دانلود شبیه سازی مقاله نظارت بر پایداری ولتاژ باس در سیستم قدرت به هم پیوسته

عنوان فارسی

روش جدیدی برای نظارت بر وضعیت پایداری ولتاژ در یک باس از یک سیستم قدرت به هم پیوسته با استفاده از اندازه گیری متغیرهای باس

عنوان انگلیسی

New method for monitoring voltage stability condition of a bus of an interconnected power system using measurements of the bus variables

کلمات کلیدی

نظارت بر وضعیت؛ استانداردهای IEEE؛ تحلیل ریاضی؛ اتصال سیستم قدرت؛ اندازه گیری های سیستم قدرت؛ پایداری سیستم قدرت؛ توان راکتیو

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 23
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
98,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IET Generation, Transmission & Distribution (تولید، انتقال و توزیع)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (گزارشکار 5 صفحه ای در قالب WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پایداری ولتاژ در شبکه قدرت

بنظر می رسد افت شدید ولتاژ، یک تهدید بزرگ برای سیستم های قدرت مدرن باشد. در نتیجه، پایداری ولتاژ به یک نگرانی جدی برای برنامه ریزان و بهره برداران سیستم تبدیل شده است. هنگامی پایداری ولتاژ مورد تهدید قرار می گیرد که تقاضای توان راکتیو، از ظرفیت پایدار توان راکتیو موجود در منابع، فراتر رود. مشاهده شده که بطور کلی، دامنه ولتاژ، نشانه خوب و مناسبی از نزدیک شدن به حد پایداری ولتاژ به ما نمی دهد. بسیار مهم است که بهره برداران سیستم از روش های سریع، ساده و صحیح برای نظارت بر نزدیک شدن به افت شدید ولتاژ یک سیستم قدرت، استفاده کنند. شاخص افت شدید ولتاژ براساس جواب پخش بار نرمال، برای نشان دادن شرایط پایداری ولتاژ استاتیک یک سیستم قدرت، پیشنهاد شده است. تحلیل پخش توان پیوسته، براساس یک روش پیوستگی پارامتریزه شده (پارامتر دهی شده) موضعی، می باشد. هدف آن، اجتناب از تکین بود ژاکوبین، با تغییرات جزئی در معادلات پخش توان، می باشد. یک روش افراز شبکه برای بررسی شرایط پایداری ولتاژ یک شین بار، بکار گرفته شده است. اکثر روش ها براساس اجرای تعداد زیادی پخش توان با استفاده از مدل های متداول می باشند. با درک اینکه سنجش فازور شبکه حاوی اطلاعات کافی برای نظارت بر پایداری ولتاژ در یک گره تامین بار محلی است، محققان، چندین الگوریتم توسعه داده اند که از اندازه گیری فازور ولتاژ و جریان برای نظارت بر پایداری ولتاژ سیستم، استفاده می کنند. نظارت آنلاین بر ناپایداری ولتاژ یک سیستم قدرت براساس سنجش محلی «واحد سنجش فازور» (PMU)، توجه زیادی در زمینه پژوهش های سیستم قدرت، به خود جلب کرده است. یک PMU، دستگاهی است که موج های الکتریکی را برروی یک شبکه برق، با استفاده از یک منبع زمان مشترک جهت همگام سازی، سنجش می کند. همگام سازی زمانی، سنجش بلادرنگ همگام در چندین نقطه سنجش دوردست برروی شبکه را ممکن می سازد.

روشی جدید برای نظارت بر پایداری ولتاژ یک سیستم قدرت براساس دو سنجش متوالی توان حقیقی، توان راکتیو و ولتاژ یک شبکه، پیشنهاد می شود. سنجش های شبکه برای نظارت بر عناصر ماتریس ژاکوبی یک TBES با توجه به یک شین هدف، استفاده می شوند. علاوه بر آن، یک رابطه حساسیت بین تغییر دترمینان ماتریس ژاکوبین TBES با توجه به تغییرات در تزریق توان حقیقی در شین هدف، با استفاده از عناصر ماتریس ژاکوبین TBES و دامنه ولتاژ شین آن، ابداع شده است. سپس این رابطه برای پیش بینی بار بحرانی شین، با توجه به حد پایداری ولتاژ آن، استفاده می شود. مزیت این فرآیند نظارت بر پایداری ولتاژ، این است که مستقل از مدل سازی سیستم قدرت است، و بنابراین، مشکل عدم دقت ناشی از عدم قطعیت در پارامترهای مدل سازی را ندارد. نتایج شبیه سازی برای سیستم های 30 و 118 شین IEEE، اعتبار و کاربردی بودن این روش را نشان می دهند.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

نظارت بر وضعیت پایداری ولتاژ

نظارت بر وضعیت

سیستم قدرت به هم پیوسته

اندازه گیری های سیستم قدرت

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله نظارت بر پایداری ولتاژ باس در سیستم قدرت به هم پیوسته”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یک =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.