دانلود شبیه سازی مقاله کنترل متعادل کننده ولتاژ خازن در اینورتر نه – سطحی برای درایو موتور

عنوان فارسی

توپولوژی و کنترل متعادل کننده ولتاژ خازن در یک اینورتر نه – سطحی هیبریدی متقارن برای درایو موتور سرعت بالا

عنوان انگلیسی

Topology and Capacitor Voltage Balancing Control of a Symmetrical Hybrid Nine-Level Inverter for High-Speed Motor Drives

کلمات کلیدی

مبدل چند سطحی؛ هیبریدی متقارن؛ نه سطحی؛ متعادل سازی ولتاژ خازن؛ PWM با شیفت فاز؛ موتور سرعت بالا

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 10 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2017 تعداد رفرنس مقاله : 31
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
92,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Industry Applications (مجله کاربردهای صنعتی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (13 صفحه) شبیه سازی : دارد (2 فایل سیمولینک متلب با فرمت slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل ولتاژ خازن در اینورتر

از دهه 1980 به بعد، مبدل های چند سطحی به وفور در سیستم های ولتاژ- فرکانس- توان بالا بکار رفته اند. توپولوژی های چندسطحی متعددی توسعه داده شده اند ، از بین آن ها می توان به موارد شناخته شده ای همچون نقطه نول تثبیت/ کلمپ شده (NPC)، خازن شناور (FC)، پل H آبشاری (CHB) اشاره نمود. این سه مورد در زمره مبدل های چندسطحی کلاسیک و پایه ای قرار دارند که به وفور در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. مبدل NPC سه سطحی به شکل گسترده در سیستم های ولتاژ متوسط (1.14، 2.3، 3.3 ، 4.16 کیلوولت) بکار می رود. با توجه به محدودیت های ناشی از ولتاژ نامی نیمه هادی ها، استفاده از مبدل های3LNPC در درایوهای ولتاژ بالا (با ولتاژ بالاتر از 6 کیلوولت) بسختی انجام می شود. علیرغم اینکه NPC 5 سطحی به عنوان یک گزینه بالقوه در این زمینه ها کارایی دارد ، اما از عدم تعادل ولتاژی خازن های لینک DC رنج می برد و دیودهای تثبیت کننده/ کلمپینگ بزرگی  برای آن بکار می روند. مبدل چندسطحی خازن شناور توپولوژی دیگریست که برای سیستم های توان بالا کاربرد دارد. با استفاده از حالت های سوئیچ زنی اضافی، می توان ولتاژ روی تمامی خازن های شناور را به تعادل رساند. توجه داشته باشید که تعداد خازن های کلمپینگ در این مبدل، با توجه به سطح ولتاژ سریعاً افزایش می یابد. بدین ترتیب حجم سیستم، وزن و پیچیدگی کنترل بشدت افزایش می یابند. مبدل پُل H آبشاری (CHB) یکی دیگر از توپولوژی های تجاری چندسطحی است که برای سیستم های 6 کیلوولت، 10 کیلوولت یا حتی بالاتر بکار می رود. برای افزایش سطوح ولتاژ، تعداد بیشتری از سلول های پُل H به صورت سری به هم متصل می شوند. تامین انرژی آن ها بوسیله منابع DC ایزوله صورت می گیرد. معمولاً از ترانسفورماتور چند سیم پیچه با تعدادی سیم پیچ ثانویه ایزوله استفاده می شود. چنین سیستمی بشدت بزرگ، پیچیده و گران قیمت است.

در این پروژه ، به منظور افزایش سطوح ولتاژ و کاهش منابع DC ایزوله، یک اینورتر 9 سطحی هیبرید متقارن برای درایوهای موتور پُرسرعت پیشنهاد شده است. هر فاز این اینورتر از سلول مبدل DC/DC 5 سطحی و سلول پُل H تشکیل شده است. مبدل DC/DC در دستگاه هایی با فرکانس های بالا و ولتاژ پایین کار می کند، پُل H نیز در فرکانس اساسی و ولتاژ بالا کار می کند. سیستم سه فاز به یک لینک DC متداول متصل می شود و هر کدام یک سیم پیچ ایزوله موتوری با سیم پیچ باز را راه اندازی می کنند. اصول عملیاتی و روش مدولاسیون معرفی شده است. تحلیل همراه با جزئیات از جریان میانگین عبوری از خازن شناور و نقطه نول لینک DC توصیف شده اند. روش تعادل ولتاژ خازن بر اساس PWM انتقال فاز معرفی می شود. با استفاده از نتایج شبیه سازی و آزمایشات ، مطلوبیت اجرایی این توپولوژی و روش کنترلی را شرح می دهیم.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل متعادل کننده ولتاژ خازن در اینورتر نه – سطحی برای درایو موتور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.