دانلود شبیه سازی اتصال منابع DG (شامل توان بادی و خورشیدی) به سیستم توزیع توان

خلاصه:

در این پروژه به شبیه سازی روش های اتصال منابع DG (شامل توان بادی و خورشیدی) به سیستم توزیع توان پرداخته ایم. دو ریزشبکه به همراه ژنراتور به سیستم توزیع متصل شده اند. در یک طرف خط، یک نیروگاه با ژنراتور سنکرون ۱۲۰ کیلو ولت و فرکانس 60 هرتز قرار داده شده و در طرف دیگر نیز نیروگاه های بادی و خورشیدی قرار دارند. در نیروگاه بادی و خورشیدی نیز از MPPT استفاده شده تا ماکزیمم توان از این منابع جذب گردد. از مبدل بوست نیز برای افزایش ولتاژ سیستم خورشیدی استفاده شده است. همچنین یک بار محلی 500 کیلوواتی نیز در هر باس گنجانده شده است.

متلب
قیمت دانلود مقاله
68,000تومان
گزارشکار: دارای توضیحات کامل شبیه سازی در قالب فایل ورد 17 صفحه ای است؛ در یک فایل ویدئویی 3 دقیقه ای نیز به توضیحات مربوط به شبیه سازی پرداخته شده است شبیه سازی : دارد (3 ام فایل متلب و یک فایل سیمولینک با فرمت .mdl)
شرح موضوع

پروژه اتصال منابع DG به شبکه توزیع

الزامات جهانی برای داشتن انرژی پایدار، در سالهای بعد بیش از پیش مهم می شود زیرا اثرات زیست محیطی سوخت های فسیلی در حال مشهود شدن هستند. «تولید پراکنده» (DG) براساس روش های انرژی تجدیدپذیر (خورشیدی، بادی، برقآبی و بیومس) به یک گزینه انرژی مهم تر در سیستم تولید آینده تبدیل می شود. براساس شرایط محلی و پتانسیل انرژی، یک یا چند منبع انرژی تجدیدپذیر با بیشترین استفاده را می توان به صورت محلی بکار گرفت. انرژی باد برای تولید برق، بیوگاز (گاز زیستی) حاصله از ضایعات جامد برای تولید گرما و برق، انرژی خورشیدی برای تولید حرارت و برق، برقآبی برای تولید برق، را می توان مدنظر قرار داد. مثل منابع انرژی دیگر، تاسیسات DG نیاز به یک فرآیند بازبینی و ارزیابی برای کسب مجوزها و نیازهای تایید برای تولید و بهره برداری دارد. مکان یابی سایت های بهینه تاسیسات تولید برق یک کار پیچیده است که شامل عوامل و محدودیت های زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی مرتبط با نیروگاهای مرکزی، پست های برق، خطوط انتقال و توزیع، شبکه های سیستم قدرت و غیره موجود، می باشد.

مسئله تغییر آب و هوا به یک چالش بزرگ تبدیل شده است که جامعه بین المللی باید در این قرن با آن مواجه شود. در دهه گذشته، تلاش های قابل توجهی صرف توسعه یک استراتژی معمول در این بخش انرژی شده است. جایگزینی سوخت های فسیلی با منابع انرژی تجدیدپذیر (RES) به عنوان یک معیار قابل توجه برای کاهش آلودگی های کربنی جهانی، در نظر گرفته شده است. مزیت های زیست محیطی همراه با افزایش استفاده از RES برای تولید برق بسیار شناخته شده می باشند. مطالعات ارزیابی چرخه ریسک متنوع و بسیار بخصوص به پتانسیل زیاد فنآوریهای انرژی تجدیدپذیر برای کاهش آلودگی های گاز گلخانه ای و همچنین آلودگی هایی که در مسائل زیست محیطی منطقه ای مانند اسیدی شدن مشارکت دارند، اشاره می کنند. در نتیجه، هدف های بسیار بلندپروازانه برای افزایش استفاده از RES توسط دولت های مختلف، مشخص شده اند.

در این پروژه به شبیه سازی روش های اتصال منابع DG (شامل توان بادی و خورشیدی) به سیستم توزیع توان پرداخته شده است. این شبیه سازی در محیط متلب انجام شده و در ادامه نیز تصاویری از خروجی شبیه سازی قرار داده شده است. همچنین توضیحات مربوط به شبیه سازی ها نیز به صورت گام به گام در قالب یک فایل ورد ارائه شده است.


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی اتصال منابع DG (شامل توان بادی و خورشیدی) به سیستم توزیع توان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.