دانلود شبیه سازی مقاله کنترل افت تطبیقی برای تقسیم توان در شبکه DC چند ترمینالی

عنوان فارسی

کنترل افت تطبیقی برای تقسیم موثر توان در شبکه های DC چند ترمینالی (MTDC)

عنوان انگلیسی

Adaptive Droop Control for Effective Power Sharing in Multi-Terminal DC (MTDC) Grids

کلمات کلیدی

تقسیم توان مستقل؛ افت؛ تحلیل مودال؛ DC چند ترمینالی (MTDC)؛ پایداری؛ مبدل منبع ولتاژ (VSC)

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 15
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
29,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Systems (مجله سیستم های قدرت)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد (در یک فایل ویدئویی 4 دقیقه ای، نحوه ران شدن شبیه سازی ها نشان داده شده است) شبیه سازی : دارد (یک فایل سیمولینک متلب و یک فایل PSCAD)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

تقسیم توان در شبکه MTDC

شبکه های DC چند ترمینالی (MTDC) می توانند استخوان بندی یک سیستم به هم را در آینده، تشکیل دهند. نصب یک شبکه MTDC زیردریایی در مناطق دریایی برای بهره گیری از منابع غنی باد آن منطقه و همچنین اتصال شبکه ها به هم برنامه ریزی شده است. جدا از سرمایه گذاری هنگفت و موانع فنآوری کلیدی مانند کمبود دسترسی تجاری به بریکرهای DC برای سطوح توان بالا، بهره برداران سیستم نگران تاثیر ناشناخته بهره برداری از شبکه MTDC و کنترل بر سیستم های AC داخل خشکی می باشند. یکی از مسائل خاص این است که چگونه یک شبکه MTDC به کمبود/قطع یک یا چند ایستگاه مبدل و عدم تعادل توان حاصله، واکنش نشان می دهد. تقسیم بار چنین عدم انطباق افت توان، باید متناسب و مناسب باشد تا تاثیر سیستم AC مجاور به حداقل برسد. مفهوم کنترل droop، برای تقسیم توان و پشتیبانی فرکانسی از طریق شبکه های MTDC، پیشنهاد شده است. مقادیر ثوابت droop، عمدتاً براساس مقادیر اسمی تک تک مبدل ها استفاده شده اند. اما، این امر شرایط بارگذاری واقعی و بنابراین هدروم (headroom) (تفاوت بین ظرفیت اسمی و بارگذاری واقعی) موجود برای تقسیم بار اضافه را مورد ملاحظه قرار نمی دهد. در این پروژه، یک طرح کنترل droop (متغیر) وفقی برای تقسیم مناسب توان با در نظر گرفتن هدروم موجود و بنابراین اجتناب از اضافه بار احتمالی، را پیشنهاد می دهیم. مبدل هایی که نزدیک به حدود و کران ها کار می کنند، نمی توانند بار افت را به اندازه مبدل های دیگر با ظرفیت یا هدروم مازاد بیشتر، تقسیم کنند.

محدودیت های استفاده از droop ولتاژ لینک DC-توان اکتیو ثابت برای تقسیم توان خودمختار در شبکه های MTDC نشان داده شده است. یک طرح نوین برای وفق دهی ضرایب droop برای تقسیم بار طبق هدروم موجود هر ایستگاه مولد، پیشنهاد شده است. مزیت این طرح droop وفقی برای تقسیم توان خودمختار از طریق شبیه سازی گذرا برروی یک شبکه MTDC با چهار ایستگاه مولد دو قطبی و یک شبکه کابل DC با بازده فلزی، برقرار می شود. نتایج قطعی های هر دوی یکسوساز و اینورتر تحت دو سناریوی مختلف ارائه می شوند. نشان داده شده که نقاط بهره برداری حالت پایدار پس از پیشامد بدست آمده از شبیه سازی گذرا، با نقاط کاری استخراج شده به صورت تحلیلی همخوانی و انطباق دارند. تاثیر ضرایب droop متغیر بر پایداری شبکه MTDC مشخص گردید.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار سیمولینک متلب و PSCAD انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی شبیه سازی قرار داده شده است:

تقسیم توان مستقل

افت توان

تحلیل مودال

DC چند ترمینالی (MTDC)

پایداری

مبدل منبع ولتاژ (VSC)

تقسیم موثر توان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل افت تطبیقی برای تقسیم توان در شبکه DC چند ترمینالی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + چهارده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.