دانلود شبیه سازی مقاله کنترل حالت لغزشی در سیستم درایو موتور سنکرون مغناطیس دائم

عنوان فارسی

کنترل حالت لغزشی در سیستم درایو موتور سنکرون مغناطیس دائم همراه با آشوب

عنوان انگلیسی

Sliding Mode Control for Chaotic Permanent Magnet Synchronous Motor Drive System

کلمات کلیدی

کنترل حالت لغزشی؛ سیستم های آشوب؛ موتور سنکرون مغناطیس دائم

درسهای مرتبط

ماشین های الکتریکی؛ کنترل

تعداد صفحات انگلیسی : 3 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 12
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
58,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Computer Science and Service System (CSSS) (کنفرانس سیستم سرویس و علم کامپیوتر)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (فایل راهنمای 6 صفحه ای که به توضیحاتی در مورد شبیه سازی پرداخته است) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل حالت لغزشی در درایو PMSM

آشفتگی یا آشوب، یک رفتار درازمدت متناوب است که وابستگی شدید به شرایط اولیه دارد. مشخصات اساسی رفتار آشفته از ساختار داخلی آن بوجود می آید. رفتارهای آشفته بسیار پیچیده هستند. اکنون، آشفتگی کاربردهای مفید بسیاری در بسیاری از سیستم های مهندسی مانند سیستم های کنترل ژنتیک، راکتورهای شیمیایی، لیزرها، مبدل های قدرت و سیستم های ارتباطاتی دارد. آشفتگی می تواند در فرآیندهایی مانند انتقال حرارت همرفتی، مفید باشد. اما، رفتار آشفته نیز می تواند باعث اثرات نامطلوب مانند نوسانات کنترل نشده در شبکه قدرت شود. رخداد آشفتگی در سیستم های درایور موتور توسط متخصصین در اواخر دهه 1980، گزارش داده شده است. از آن وقت به بعد، یکی از موضوعات جالب در علوم غیرخطی بوده است. بسیاری از محققان به کنترل چندین نوع سیستم های درایو موتور، مانند درایوهای موتور DC، درایوهای موتور القایی، استپ موتورها، درایوهای موتور رلوکتانس سنکرون و غیره، توجه پیدا کرده اند. درایوهای الکتریکی مدرن مبتنی بر موتورهای سنکرون مغناطیس دائم (PMSM) استفاده گسترده ای در کاربردهای صنعتی دارند که این بخاطر بازده زیاد، سرعت زیاد، نسبت گشتاور به اینرسی زیاد و عملکرد توان بالای آنها می باشد. اما، کنترل PMSM برای حصول عملکرد دینامیکی کامل دشوار است زیرا مدل دینامیک آن غیرخطی است و حتی دو شعبه سازی (hop bifurication) و جاذب های آشفته را تجربه می کند. اکنون، روش های کنترل بسیاری مانند روش OGY، خطی سازی فیدبک، کنترل فیدبک تاخیر زمانی، روش کنترل وفقی و کنترل مد لغزشی با موفقیت برای کنترل آشفتگی در PMSM استفاده شده اند. از جمله این روش ها، سیستم های «کنترل مد لغزشی» (SMC) بطور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند و کاربردهای زیادی را به خود جلب کرده اند. طراحی کنترلی که سیستم را هدایت می کند تا به سطح لغزشی یا لغزنده برسد و در آنجا بماند، مهم می باشد. عملکرد دینامیک یک سیستم SMC بوسیله تجویز سطح کلیدزنی، سطحی که در آن ساختار کنترل کلیدزنی یا تغییر داده می شود، تعیین می گردد. هدف این پروژه نیز ساختن یک کنترلر مد لغزشی برای تثبیت سیستم آشفته دینامیک PMSM می باشد. یک سطح مد لغزشی در این پروژه معرفی می شود و با برآورده کردن شرایط توانایی رسیدن (reach-ability)، یک قانون کنترل مد لغزشی مناسب مطرح می گردد.

در این پروژه، یک روش کنترل مد لغزشی برای طراحی یک کنترلر برای سیستم های PMSM آشفته پیشنهاد شده است. یک سطح کلیدزنی برای تعیین پایداری در حرکت مد لغزشی تعریف می شود. تحلیل پایداری برپایه لیاپونوف و مطالعات شبیه سازی عددی، اثربخشی این رویکرد را تایید می کنند.

این شبیه سازی در نرم افزار متلب (MATLAB) پیاده سازی شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است. لازم به توضیح است که مراحل اجرای شبیه سازی و توضیحات جانبی مرتبط با آن در قالب یک فایل گزارشکار آماده شده و به همراه فایل های شبیه سازی ارائه می گردد، که با خرید محصول می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل حالت لغزشی در سیستم درایو موتور سنکرون مغناطیس دائم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 13 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.