دانلود شبیه سازی یک موتور القایی سه فاز با استفاده از سیمولینک متلب

عنوان فارسی

شبیه سازی دینامیکی یک موتور القایی سه فاز با استفاده از سیمولینک متلب

عنوان انگلیسی

Dynamic simulation of a three phase induction motor using Matlab Simulink

کلمات کلیدی

ماشین های الکتریکی القایی؛ معادلات ولتاژ و گشتاور؛ موتور القایی

درسهای مرتبط

ماشین های الکتریکی

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 18
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
52,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (گزارشکار این مقاله در قالب یک پاورپوینت 27 اسلایدی آماده شده که می توان از آن به منظور ارائه نیز استفاده کرد)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : کنفرانسی
ترجمه: دارد (ترجمه 13 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (گزارشکار مربوط به توضیحات شبیه سازی در قالب یک فایل پاورپوینت 27 اسلایدی آماده شده است) شبیه سازی : دارد (یک ام فایل متلب و یک فایل سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

شبیه سازی موتور القایی سه فاز

معادلات ولتاژ و گشتاور که توصیف کننده رفتار دینامیک یک موتور القایی هستند، متغیر با زمان می باشند. این با موفقیت برای حل چنین معادلات دیفرانسیل استفاده شده اند و می توانند مقداری پیچیدگی داشته باشند. تغییر متغیرها برای کاهش پیچیدگی این معادلات ، می تواند استفاده شود، که این با حذف همه اندوکتانس های متغیر با زمان، ناشی از مدارهای الکتریکی در حرکت نسبی، از معادلات ولتاژ ماشین انجام می شود. با این روش، یک سیم پیچ چند فاز را می توان به یک مجموعه از دو سیم پیچ فاز (q – d) که محورهای مغناطیسی آنها به صورت متعامد تشکیل می شوند، کاهش داد. به بیان دیگر، متغیرهای استاتور و روتور (ولتاژها، جریان ها و شارهای پیوندی) یک ماشین القایی به یک قاب مرجع ، که در هر سرعت زاویه ای حرکت می کنند یا ثابت باقی می مانند، تبدیل می شوند. چنین قاب مرجعی ، معمولاً در تحلیل تعمیم یافته ماشین ها، به قاب مرجع اختیاری معروف است.

تحلیل دینامیک ماشین های القایی متقارن در قاب مرجع اختیاری به میزان زیادی به عنوان یک رویکرد شبیه سازی استاندارد مورد استفاده قرار گرفته، که از آن هر حالت عملکردی خاص را می توان ایجاد کرد. متلب/سیمولینک نسبت به دیگر شبیه سازهای ماشین، در مدل کردن ماشین القایی با استفاده از تبدیل محور dq0 مزیت دارد. این نرم افزار می تواند یک تکنیک قوی در پیاده سازی معادلات ماشین ، هنگامی که به یک قاب مرجع خاص، تبدیل می شوند، باشد. بنابراین، هر معادله از میان معادلات مدل را می توان به آسانی در یک بلوک پیاده سازی کرد به گونه ای که همه متغیرهای ماشین را می توان برای اهداف کنترل و تایید، بدست آورد. در این مقاله، متلب/سیمولینک برای شبیه سازی عملکرد دینامیک یک مدل موتور القایی که متغیرهای استاتور و روتور آن به یک قاب مرجع اختیاری تبدیل و ارجاع شده اند، استفاده می شود. مدل ماشین ارائه شده، به نحوی شبیه سازی می شود که برای مطالعه کننده، دنبال کردن و درک فرآیند پیاده سازی، آسان گردد، زیرا جزئیات کامل در مورد ساختار سیمیولینک هر کدام از معادلات مدل فراهم می کند.

در این پروژه، پیاده سازی و مدل سازی دینامیک موتور القایی سه فاز با استفاده از متلب/سیمولینک به صورت گام به گام نشان داده شده اند. این مدل با مقادیر نامی مختلف یک موتور القایی کوچک و یک موتور القایی بزرگ، تست شد. این دو ماشین شبیه سازی شده، پاسخ رضایت بخشی از نظر مشخصه های گشتاور و سرعت فراهم کردند. همچنین، مدل با استفاده از برنامه کد نویسی ام فایل متلب ، ارزیابی شد. هر دو روش نتایج یکسانی برای مشخصات یکسان موتورهای القایی سه فاز استفاده شده در این شبیه سازی حاصل کردند. نتیجه گیری می شود که متلب/سیمیولینک یک روش معتبر و پیشرفته برای تحلیل و پیش بینی رفتار موتورهای القایی با استفاده از نظریه قاب های مرجع است.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

موتور القایی سه فاز

ماشین القایی سه فاز

سیمولینک متلب

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی یک موتور القایی سه فاز با استفاده از سیمولینک متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 10 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.