دانلود شبیه سازی مقاله مقایسه تئوری p-q تک فاز و الگوریتم کنترلی مبتنی بر UVT

عنوان فارسی

مقایسه تئوری p-q تک فاز و الگوریتم های کنترلی مبتنی بر UVT برای UPQC تک فاز

عنوان انگلیسی

A comparison of single-phase p-q theory and UVT based control algorithms for single-phase UPQC

کلمات کلیدی

کیفیت توان؛ UPQC؛ هارمونیک ها؛ اصلاح ضریب توان؛ کاهش هارمونیک ولتاژ و جریان

درسهای مرتبط

کیفیت توان؛ ادوات فکتس

تعداد صفحات انگلیسی : 4 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2010 تعداد رفرنس مقاله : 8
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
68,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی

ناموجود

آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE India Conference (INDICON)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب تئوری p-q تک فاز

با افزایش کاربرد بارهای غیرخطی، بوجود آمدن مسائل کیفیت توان اجتناب ناپذیر شده است. از سوی دیگر، تجهیزات صنعتی مدرن به کیفیت توان حساستر شده اند. بطور کلی، UPQC را می توان به دو دسته تقسیم کرد: UPQC تک فاز و UPQC سه فاز. با این حال، کاربردهای آنچنان زیادی برای UPQC در سیستم های تک فاز وجود ندارد. این مقاله، یک نظریه p-q تک فاز اصلاح شده را ارائه می دهد که پیاده سازی آن آسان است و برای بدست آوردن مرجع برای APF شنت UPQC تک فاز، مناسب است. برای کنترل UPQC سه فاز، استراتژی های کنترل بسیاری پیشنهاد شده اند. تعدادی از این فنون کنترل، نظریه توان راکتیو لحظه ای (نظریه pq)، نظریه pq تعمیم یافته، استراتژی کنترل SRF و فنون الگوی بردار واحد می باشند. با این حال برای سیستم های تک فاز، نظریه p-q را نمی توان به صورت مستقیم بکار گرفت و لازم است قبل از پیاده سازی، تعدادی تبدیل انجام شود. نطریه p-q اولین بار برای سیستم های چند فاز پیشنهاد شد و لازم است برای سیستم های تک فاز متناسب سازی شود. در این پروژه، نظریه p-q تک فاز بجای جریان APF سریع تغییر، بیشتر اصلاح یافته اند تا مرجع برای جریان تامین بنیادی بدست آید، و در نتیجه تاخیر محاسباتی و تعداد حسگرهای مورد نیاز، کاهش می یابد. در این پروژه، مقایسه ای بین دو استراتژی کنترل، یعنی نظریه p-q تک فاز و روش UVT برای کنترل APF شنت UPQC تک فاز، صورت می گیرد و در عین حال، UVT برای کنترل APF سری بکار گرفته می شود. عملکرد سیستم پیشنهادی از طریق شکل موج های شبیه سازی شده، و طیف های هارمونیک جریان های تامین و ولتاژ بار با و بدون UPQC، نشان داده می شود.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است. شبیه سازی با متلب 2013a انجام شده است.

در این مقاله، اثربخشی دو طرح کنترل، یعنی نظریه p-q تک فاز و UVT برای APF شنت مربوط به UPQC تک فاز، برای تصحیح ضریب توان و دفع هارمونیک جریان، مورد مقایسه قرار می گیرند. از سوی دیگر، برای جبرانسازی هارمونیک ولتاژ بوسیله APF سری، از روش UVT استفاده می شود. با توجه به نتایج شبیه سازی دریافته می شود که هر دو طرح کنترل APF شنت به اندازه برابر برای رفع هارمونیک جریان و تصحیح ضریب توان، موثر هستند. جریان منبع تغذیه و سطوح هارمونیک ولتاژ بار در هر دو طرح بکار گرفته شده، پایین تر از سطوح بیان شده در استانداردهای IEEE-519 نگه داشته می شوند. در نظریه p-q تک فاز، ولتاژ dc بدون استفاده از کنترلر PI، ثابت نگه داشته می شود.؛ بنابراین تعداد حسگرهای مورد نیاز در مقایسه با روش UVT، کمتر است. از سوی دیگر، نظریه p-q تک فاز، در مقایسه با UVT، پیچیده تر است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مقایسه تئوری p-q تک فاز و الگوریتم کنترلی مبتنی بر UVT”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 1 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.