دانلود شبیه سازی مقاله کنترل اینورتر منبع Z دو جهته برای خودروهای الکتریکی هیبریدی

عنوان فارسی

کنترل یک اینورتر منبع Z دو جهته برای خودروهای الکتریکی هیبریدی در عملکرد موتور، ترمز بازیابی و رابط شبکه

عنوان انگلیسی

Control of a bidirectional Z-Source Inverter for hybrid electric vehicles in motoring, regenerative braking and grid interface operations

کلمات کلیدی

اینورتر منبع Z؛ کنترل میدان محور غیرمستقیم؛ ترمز بازیابی؛ رابطه شبکه

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت؛ ماشین های الکتریکی

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2010 تعداد رفرنس مقاله : 13
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
73,600تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Electrical Power & Energy Conference (کنفرانس انرژی و توان الکتریکی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد ( به صورت مختصر ارائه شده است ) شبیه سازی : دارد (سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

اینورتر منبع Z دو جهته

با افزایش قیمت نفت و گرمایش جهانی، سازنده های خودرو، وسایل نقلیه الکتریکی هیبرید (HEV) و وسایل نقلیه الکتریکی (EV) بیشتری تولید می کنند. تلاش های پژوهشی بسیاری بر توسعه فنون تبدیل توان کارآمد، مطمئن و کم هزینه برای وسایل نقلیه انرژی جدید آتی، متمرکز شده اند. وسایل نقلیه الکتریکی هیبرید از یک منبع انرژی الکتریکی (باتری یا ابرخازن) برای کمک به پیشرانه خودرو علاوه بر منبع انرژی اصلی (موتور احتراق داخلی (ICE) یا پیل سوختی (FC)) و برای جذب انرژی جنبشی در حین ترمزگیری با مولد، استفاده می کند. دو پیکربندی عمده برای مدل های قدرت استفاده شده در HEV وجود دارد: یکی یک اینورتر PWM سنتی تامین برق شده با باتری می باشد و دیگری یک اینورتر بعلاوه یک مبدل dc/dc می باشد. معمولاً یک مبدل dc/dc دو طرفه استفاده می شود، به عنوان یک مبدل بوست در طی عملکرد موتوری عمل می کند تا موتور کششی را به سمت یک سرعت بالا و گشتاور بالا هدایت کند و به عنوان یک مبدل باک برای استخراج انرژی ترمزی بازمولد، عمل می کند. بنابراین، انتقال توان دو طرفه بسیار مطلوب است و باعث بهبود بازده HEV ها برای سیکل های درایو گذرا می شود. تغییرات ولتاژ باتری در HEV ها می تواند به بزرگی 50% باشد و به نوع باتری بستگی دارد. با این دامنه ولتاژ، اینورتر PWM سنتی باید اضافه اندازه یابی شود تا ولتاژ کل و دو برابر جریان در 50% از ولتاژ باتری را برای تولید توان کامل انجام دهد و این کار هزینه اینورتر را افزایش می دهد. اینورتر PWM تقویت شده dc/dc می تواند تنش اینورتر با یک مرحله dc/dc دو طرفه اضافه را به حداقل برساند؛ اما، این کار هزینه سیستم، پیچیدگی را افزایش می دهد و قابلیت اطمینان را کاهش می دهد.

این پروژه یک باتری تامین کننده یک «اینورتر منبع Z » (ZSI) دو طرفه، که یک موتور القایی سه فاز را تغذیه می کند، را توضیح می دهد. روش کنترل میدانی غیرمستقیم (IFOC) برای کنترل سرعت موتور القایی در حالت های موتوری و ترمزی بازمولد، استفاده می شود. IFOC براساس مدولاسیون ولتاژ PWM با جبرانسازی تزویج زدایی ولتاژ، پیاده سازی می شود. یک کنترلر دو حلقه ای یا حلقه مضاعف براساس یک مدل سیگنال کوچک طراحی می شود تا ولتاژ خازن ZSI دو طرفه با استفاده از دیاگرام بود (bode)، کنترل شود. علاوه بر آن، این پروژه، مد رابط شبکه (gird) با کنترل آن برای شارژ یا تخلیه باتری از شبکه را ارائه می دهد. نتایج شبیه سازی MATLAB اعتبار استراتژی های کنترل پیشنهادی در طی نظارت، ترمز بازمولد و عملیات های رابط شبکه را تایید کرده است. راه اندازی تجربی ZSI دو طرفه در حال پیشرفت است.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل اینورتر منبع Z دو جهته برای خودروهای الکتریکی هیبریدی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.