دانلود شبیه سازی مقاله کاربرد ناظر ورودی ناشناخته برای سیستم غیرخطی در تشخیص خطا

عنوان فارسی

ناظر قوی ورودی ناشناخته برای سیستم های غیرخطی و کاربرد آن در تشخیص خطا و جداسازی

عنوان انگلیسی

Robust Unknown Input Observer for Nonlinear Systems and Its Application to Fault Detection and Isolation

کلمات کلیدی

ناظر ورودی ناشناخته؛ سیستم های غیرخطی؛ دستگاه الکتروهیدرولیک

درسهای مرتبط

کنترل

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : ASME
سال انتشار : 2008 تعداد رفرنس مقاله : 15
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
ASME
قیمت دانلود مقاله
58,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Journal of Dynamic Systems, Measurement, and Control (مجله سیستم های دینامیکی، اندازه گیری و کنترل)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (1 فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

تشخیص خطا با استفاده از ناظر ورودی ناشناخته

یک ناظر استاندارد نمی تواند حالت های یک سیستم را تخمین بزند هنگامی که تحت تاثیر نویز و عدم قطعیت قرار گیرد. ناظرهای برپایه «نامساوی ماتریسی خطی» (LMI) کاربرد گسترده ای برای تخمین حالت سیستم های غیرقطعی و نویزدار دارند. هنگامی که اندازه گیری همه سیگنال های ورودی امکان پذیر نباشد، یک ناظر ورودی مجهول (UIO)، که قادر به تخمین حالت ها صرفنظر از ورودی های مجهول است، برای تخمین حالت ها استفاده می شود. محققان، انواع مختلفی از UIO ها را برای سیستم های خطی و غیرخطی ایده آل، توسعه داده اند. کارهای پژوهشی قابل توجهی برای شامل کردن نویز و عدم قطعیت در فرآیند تخمین سیستم ها با ورودی های مجهول انجام شده اند. محققین یک UIO را برای سیستم های نویزدار خطی از طریق بهینه سازی محدب، توسعه داده است. اما، یک UIO برای یک سیستم غیرخطی با نویز و عدم قطعیت، هنوز نیاز است. UIO ها به یک ابزار تشخیص چندمنظوره در زمینه آشکار سازی و تفکیک خطا (FDI) تبدیل شده است. انواع مختلف روش های FDI مبتنی بر مبدل برای تشخیص انواع مختلف خطاها، توسعه یافته اند. ناظرهای برپایه LMI با موفقیت برای تشخیص انواع مختلف خطاهای سیستم های غیرخطی استفاده شده اند. در این پروژه، ابتدا، یک UIO مقاوم برای سیستم های غیرخطی با نویز و عدم قطعیت ارائه شده است. ناظر برای یک سیستم غیرخطی طراحی شده است که تابع غیرخطی آن در شرایط لیپسیتز، صدق می کنند. دوم اینکه، یک روش شناسایی و تفکیک خطای اجزاء (CFDI)، که شامل دو مرحله است، با استفاده از این ناظرها توسعه یافته است. در مرحله 1، خطا شناسایی می شود و زون دچار خطا، تفکیک می شود. در مرحله بعدی، پارامتر دارای خطا تفکیک می شود. مزیت های اصلی این روش FID این است که مرحله 2 ، تنها هنگامی انجام می شود که یک خطا در هر کدام از سیستم های فرعی رخ دهد. بنابراین، پیچیدگی تفکیک خطا، به میزان قابل توجهی در مقایسه با روش های FDI مبتنی بر شناسایی پارامتر استاندارد، کاهش می یابد، جایی که همه پارامترهای سیستم در هر لحظه زمانی برآورد می شوند. الگوریتم FDI برای آشکار سازی خطای اجزاء یک فعال ساز (بوبین) الکتروهیدرولیک، بکار گرفته می شود. نتایج شبیه سازی اثربخشی ناظر و همچنین روش FDI را نشان می دهند.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

ناظر ورودی ناشناخته

نتایج شبیه سازی ناظر ورودی

کنترل سیستم غیرخطی

ضریب میرایی برآورد شده

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کاربرد ناظر ورودی ناشناخته برای سیستم غیرخطی در تشخیص خطا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.