دانلود شبیه سازی مقاله بررسی ولتاژ ریپل و پایداری مبدل های باک SR

عنوان فارسی

بررسی ولتاژ ریپل و پایداری مبدل های باک SR با جریان خروجی بالا و ولتاژ خروجی پایین

عنوان انگلیسی

Investigation on the Ripple Voltage and the Stability of SR Buck Converters With High Output Current and Low Output Voltage

کلمات کلیدی

نسبت ریپل؛ پایداری؛ یکسوساز سنکرون (SR)؛ تنظیم کننده ولتاژ

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2010 تعداد رفرنس مقاله : 33
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
92,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Industrial Electronics (مجله الکترونیک صنعتی)
ترجمه: دارد (ترجمه 17 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (گزارشکار 16 صفحه ای شامل توضیحات مربوط به شبیه سازی) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m و .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

بررسی پایداری مبدل باک SR

برای ریزسازی (مینیاتورسازی) محصولات الکترونیک، «منابع تغذیه مد کلیدزنی» (SMPS) لازم می باشد. جهت محقق سازی ریزسازی SMPS ها، فرکانس کلیدزنی باید تا آن اندازه افزایش یابد که اثرات جانبی ریزسازی ظاهر نشوند. اما، در فرکانس کلیدزنی زیاد، تاثیر عناصر پارازیتی [مانند «مقاومت سری معادل» (ESR) خازن خروجی، «اندوکتانس سری معادل» (ESL) خازن خروجی و غیره]، ناچیز نخواهد بود. علاوه بر آن، با توسعه فنآوری انتگراسیون، توان مورد نیاز اکثر ریزپردازنده ها باعث بوجود آمدن جریان زیاد و ولتاژ کم می شود. بنابراین، منابع تغذیه ریزپردازنده ها باید از شرایط ترکیبی فرکانس کلیدزنی زیاد، ولتاژ خروجی کم و جریان خروجی زیاد استفاده کنند که این کار به میزان شدیدی تاثیر عناصر پارازیتی را افزایش می دهد. بخصوص اینکه، برای مبدل های باک «یکسوساز سنکرون» (SR) که در رگولاتور ولتاژ جهت تامین توان به یک واحد پردازنده مرکزی (CPU) استفاده می شوند، این مبدل ها معمولاً با شرایط فرکانس کلیدزنی زیاد (500 کیلوهرتز تا 1 مگاهرتز)، ولتاژ خروجی بسیار کم (1.0 تا 1.5 ولت) و جریان خروجی بسیار زیاد (80 تا 100 آمپر)، طراحی می شوند. عموماً، اکثر موضوعات پژوهشی مربوط به چنین مبدل های باک SR بر بهبود بازده و روش کنترل متمرکز هستند. این پروژه، با بررسی اثرات عناصر پارازیتی، یک دیدگاه منحصربفرد برای ارتباط دادن نسبت ریپل ولتاژ خروجی و پایداری ارائه می دهد. در این پروژه، اثرات عناصر پارازیتی بر ولتاژ ریپل خروجی و پایداری مبدل باک SR، تحلیل و شفاف سازی می شوند. علاوه بر آن، چندین نکته طراحی مفید در مورد ولتآژ ریپل خروجی و پایداری بطور خلاصه بیان می شوند.

در مبدل های باک SR با جریان خروجی زیاد و ولتاژ خروجی کم، عناصر پارازیتی تاثیر بسزایی بر مشخصه های مدار، بخصوص ولتاژ ریپل خروجی و پایداری، می گذارند. علاوه بر آن، در این پروژه، نشان داده شده که این عناصر پارازیتی، نسبت ریپل ولتاژ خروجی و پایداری را به هم ارتباط می دهند. همه یافته های پژوهشی، برای طراحان مرجع مهمی جهت تخمین اثرات عناصر پارزیتی فراهم می کنند. با توجه به این نکته ها و جنبه های طراحی، طراحان می توانند یک تعادل خوب در مورد طراحی مدار و انتخاب اجزاء در مرحله طراحی، ایجاد کنند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده اند:

مبدل های SR BUCK

ولتاژ ریپل

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بررسی ولتاژ ریپل و پایداری مبدل های باک SR”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.