دانلود شبیه سازی مقاله برآوردگر فازور وفقی برای شکل موج های سیستم قدرت

عنوان فارسی

برآوردگر فازور وفقی برای شکل موج های سیستم قدرت شامل حالات گذرا

عنوان انگلیسی

An Adaptive Phasor Estimator for Power System Waveforms Containing Transients

کلمات کلیدی

تغییرات ناگهانی گام؛ مدولاسیون دامنه (AM)؛ مدولاسیون فاز؛ تخمین فازور؛ اندازه گیری فازور؛ حالات گذرای سیستم قدرت؛ تبدیل موجک

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 11 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 27
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
83,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 24 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست) (توضیح گام به گام مراحل انجام شده در پروژه و نحوه پیاده سازی روش APE)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Delivery (مجله تحویل توان)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (6 ام فایل متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

تخمینگر فازور وفقی

کاربردهای جدید که از اندازه گیری همگام فازور برای بهبود قابلیت اطمینان و امنیت شبکه قدرت استفاده می کنند، به قسمت مهمی از شبکه هوشمند کلی تبدیل شده اند. مثالهایی، مانند نظارت بلادرنگ دینامیک بر وضعیت، تخمین وضعیت، اعتباریابی مدل، و آشکار سازی ناپایداری/وضعیت جزیره ای، بر نظارت، حفاظت و کنترل گسترده منطقه ای، بهبود حاصل کرده اند. دقت اندازه گیری فازور، به یکی از جنبه های اساسی تبدیل شده است که می تواند تاثیری مستقیم بر عملکرد کاربرد داشته باشد و بنابراین ممکن است تاثیر شگرفی بر کل سیستم بگذارد. طبق تعریف ارائه شده توسط محققین، یک شکل موج سینوسی ایستا با فرکانس معلوم را می توان بوسیله دامنه و موقعیت زاویه ای آن نسبت به یک مرجع زمانی اختیاری، نشان داد. فیلتر فوریه، که استفاده گسترده ای در واحدهای اندازه گیری فازور (PMU ها) دارد می تواند بدقت فازورها را برای سیگنالهای دارای پارامترهای ثابت درون یک بازه مشاهده ای، محاسبه کند. استاندارد IEEE C37.118-2005، اندازه گیری سنکروفازور مورد استفاده در کاربردهای سیستم قدرت تعریف می کند و الزامات عملکردی تحت شرایط پایدار را مشخص و تصریح می نماید. بطور کلی، شکل موج های ولتاژ و جریان سیستم قدرت، سینوسی ایستا نیستند. بلکه، حاوی هارمونیک ها و نویزهای پایدار هستند. در طی آشفتگی  ها، نوسانات، تغییرات پله و تداخل فرکانس بالا در سیستم در بزرگی و زاویه فاز، ممکن است رخ دهد که این ممکن است بخاطر خطاهای شبکه، عملیات های کلیدزنی و گذرایی الکترومکانیک روتورهای ماشین های الکتریکی باشد. الگوریتم های تخمین فازور مبتنی بر فوریه، براساس مدل سیگنال سینوسی استاتیک، استخراج می شوند. در نتیجه، انتظار می رود خطاهای الگوریتم قابل توجهی بوجود بیاید هنگامی که شکل موج های دینامیک حاوی مدولاسیون، تغییر ناگهانی بزرگی و یا زاویه فاز و انحراف فرکانس به عنوان ورودی استفاده شود. «کمیته رله سیستم قدرت» (PSRC) در حال بروز رسانی استانداردهای سنکروفازور با مشخصات فنی مربوط به الزامات دینامیک برای PMU ها می باشد. این کار، کاربرد در سیستم قدرت و بهبود همکاری برای محصولات از جانب تولید کنندگان و وندورهای مختلف را تسریع خواهد بخشد. در عین حال، تلاش های بسیاری برای بهبود دقت محاسبات فازور تحت شرایط گذرا، صورت گرفته است.

یک رویکرد وفقی برای تخمین فازور تحت شرایط گذرای سیستم قدرت به صورت بلادرنگ در این پروژه پیشنهاد می شود. نتیجه گیری ها از این قرار می باشند:

  • روش موجک قادر به شناسایی و مکانیابی آشفتگی است و در عین حال، انواع نویز را در یک پنجره داده ای معین، از هم متمایز می کند.
  • اثر گذرایی الکترومغناطیسی را می توان با استفاده از پنجره داده های وفقی، حذف نمود.
  • مدل چندجمله ای درجه دوم به دقت بهتری در طی نوسانات قدرت دست پیدا می کند.
  • روش پیشنهادی را می توان برای تخمین بلادرنگ سنکروفازور، پیاده سازی نمود. همچنین به عنوان الگوریتم مرجع برای تست ادواتی که اندازه گیری سنکروفازور انجام می دهد، قابل استفاده می شود.
  • الگوریتم آشکار سازی آشفتگی پیشنهادی را می توان برای نشان دادن کیفیت فازور استفاده نمود بگونه ای که کاربردهای سیستم قدرت قادر به آگاه شدن از این می شوند که آیا فازورهایی که استفاده می کنند یا نتایج، براساس فازورها، معتبر می باشند یا خیر.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

مدولاسیون فاز

مدولاسیون دامنه (AM)

حالات گذرای سیستم قدرت

تغییرات ناگهانی گام

تخمین فازور

اندازه گیری فازور

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله برآوردگر فازور وفقی برای شکل موج های سیستم قدرت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.