دانلود شبیه سازی مقاله بهینه سازی انرژی در شبکه حسگر بیسیم با الگوریتم ژنتیک

عنوان فارسی

بهینه سازی انرژی در شبکه های حسگر بیسیم (WSN) با استفاده از الگوریتم ژنتیک

عنوان انگلیسی

An energy optimization in wireless sensor networks by using genetic algorithm

کلمات کلیدی

شبکه حسگر بیسیم؛ الگوریتم ژنتیک؛ ارتباطات داده؛ بهینه سازی انرژی

درسهای مرتبط

مهندسی کامپیوتر

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : Springer
سال انتشار : 2017 تعداد رفرنس مقاله : 46
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
اشپرینگر
قیمت دانلود مقاله
58,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Telecommunication Systems (سیستم های مخابراتی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد (در یک فایل صوتی 6 دقیقه ای به توضیحات مربوط به شبیه سازی پرداخته شده است) شبیه سازی : دارد (5 ام فایل متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کاربرد الگوریتم ژنتیک در شبکه حسگر بیسیم

شبکه حسگر بی سیم (WSN) یکی از پیشرفت های فنآوری عمده در چند سال اخیر است. این شبکه استفاده گسترده ای برای نظارت بر وضعیت با استفاده از تعدادی گره حسگری داشته است. WSN ها، در شرایط و عوارض زمین سخت بکار گرفته شده تا داده های استفاده شده برای نظارت بر زیستگاه، اقامتگاه های بلایای طبیعی و ردگیری هدف و غیره، تحلیل شوند. بازده انرژی و مقاوم بودن داده ها، یکپارچگی و محرمانگی شبکه ها، ویژگی های منحصربفردی برای قضاوت در مورد کیفیت یک WSN می باشد. گره های حسگر در ارتباطات، پردازش سیگنال و خود سازمان دهی مشارکت دارند تا یک WSN مقاوم، مقیاس پذیر، کم مصرف و عمر طولانی، ایجاد شود. با این حال، محدودیت های اندکی در WSN ها، مانند توسعه ارتباطات چند مرحله ای و فنآوری خودرویی هوایی خودمختار، مسیریابی در عوارض زمین متراکم و دشوار، نظارت بر سیستم های منابع محدود (ظرفیت باتری کم)، مدیریت داده ها، گردآوری و تحلیل و بهینه سازی مصرف انرژی و غیره، باید حل شوند. از میان این موارد، بهینه سازی مصرف انرژی یکی از زمینه های کلیدی پژوهش در مورد WSN می باشد. علاوه بر آن، ارتباطات داده در WSN انرژی بیشتری نسبت به سنجش و پردازش داده ها، مصرف می کنند. در نتیجه، روش های بهینه سازی انرژی موثر برای کمینه سازی مصرف انرژی در فرآیند ارتباطات در WSN لازم می باشند.

مسئله عمر محدود باتری در WSN ها، در این پروژه تشریح شده است و این چالش با استفاده از روش GA و مدل های انرژی ارتباطات داده ها، توضیح داده شده است. 20 نوع روش GA برروی سه مدل انرژی شناخته شده WSN ها بکار گرفته شده تا حداقل مقدار انرژی در طی ارتباطات داده ها، بدست آید. تابع جهش یکنواخت (نرخ جهش حدود 0.04)، فرآیند انتخاب براساس «یکنواخت احتمالاتی» و چلیپایی دو نقطه ای در حدود 51 و 200 تکرار، باعث دست یابی به حداقل مقدار مصرف انرژی و مجموعه ایده آلی از پارامترهای مدل انرژی انتخاب شده می شوند. مقادیر انرژی بدست آمده بعد از بهینه سازی نشان می دهد که کاربرد GA می تواند عمر مفید باتری گره های حسگری را با استفاده از مجموعه پارامترهای ایده آل در طی ارتباطات داده، تعمیم دهد.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

شبکه حسگر بیسیم

بهینه سازی انرژی در WSN

بهینه سازی انرژی در شبکه های حسگر بیسیم

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بهینه سازی انرژی در شبکه حسگر بیسیم با الگوریتم ژنتیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.