دانلود شبیه سازی مقاله شناسایی کاراکترهای انگلیسی از طریق شبکه عصبی مصنوعی

عنوان فارسی

رویکرد جدیدی برای شناسایی کاراکترهای انگلیسی از طریق شبکه عصبی مصنوعی

عنوان انگلیسی

A Novel Approach to Recognition of English Characters Using Artificial Neural Network

کلمات کلیدی

OCR؛ MCR؛ ANN؛ شناسایی کاراکتر؛ الگوریتم پس انتشار

درسهای مرتبط

پردازش تصویر

تعداد صفحات انگلیسی : 8 نشریه : Semantic Scholar
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 12
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
298,400تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Advanced Research in Electrical, Electronics and Instrumentation Engineering (مجله بین المللی تحقیقات پیشرفته در مهندسی برق ، الکترونیک و ابزار دقیق)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کاربرد شبکه عصبی در تشخیص حروف

تشخیص کاراکتر یا حروف، فرآیند مرتبط با یک معنای سمبولیک با اشیاء (حرف، نماد و اعداد) ترسیم شده برروی یک تصویر، می باشد. تشخیص کاراکتر، می تواند برخط یا غیربرخط باشد. تشخیص کاراکتر برخط، اطلاعات زمینه ای بلادرنگ دارد، درحالی که سیستم تشخیص کاراکتر غیربرخط بصورت غیربلادرنگ عمل می کند. هر دوی این سیستم ها، دچار چالش های عملکردی بخاطر منابع بسیار تغییرات، می باشند. شاید، نویز، شناخته شده ترین منبع عمده تغییرات باشد و می تواند تغییرات تصادفی برای یک الگو یا کاراکتر بوجود بیاورد و در نتیجه، تفسیر آنرا دشوار می سازد. روش های «تشخیص کاراکتر بهینه» (OCR) و «تشخیص کاراکتر مغناطیسی» (MCR) پر استفاده ترین روش ها برای تشخیص کاراکترها یا الگوها می باشند. OCR از ابزارهای نوری برای استخراج کاراکتر، معمولاً با استفاده از یک دوربین یا اسکنر نوری، استفاده می کند. در اینجا، کاراکترها به شکل تصاویر پیکسلی می باشند و می تواند به صورت دست نویس یا چاپ شده، با هر اندازه، شکل یا جهت، باشد. از سوی دیگر، در MCR، کاراکترها با جوهر مغناطیسی چاپ می شوند و دستگاه قرائت کننده، کاراکتر را براساس میدان مغناطیسی منحصربفرد ایجاد شده بوسیله هر کاراکتر، تشخیص می دهد. هر دوی MCR و OCR، در کاربردهای بانکداری و صنعتی مختلف، فوایدی پیدا کرده اند.

این پروژه، یک روش مبتنی بر «شبکه عصبی مصنوعی» (ANN) برای تشخیص کاراکترهای انگلیسی در حضور نویز را نشان می دهد. نویز به عنوان یکی از مسائل اصلی مرتبط با عملکرد سیستم تشخیص کاراکتر، در نظر گرفته شده است. برای رفع این محدودیت، ANN مبتنی بر «انتشار معکوس» (BP)، برای تشخیص کاراکتر انگلیسی در حضور نویز، طراحی می شود. سیستم تشخیص، در متلب تحت سطوح نویز مختلف، طراحی و تست شده است. نتایج تجربی نشان می دهند که رویکرد پیشنهادی می تواند نرخ تشخیص بسیار زیادی برای همه الفباهای انگلیسی در حضور نویز، حاصل کند.

شبکه عصبی، یک روش موثر برای تشخیص کاراکتر در حضور نویز، می باشد. در این پروژه، شبکه عصبی، برای تشخیص الفباهای انگلیسی تحت شرایط محیطی نویزدار، طراحی و تست شده است. نتایج شبیه سازی MATLAB، برای تشخیص الفبای انگلیسی A، ارائه می شوند. نتایج شبیه سازی برای اهداف عملکردی مختلف 0.2 و 0.6، ارائه می شوند. این شبکه در سطح نویز 0.1، طراحی و آموزش دیده شده است.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

شناسایی کاراکترهای انگلیسی

شناسایی کاراکترهای انگلیسی از طریق شبکه عصبی مصنوعی

الگوریتم پس انتشار

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله شناسایی کاراکترهای انگلیسی از طریق شبکه عصبی مصنوعی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهار =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.