دانلود شبیه سازی مقاله روش MPPT مبتنی بر کنترل هوشمند در سیستم سلول سوختی

عنوان فارسی

روش MPPT مبتنی بر کنترل هوشمند برای سیستم قدرت سلول سوختی

عنوان انگلیسی

Intelligent control based MPPT method for fuel cell power system

کلمات کلیدی

سلول سوختی؛ MPPT؛ فازی؛ متلب (Matlab)

درسهای مرتبط

انرژی های نو

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 6
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
39,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Conference on Renewable Energy and Sustainable Energy (ICRESE) (کنفرانس بین المللی انرژی تجدیدپذیر و انرژی پایدار)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (17 صفحه) شبیه سازی : دارد (فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

MPPT برای سلول سوختی

در سال های اخیر، میزان استفاده از انرژی های تجدید پذیر افزایش یافته است. آگاهی عمومی نسبت به این انرژی ها بیشتر شده است. نقش مهمی به منابع انرژی تجدیدپذیر موکول شده است تا تقاضای توانی نواحی جزیره ای را برآورده بکنند. منابع انرژی تجدیدپذیر دوست دار محیط زیست هستند و در زمره منابع سبز قرار می گیرند. ما از انواع مختلفی از منابع انرژی تجدیدپذیر از جمله سلول های فتوولتاییک، سیستم های تولید توان بادی، سیستم های قدرت آبی، امواج دریا و پیل سوختی استفاده نموده ایم. منابع انرژی تجدید پذیر معرفی شده قادر به تولید انرژی ، فقط در زمان مشخصی هستند. البته از تولید دائمی انرژی پشتیبانی نمی کنند و از چنین قابلیتی محروم هستند. علت این است که چنین منابعی در برخی زمان ها فاقد دسترسی هستند. به عنوان مثال، سیستم های فتوولتاییک (خورشیدی، PV)، صرفاً در طول روز انرژی تولید می کنند. سیستم بادی فقط هنگامی انرژی تولید می کند که سرعت باد در حد مطلوبی باشد. ضمناً تجهیزات نیروگاه های بعدی فقط در مکان های خاصی همچون تپه ها، خارج از ساحل قابل نصب هستند. سیستم آبی فقط هنگامی برق تولید می کند که آب کافی پُشت سدها ذخیره شده باشد. تولید برق صرفاً در فصول خاصی رخ می دهد. ما باید به تولید انرژی با استفاده از منابع تجدیدپذیر ادامه بدهیم. در این پروژه ضمن معرفی سیستم پیل سوختی و انتخاب آن به عنوان ابزار تولید برق، آن را تنها سیستمی می دانیم که قادر به تولید بدون وقفه انرژی است.تولید برق بوسیله سیستم پیل سوختی انرژی شیمیایی را به برق تبدیل می کند. این سیستم خود از قدرت ذخیره انرژی برخوردار است ، در عین حال به منابع تجدید پذیر دیگری نیز نیاز داریم. به عنوان مثال به دستگاه های ذخیره سازی همچون باتری، بانک خازن و غیره نیاز است. در پروژه فعلی، عملکرد سیستم برقی پیل سوختی PEM، به ازای جریان های سوختی مختلف را تحلیل می کنیم. پس از تعیین جریان سوخت بهینه، ردگیری نقطه توان حداکثری سیستم پیل سوختی را با استفاده از سامانه کنترلی هوشمند به انجام رساندیم.

در این پروژه، نحوه ردگیری نقطه توان حداکثری سیستم پیل سوختی با استفاده از کنترل کننده هوشمند را به بحث گذاشتیم. ما انواع متعددی از روش های MPPT  ، و عملکردشان را بررسی کردیم. سپس روش MPPT مبتنی بر منطق فازی را برای سیستم پیل سوختی نهایی سازی کردیم. در این پروژه مشخصه های الکتریکی پیل سوختی PEM را با توجه به نرخ جریان سوخت مورد تحلیل قرار دادیم. سیستم MPPT مبتنی بر منطق فازی پیشنهادی در نرم افزار متلب- سیمولینک تحلیل شده است. تحلیل عملکرد سیستم تحت شرایط مختلف با استفاده از سیستم کنترل هوشمند، و سپس مصرف بهینه سوخت اجرایی شده است. شکل موج های حاصله ارزیابی و کارایی سیستم به اثبات رسیده است.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله روش MPPT مبتنی بر کنترل هوشمند در سیستم سلول سوختی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 13 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.