دانلود شبیه سازی مقاله MPPT با کنترل جریان برای توربین بادی در ریزشبکه DC

عنوان فارسی

MPPT با کنترل جریان برای یک توربین بادی کوچک PMSG در یک ریزشبکه DC متصل به شبکه

عنوان انگلیسی

MPPT with Current Control for a PMSG Small Wind Turbine in a Grid-Connected DC Microgrid

کلمات کلیدی

MPPT؛ PMSG؛ مبدل بوست؛ SWT؛ ریزشبکه DC

درسهای مرتبط

انرژی های نو

تعداد صفحات انگلیسی : 15 نشریه : Springer
سال انتشار : 2018 تعداد رفرنس مقاله : 15
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
اشپرینگر
قیمت دانلود مقاله
74,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Research and Innovation on Wind Energy on Exploitation in Urban Environment (تحقیق و نوآوری در مورد بهره برداری از انرژی باد در محیط شهری)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل جریان در توربین بادی PMSG

توربین های باد کوچک (SWT ها)، توربین هایی هستند که ظرفیت تولید آنها از 50 کیلووات فراتر نمی رود و عمدتاً دیده شده که نزدیک به مناطق مسکونی، که در آنها توربین های باد مقیاس بزرگ قابل نصب نیستند، نصب شده اند. در کشورهایی که معمولاً سرعت باد بالایی دارند، نصب SWT ها در مکان های دوردست (یا برای کاربردهای ریزشبکه)، یک گزینه معتبر است حتی اگر هزینه نصب و نگهداری بالایی داشته باشند. چنین مکان هایی معمولاً شامل گروه کوچکی از ساختمان های واقع شده نسبتاً نزدیک به هم می باشند که باعث می شود کاربرد یک سیستم ریزشبکه برای تامین برق، بسیار جذاب گردد. یک سیستم ریزشبکه از یک دسته منابع تولید (مانند فتوولتائیک، توربین های باد و حتی مولدهای مصرف کننده سوخت) و بارهای الکتریکی که می توانند متصل به شبکه اصلی یا مستقل از شبکه کار کنند، تشکیل شده است. هدف کنترل ریزشبکه، ثابت نگه داشتن ولتاژ تحت همه شرایط بهره برداری می باشد.

عمدتاً دو نوع ریزشبکه وجود دارد: AC و DC. یکی از جنبه های جذاب ریزشبکه ها، توانایی کار در حالت متصل به شبکه و همچنین حالت جزیره ای می باشد. در حالت متصل به شبکه، ریزشبکه از طریق یک نقطه تزویج به شبکه برق متصل می شود، درحالی که در حالت جزیره ای، ریزشبکه به صورت خودکار و بدون اتصال به شبکه اصلی، کار می کند. در این پروژه، اتصال یک SWT به یک ریزشبکه DC متصل به شبکه به بحث گذاشته می شود. ریزشبکه های DC، تعدادی مزیت، مانند کاهش تلفات تبدیل (تبدیل DC به AC یا بلعکس کمتر)، عدم وجود سنکروناسیون، مسائل فاز یا فرکانس (که در ریزشبکه های AC وجود دارند) و همچنین نداشتن مسائل افت/افزایش موقتی ولتاژ و دیگر مسائل کیفیت توان که در طرف شبکه AC رخ می دهد، فراهم می کنند.

این پروژه، یک الگوریتم MPPT برای دستیابی به عملکرد بهینه توان یک توربین باد کوچک متصل به یک ریزشبکه DC متصل به شبکه، ارائه می دهد. سیستم متشکل از یک PMSG که بوسیله یک SWT هدایت می شود، از طریق یک سطح یکسوسازی و یک مبدل بوست به ریزشبکه DC متصل به شبکه، وصل شده است. الگوریتم MPPT پیشنهادی، براساس مشخصه توان-سرعت سیستم توربین باد می باشد اما مستقل از پارامترهای سیستم است. الگوریتم MPPT پیشنهادی، جریان سلف بوست را طبق تغییرات توان لینک DC کنترل می کند تا حداکثر توان خروجی را بدست آورد. این الگوریتم با موفقیت در مدل شبیه سازی، پیاده سازی شده و شبیه سازی هایی برای انواع سرعت باد از 6 تا 12 متر بر ثانیه، انجام شدند. مبدل بوست، تبدیل انرژی موفق از ولتاژ لینک DC حدود 200 ولت به ولتاژ ثابت ریزشبکه 400 ولت، با انواع جریان لینک DC حدود 3.5 تا 25 آمپر را ممکن ساخت. نتایج شبیه سازی نشان دادند که نقطه عملیاتی بهینه توان، برای همه سرعت های باد بدست آمد. این الگوریتم ردیابی، حداکثر توان خروجی در ریزشبکه DC تحت همه شرایط را فراهم کرد.

این مقاله مربوط به سال 2018 بوده و شبیه سازی آن نیز در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است؛ در ادامه تعدادی از تصاویر مربوط به شبیه سازی و خروجی های آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله MPPT با کنترل جریان برای توربین بادی در ریزشبکه DC”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.