دانلود شبیه سازی مقاله کنترل DSTATCOM با استفاده از کنترل کننده جریان باند هیسترزیس تطبیقی

عنوان فارسی

مدلسازی و کنترل DSTATCOM با استفاده از کنترل کننده جریان باند هیسترزیس تطبیقی در سیستم های توزیع چهار سیم سه فاز

عنوان انگلیسی

Modeling and control of DSTATCOM using adaptive hysteresis band current controller in three-phase four-wire distribution systems

کلمات کلیدی

DSTATCOM؛ کنترل کننده جریان باند هیسترزیس؛ جبرانسازی جریان خنثی؛ کیفیت توان

درسهای مرتبط

ادوات فکتس

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 16
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
63,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Power Electronic and Drive Systems and Technologies Conference (PEDSTC) (کنفرانس تکنولوژی ها و سیستم های درایو و الکترونیک قدرت)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (15 صفحه در قالب ورد (WORD) و PDF) شبیه سازی : دارد (یک فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مدلسازی و کنترل DSTATCOM

با توجه به پیشرفت در فناوری تبدیل توان حالت جامد، افزایش چشمگیری در بارهای خطی و غیرخطی ایجاد شده است. افزایش روز افزون در مصرف بارهای غیرخطی به عنوان مثال یکسو کننده ها و مبدل های الکترونیکی قدرت باعث ایجاد حوادث غیر منتظره مختلفی در سیستم قدرت می شود. این بارها، جریان را با ضریب توان تاخیر دریافت می کنند و باعث افزایش هارمونیک و توان راکتیو در منبع تغذیه می شوند. این رفتار منجر به اعوجاج ولتاژ می شود و بر سایر بارهای متصل به همان نقطه تأثیر می گذارد. همچنین، این وضعیت هنگامی بدتر می شود که اضافه‌بار به دلیل وجود بارهای نامتعادل از سیم نول در سیستم های توزیع چهار سیمه سه فاز عبور می کند. اعوجاج های فوق الذکر به عنوان مهمترین مشکلات کیفیت انرژی شناخته شده اند. ممکن است مشکلات مربوط به کیفیت توان باعث عملکرد غیرطبیعی تاسیسات یا حتی از کار افتادگی دستگاه های محافظ شود. از این رو، امروزه حفظ و بهبود کیفیت توان الکتریکی به یک سناریوی مهم تبدیل شده است. در دو دهه گذشته، ادوات مبتنی بر مبدل های الکترونیکی قدرت، به عنوان مثال فیلترهای با توان فعال و ادوات با توان سفارشی بطور گسترده ای توسعه یافته اند.

در این پروژه، برای بهبود عملکرد DSTATCOM چهار پایه، یک الگوریتم کنترل سه فاز چهار سیم و کنترل چهار پایه DSTATCOM پیشنهاد شده است. نظریه کنترل ارائه شده، برای طراحی DSTATCOM چهار سیم تحت ولتاژ شبکه اعوجاج یافته و نامتعادل مناسب می باشد. شبیه سازی کامپیوتری، اثربخشی طرح کنترل پیشنهادی را تأیید کرده است. نتایج شبیه سازی ثابت می کند که اهداف زیر با موفقیت به دست آمده اند:

1) فیلتر هارمونیک جریان

2) جبرانسازی توان راکتیو

3) متعادل کننده جریان های بار

4) جبران جریان اضافی نول

ثابت شده است که DSTATCOM مبتنی بر اینورتر چهار پایه برای مطابقت با توصیه های استاندارد IEEE 519-1992 در هارمونیک ها مؤثر می باشند. رویکرد کنترل مورد مطالعه، جریان نول، توان راکتیو و هارمونیک ها و همچنین مولفه های جریان نامتعادل و راکتیو را جبران می کند و در واقع توسط سیستم توزیع درک می شود.

این شبیه سازی در محیط سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده اند:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل DSTATCOM با استفاده از کنترل کننده جریان باند هیسترزیس تطبیقی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.