دانلود شبیه سازی پخش بار پسرو-پیشرو به همراه فایل آموزشی در متلب

خلاصه:

پخش بار پسرو- پیشرو یا backward-forward یکی از روش ها ساده برای پخش بار در شبکه توزیع شعاعی است که دارای عملکرد قابل قبولی است. در این پروژه شبیه سازی پخش بار پسرو-پیشرو در نرم افزار متلب با همراه فایل آموزشی برای آموزش روش و نیز فایل پیاده سازی روش پخش بار برای هر شبکه توزیع دلخواه صورت گرفته است که بعد از خرید توسط محققان عزیز قابل دانلود می باشد.

متلب
قیمت دانلود مقاله
14,000تومان
گزارشکار: دارای گزارش فارسی است شبیه سازی : در نرم افزار متلب
شرح موضوع

پخش بار پسرو-پیشرو (Backward-Forward)

روش پخش بار پسرو-پیشرو یکی از روش های ساده  و در عین حال با قابلیت بالا در شبکه توزیع به ویژه شبکه توزیع شعاعی است که مورد توجه بسیاری از محققان و دانشجویان قرار گرفته است. یکی از چالش های مهم دانشجویان برق قدرت درک درست و اموزش این روش پخش بار است.

در این پروژه روش کلی پخش بار پسرو-پیشرو  به صورت کامل و با مثال برای علاقمندان توضیح داده شده است.  پس از مطالعه کامل این آموزش، دانشجویان و محققان میتوانند پخش بار پسرو-پیشرو را برای هر شبکه دلخواه انجام دهند. در کنار آن یک برنامه پخش بار شبیه سازی و پیاده سازی شده تا پخش بار پسرو پیشرو را برای هر شبکه دلخواه انجام دهد. فقط کافیست اطلاعات شبکه مورد نظر  مانند مثال‌هایی که در فایل آموزشی نشان داده شده است وارد شود.

ابتدا روش پخش بار پسرو پیشرو را بر روی یک شبکه شعاعی 6 باسه ساده توضیح داده شده است. سپس پخش بار روی شبکه ۳۳ باسه استاندارد IEEE در محیط متلب به همراه توضیح روش شبیه سازی شده است. در زیر شبکه ۳۳ باسه استاندارد نشان داده شده است.

شبکه ۳۳ باسه استاندارد

شبکه ۳۳ باسه استاندارد

روش پسرو – پیشرو :

این روش دارای دو گام اساسی است که شامل: جاروب پیشرو و جاروب پسرو می‌باشد. این دو گام را بطور ساده می‌توان بصورت زیر بیان کرد:

جاروب پیشرو:

در این گام تمام طول شبکه از شین مرجع که همان پست توزیع می باشد تا انتهای فیدر جارو می شود. در این حالت یکی از پارامترهای شبکه از قبیل ولتاژ شین‌ها بروزرسانی می شود. در این مرحله با داشتن جریان شاخه‌ها که از تکرار قبلی بدست آمده و استفاده از ساختار شعاعی شبکه،  ولتاژ شین‌ها بروزرسانی می شود. بطور کلی در این گام پارامتری بروز می‌شود که ماهیت تغییرات آن از ابتدای فیدر به سمت انتها می باشد که بارزترین نمونه آن ولتاژ شین‌ها می‌باشد.

جاروب پسرو:

در این گام از انتهای فیدر به سمت ابتدای آن، فیدر جارو می‌شود.  معمولا یکی از پارامترهای مرتبط با پارامتر جاروب پیشرو در این گام بروز رسانی می شود. در این گام با کمک ولتاژ شین‌ها بدست آمده از جاروب قبلی، از انتهای فیدر جریان شاخه‌ها بروزرسانی می‌شود.

 

شبیه سازی ها در نرم افزار متلب صورت گرفته است و در ادامه بخشی از نتایج آن که شامل پروفیل ولتاژ است نشان داده شده است.

پروفیل ولتاژ روش پسرو-پیشرو

پروفیل ولتاژ روش پسرو-پیشرو

 


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی پخش بار پسرو-پیشرو به همراه فایل آموزشی در متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + دوازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.