دانلود شبیه سازی مقاله کاهش هارمونیک و بهبود کیفیت توان با DPFC

عنوان فارسی

کاهش هارمونیک و بهبود کیفیت توان با استفاده از DPFC

عنوان انگلیسی

Harmonics reduction and power quality improvement by using DPFC

کلمات کلیدی

کنترل شارش بار؛ FACTS؛ کیفیت توان؛ هارمونیک؛ کاهش افت و خیز؛ کنترل کننده شارش توان توزیع شده؛ ترانسفورماتور ستاره – مثلث

درسهای مرتبط

کیفیت توان

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 10
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
72,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Conference on Electrical, Electronics, and Optimization Techniques (ICEEOT) (کنفرانس بین المللی برق، الکترونیک و تکنیک های بهینه سازی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (9 صفحه) شبیه سازی : دارد (2 فایل سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل کننده شارش توان توزیع شده (DPFC)

افزایش تقاضا و سن زدگی شبکه ها منجر به اهمیت یافتن کنترل سریع و مطمئن پخش توان در سیستم های انتقال قدرت می شود. در دهه گذشته، مسائل کیفیت توان الکتریکی، نگرانی اصلی شرکت های برق بوده است. کیفیت توان به صورت شاخصی تعریف می شود که هر دوی تحویل و مصرف توان الکتریکی بر عملکرد دستگاه الکتریکی را تحت تاثیر قرار می دهد. یک مسئله کیفیت توان را می توان به صورت مسائل مربوط به انحراف ولتاژ، جریان یا فرکانس که باعث قطع برق می شوند، تعریف نمود. پیشرفت ها در الکترونیک قدرت، بخصوص در سیستم انتقال جریان متناوب انعطاف پذیر (FACTS) و دستگاه های قدرت سفارشی، بر بهبود کیفیت توان اثر می گذارد. در حال حاضر، کنترلرهای پخش توان یکپارچه (UPFC)، قدرت مندترین ادوات FACTS می باشند که می تواند بصورت همزمان همه پارامترهای سیستم را کنترل کند. اجزای UPFC، ولتاژها و جریان ها را با درجه بالایی، مدیریت می کنند؛ بنابراین، هزینه کلی سیستم زیاد می شود. بخاطر اتصالات لینک dc مشترک، خطایی که در یک مبدل رخ دهد، بر کل سیستم تاثیر خواهد گذاشت. برای دستیابی به قابلیت اطمینان لازم برای سیستم های قدرت، مدارات کنار گذر و پشتیبان های مازاد، لازم می شوند، که در نتیجه از این طرف نیز هزینه افزایش می یابد. به این ترتیب، UPFC مورد استفاده تجاری قرار نگرفته است، حتی اگر دارای پیشرفته ترین قابلیت های کنترلی باشد. این پروژه، یک مفهوم جدید، به نام «کنترلر پخش توان پراکنده (یا توزیع شده)» (DPFC) را معرفی می کند که از UPFC استخراج شده است. DPFC مثل UPFC، قادر به کنترل همه پارامترهای سیستم می باشد. DPFC، از ایجاد لینک dc مشترک بین مبدل های شنت و سری، جلوگیری می کند. تبادل توان اکتیو بین مبدل شنت و سری، از طریق خط انتقال در فرکانس هارمونیک سوم است. مبدل سری DPFC از مفهوم FACTS توزیع شده بهره می گیرد.

DPFC در مقایسه با UPFC، دو مزیت عمده دارد: 1) هزینه کم بخاطر تفکیک ولتاژ پایین و درجه مولفه کم مبدل سری و 2) قابلیت اطمینان زیاد بخاطر افزونگی مبدل های سری.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کاهش هارمونیک و بهبود کیفیت توان با DPFC”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.