دانلود شبیه سازی مقاله کنترل هموارسازی نوسانات تولید توان بادی و فتوولتائیکی مبتنی بر BESS

عنوان فارسی

کنترل هموارسازی نوسانات تولید توان بادی و فتوولتائیکی (PV) مبتنی بر ایستگاه ذخیره سازی انرژی باتری (BESS)

عنوان انگلیسی

Battery Energy Storage Station (BESS)-Based Smoothing Control of Photovoltaic (PV) and Wind Power Generation Fluctuations

کلمات کلیدی

کنترل هموارسازی وفقی؛ ایستگاه ذخیره سازی انرژی باتری (BESS)؛ تولید توان خورشیدی؛ وضعیت شارژ (SOC)؛ تولید توان بادی

درسهای مرتبط

انرژی های نو

تعداد صفحات انگلیسی : 10 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 26
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
78,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Sustainable Energy (مجله انرژی پایدار)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (فایل راهنمای 12 صفحه ای) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx و .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل نوسانات تولید توان بادی

در سالهای اخیر، تولید برق بوسیله فتوولتائیک (PV) و توان باد (WP) توجه قابل ملاحظه ای را در سطح جهان به خود جلب کرده اند.

یکی از معایب تولید توان با PV و باد، خروجی توان ناپایدار آنها می باشد که این امر می تواند تاثیر منفی بر بهره برداری از شبکه اصلی و ریزشبکه (میکروگرید) بگذارد. یکی از ابزارهای حل این مسئله، تلفیق PVGS و WPGS با یک BESS می باشد. برای چنین سیستم های تولید ترکیبی، استراتژی های کنترل مربوط به پخش توان کارآمد باید طراحی شود. بنابراین، در این پروژه، یک استراتژی مبتنی بر SOC نوین برای هموارسازی نوسانات خروجی یک سیستم تولید ترکیبی WP و PV پیشنهاد شده است. علاوه بر آن، استراتژی کنترل بازخورد SOC و روش تقسیم توان بلادرنگ برای تنظیم بموقع توان و انرژی باتری ارائه می شوند. نتایج شبیه سازی نشان می دهند که استراتژی کنترل پیشنهادی می تواند توان BESS و SOC را در یک دامنه مشخص شده هدف مدیریت کند و در عین حال، خروجی های PVGS و WPGS را هموار سازد. در عین حال، نحوه کنترل SOC سیستم ذخیره انرژی، یک موضوع پژوهشی مداوم است. همچنین لازم است مشخصه های باتری را ترکیب کنیم و پژوهش های بیشتری انجام دهیم. با استفاده از نتایج پژوهش حاضر می توان ملاحظه نمود که با استفاده از روش کنترل پیشنهادی، SOC هر واحد ذخیره انرژی باتری می تواند به تدریج با افزایش زمان کنترل به سمت 50% حرکت کند، با اینکه SOC اولیه واحد ذخیره انرژی، متفاوت است. همچنین ملاحظه می شود که این روش کنترل می تواند کاری کند که واحد ذخیره انرژی بار را به نحو هرچه هماهنگ تر تقسیم کند تا به اثر افزایش عمر مفید سیستم ذخیره انرژی دست یافته شود و در نتیجه بتوان سرعت تنزل عملکرد باتری را به تعویق انداخت. علاوه بر آن، لازم به ذکر است که مقداری فیلترینگ برروی توان شارژ و تخلیه BESS با استفاده از یک قید نرخ نوسانات توان به عنوان هدف کنترل هموارسازی برای جلوگیری از نوسانات بیش از حد برای کاهش نوسانات خروجی PV یا مولد باد، حاصل شده است. علاوه بر آن، این پروژه عمدتاً بر استراتژی های کنترل BESS و هموارسازی براساس شرایط محرز شده ظرفیت باتری، تمرکز می کند. مسئله قابل توجه دیگر، روش تعیین ظرفیت باتری مناسب برای این کاربرد است. استراتژی های کنترل توان برای سیستم های قدرت ترکیبی مقیاس بزرگ باد/PV/BESS با در نظر گرفتن ظرفیت بهینه BESS و تنزل و سن زدگی باتری ترکیب شده با کاربرد کنترل هموار کننده تولید توان باد و PV، در آینده نزدیک به بحث گذاشته خواهد شد.

شبیه سازی این مقاله در محیط نرم افزار سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده است. برای ران کردن شبیه سازی ها بهتر است تا از ورژن 2012 به بالا استفاده گردد. در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های این شبیه سازی قرار داده شده است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل هموارسازی نوسانات تولید توان بادی و فتوولتائیکی مبتنی بر BESS”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.