRF)، جبرانسازی جریان با استفاده از تنظیم شین dc، جبرانسازی براساس مبنای «هر فاز» و طرح مبتنی بر تکنیک های شبکه عصبی. در میان این طرح های کنترلی، نظریه های IRP و SRF پراستفاده ترین نظریه ها می باشند. در این مقاله، یک DSTATCOM با استفاده از نظریه های IRP و SRF کنترل می شود تا توان راکتیو و عدم توازن برطرف گردد و این روش ها با یک الگوریتم کنترل مبتنی بر Adaline جدید، مقایسه می شوند. الگوریتم کنترل مبتنی بر Adaline، الگوریتمی ساده است و بار محاسباتی کمتری دارد. یک تخمینگر جریان مرجع مبتنی بر عنصر خطی وفقی (Adaline) سریع، مولفه جریان توالی مثبت حقیقی را بدون هرگونه تغییر فاز، استخراج می کند. تخمین جریان مرجع از طریق Adaline از یک الگوریتم «میانگین حداقل مربعات» (LMS) برای محاسبه وزن ها، بهره می گیرد. در این مقاله، یک مطالعه شبیه سازی با استفاده از متلب، برای این سه روش کنترل DSTATCOM، ارائه می شود. نتایج شبیه سازی، اثربخشی این سه الگوریتم کنترل DSTATCOM برای جبرانسازی توان راکتیو و بار نامتوازن را نشان می دهند. همچنین، در این پروژه، سخت افزار DSTATCOM برای اعتباریابی طرح کنترل مبتنی بر Adaline با یک شین dc مستقل با استفاده از یک کنترلر dSPACE DS1104 R&D، توسعه می یابد.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است

نظریه های IRP و SRF، و روش Adaline، رفتار رضایت بخش DSTATCOM را نشان داده اند. یک طرح کنترل مبتنی بر Adaline باعث بهبود عملکرد قابل توجه DSTATCOM شده است. این روش مبتنی بر Adaline از الگوریتم LMS برای محاسبه وزن ها استفاده می کند و این محاسبات به صورت آنلاین انجام می شوند؛ بنابراین، این الگوریتم قادر به استخراج جریان های مرجع در شرایط بارگذاری متغیر هستند که این کار بوسیله تکنیک های استخراج جریان شبکه خنثی دیگری، امکان پذیر نیست. نتایج شبیه سازی و آزمون، اثربخشی این الگوریتم های کنترل را نشان می دهند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مقایسه الگوریتم های کنترلی برای DSTATCOM”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.