دانلود شبیه سازی مقاله کنترل شارژ و دشارژ ذخیره ساز انرژی در ریزشبکه DG

عنوان فارسی

کنترل شارژ و دشارژ پراکنده ذخیره سازهای انرژی در یک ریزشبکه DG مبتنی بر انرژی های تجدیدپذیر

عنوان انگلیسی

Distributed charge/discharge control of energy storages in a renewable-energy-based DC micro-grid

کلمات کلیدی

تولید پراکنده؛ ذخیره سازی انرژی؛ مبدل های قدرت؛ کیفیت توان؛ کنترل ولتاژ

درسهای مرتبط

تولید پراکنده؛ انرژی های نو

تعداد صفحات انگلیسی : 13 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 13
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
78,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IET Renewable Power Generation (مجله تولید توان تجدیدپذیر)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (فایل راهنمای 16 صفحه ای) شبیه سازی : دارد (3 فایل سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل شارژ و دشارژ در ریزشبکه DG

بنظر می رسد ریزشبکه های مبتنی بر انرژی تجدیدپذیر، روشی بهتر برای بهره برداری از انرژی تجدیدپذیر و کاهش خطرات زیست محیطی سوخت های فصیلی باشند. با توجه به این حقیقت که اکثر منابع انرژی تجدیدپذیر (RES)، مانند فتوولتائیک (PV)، پیل سوختی (FC) و سیستم های قدرت بادی سرعت متغیر، توان DC یا توان AC فرکانس/ولتاژ متغیر تولید می کنند، یک رابط الکترونیک قدرت، یک عنصر جدایی ناپذیر برای تلفیق در شبکه است. علاوه بر آن، بارهای الکترونیک مدرن مانند کامپیوترها، وسایل نقلیه الکتریکی هیبرید پلاگین و حتی بارهای AC سنتی مانند موتورهای القایی، هنگامی که با یک درایو سرعت متغیر چرخانده شوند، نیاز به توان DC دارند. ریزشبکه های DC مزیت هایی از نظر بازده، هزینه و سیستم نشان داده اند که نیاز مراحل تبدیل توان DC/AC یا AC/DC لازم در ریزشبکه های AC برای تلفیق RES و بارها را برطرف می کند. ریزشبکه های DC مانند نوع AC می توانند در هر دو حالت متصل به شبکه یا جزیره ای کار کنند. در حالت متصل به شبکه، انتظار می رود که RES ها در «ردیابی نقطه حداکثر توان» (MPPT) کار کنند و حداکثر توان موجود را به شبکه تحویل دهند. فرض می شود شبکه قدرت اصلی، از تعادل توان پشتیبانی کند و ولتاژ DC را تنظیم کند. در حالت عملکرد جزیره ای، منبع غالب وجود ندارد و منابع انرژی محلی مسئول تنظیم ولتاژ ریزشبکه و تغییرات بار می باشند.

این پروژه، یک استراتژی کنترلی برای عملکرد پایدار ریزشبکه در حالت های عملکردی مختلف را پیشنهاد می کند و در عین حال، کنترل ولتاژ DC و تامین بارهای DC کیفیت خوب را حاصل می کند. روش پیشنهادی، از «سیستم ذخیره انرژی با باتری» (BESS) استفاده می کند تا ساختار کنترلی یکسان برای مد متصل به شبکه و همچنین جزیره ای بدون نیاز به دانستن مد عملکردی ریزشبکه یا تغییر حالت و وضعیت بین معماری های کنترل متناظر، بکار می گیرد. علاوه بر آن، این سیستم کنترلی، شارژ موثر باتری در ریزشبکه را هم انجام می دهد. هنگامی که سیستم، متصل به شبکه یا در عملکرد نرمال باشد، مبدل شبکه AC، توان اکتیو را متوازن می کند تا از یک ولتاژ DC ثابت اطمینان حاصل کند، درحالی که باتری، توانایی ذخیره انرژی برای مصرف های لازم دارد. برای دستیابی به عملکرد سیستم در شرایط جزیره ای، یک استراتژی هماهنگ برای BESS، RES و مدیریت بار، شامل برش بار و با ملاحظه «میزان شارژ» (SoC) و محدود سازی توان باتری، پیشنهاد می شود. تغییرات بی وفقه مبدل باتری بین حالت های شارژ و تخلیه و همچنین مبدل طرف شبکه بین یکسوسازی و اینورتری، برای حالت های عملکردی مختلف شبکه، با روش کنترلی پیشنهادی، تضمین می شوند. شبیه سازی های MATLAB/SIMULINK و نتایج تجربی برای اعتباریابی اثربخشی سیستم کنترل باتری پیشنهادی، ارائه می شوند.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

کنترل شارژ و دشارژ

تولید پراکنده

ریزشبکه DG مبتنی بر انرژی های تجدیدپذیر

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل شارژ و دشارژ ذخیره ساز انرژی در ریزشبکه DG”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.