دانلود شبیه سازی مقاله کنترل توربین بادی DFIG با کنترل بردار جریان مستقیم

عنوان فارسی

کنترل توربین بادی DFIG با پیکربندی کنترل بردار جریان مستقیم

عنوان انگلیسی

Control of DFIG Wind Turbine With Direct-Current Vector Control Configuration

کلمات کلیدی

کنترل ولتاژ لینک DC؛ کنترل بردار جریان مستقیم؛ توربین بادی ژنراتور القایی دو سو تغذیه (DFIG)؛ کنترل پشتیبان ولتاژ شبکه؛ استخراج توان ماکزیمم؛ کنترل توان راکتیو

درسهای مرتبط

انرژی های نو

تعداد صفحات انگلیسی : 11 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 25
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
43,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Sustainable Energy (مجله انرژی پایدار)
ترجمه: دارد (ترجمه 25 صفحه ای به صورت فایل ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (گزارشکار 13 صفحه ای به صورت فایل ورد) شبیه سازی : دارد (دو فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

توربین بادی DFIG

در حال حاضر ، توربین های بادی مبتنی بر مولدهای القایی با تغذیه دوسویه  (DFIG) در اکثر نیروگاه های بادی بزرگ در آمریکای شمالی بکار می روند. دلایل متعددی برای استفاده از توربین های بادی DFIG وجود دارند. از جمله این دلایل می توان به احتمال افزایش قابلیت دریافت انرژی توربین، کاهش تنش های وارده به ساختار مکانیکی، خنثی سازی نویز صوتی، و کنترل پذیرسازی توان اکتیو و راکتیو برای ادغام بهتر در شبکه اشاره نمود. البته انرژی دریافتی و تبدیل شده از باد بوسیله توربین بادی DFIG بشدت به چگونگی کنترل توربین بادی تحت شرایط بادی متغیر بستگی دارد.

پروژه حاضر یک مطالعه کنترلی راجع به توربین بادی DFIG است و طراحی کنترل مبتنی بر بُردار جریان مستقیم را دارا می باشد. در این پروژه روش کنترلی پیشنهادی با روش استاندارد – متداول کنترل DFIG مقایسه شده است. پروژه نشان می دهد که در روش کنترل با بردار جریان مستقیم، کنترل GSC  (مبدل سمت شبکه) و RSC (مبدل سمت روتور) ادغام شده با هدف استخراج توان حداکثری ، ایجاد ولتاژ لینک DC، ایجاد توان راکتیو و کنترل حمایت از ولتاژ شبکه طراحی و پیاده سازی می شود.مطالعات شبیه سازی گسترده نشان می دهد که ساختار پیشنهادی کنترل توربین بادی DFIG در هر دو حالت بادی پایدار و متغیر ، عملکرد بهتری را بجا می گذارد و اهداف کنترلی را علیرغم مواجهه با محدودیت های فیزیکی ذاتی سیستم DFIG به خوبی برآورده می سازد. فرای محدودیت های فیزیکی سیستم DFIG ، سیستم کنترلی پیشنهادی با تنظیم RSC به عوان اولین اولویت، توان استخراجی را به حداکثر می رساند.ضمناً با کنترل GSC ، یک نگرانی اصلی راجع به پایدارسازی ولتاژ لینک DC را برطرف می سازد.ساختار بردار جریان مستقیم برای ردگیری حداکثری توان و کنترل حمایت از ولتاژ شبکه در شرایط افت ولتاژ پایین نیز مفید واقع می شود. از طرفی دیگر، برای افت ولتاژ شدید باس PCC، افزایش ولتاژ PCC و رساندن آن به ولتاژ نامی غیرممکن است زیرا محدودیت های جریان نامی و مدولاسیون خطی مبدل از این امر جلوگیری می کنند. در مقایسه با رویکرد کنترل استاندارد و متداول DFIG، روش پیشنهادی پایداری و قابلیت اطمینان بیشتری دارد، عملکرد دینامیک آن در حد مطلوب تری قرار دارد و علی الخصوص در حالت کنترل ولتاژ باس/ شین سیستم AC رفتار برتری را بجا می گذارد.

این شبیه سازی در محیط سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز بخشی از محیط شبیه سازی نشان داده شده است:

شبیه سازی سیمولینک توربین بادی

در فایل گزارشکار مربوط به این شبیه سازی، توضیحات کلی مربوط به پروژه و نحوه عملکرد شبیه سازی، تشریح شده است. در مورد شبیه سازی ها باید به یک سری نکات، توجه داشته باشید: این شبیه سازی برای متلب با ورژن 2014 به بعد مناسب می باشد. همچنین نام مربوط به فایل های شبیه سازی، نباید تغییر داده شوند. پوشه مربوط به فایل های شبیه سازی نیز نباید دارای نام فارسی باشد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل توربین بادی DFIG با کنترل بردار جریان مستقیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.