دانلود شبیه سازی مقاله استراتژی کنترلی جهت بهره برداری پایدار از واحدهای DG در شبکه هوشمند

عنوان فارسی

یک استراتژی کنترلی چند منظوره جهت بهره برداری پایدار از واحدهای DG در شبکه های هوشمند

عنوان انگلیسی

A Multifunction Control Strategy for the Stable Operation of DG Units in Smart Grids

کلمات کلیدی

کنترل لیاپانوف مستقیم (DLC)؛ تولید پراکنده (DG)؛ مدیریت توان؛ شبکه های هوشمند

درسهای مرتبط

انرژی های نو؛ شبکه هوشمند

تعداد صفحات انگلیسی : 10 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 31
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
64,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Smart Grid (مجله شبکه هوشمند)
ترجمه: دارد (ترجمه 26 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (2 فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .slx) (در قالب یک فایل ویدئویی یک دقیقه ای، ران شدن شبیه سازی ها نشان داده شده است)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

بهره برداری از منابع تولید پراکنده

این پروژه، توسعه یک استراتژی کنترل چندکاره برای عملکرد پایدار واحدهای تولید پراکنده (DG) در حین تلفیق با شبکه اصلی را توصیف می کند. مدل کنترل پیشنهادی براساس نظریه کنترل لیاپونوف مستقیم (DLC) می باشد و یک منطقه پایدار برای عملکرد صحیح واحدهای DG در طی تلفیق با شبکه برق فراهم می کند. جبرانسازی تغییرات آنی اجزای جریان مرجع در تغییرات سمت ac و تغییرات ولتاژ dc در سمت dc سیستم رابط، به میزان کافی در این طرح کنترلی مدنظر قرار گرفته است که این موضوع، مشارکت و نوآوری اصلی این پروژه در مقایسه با استراتژی های کنترل قبلی می باشد. بهره گیری از روش DLC در فنآوری DG می تواند تزریق پیوسته بیشینه توان اکتیو در فرکانس پایه از منبع DG به شبکه اصلی را تضمین کند و در نتیجه همه توان راکتیو و مولفه های جریان هارمونیک بارهای متصل به شبکه از طریق تلفیق لینک DG به شبکه را جبران کند. کاربرد این مفهوم در سیستم شبکه های هوشمند می تواند کاهش تنش بر شبکه برق در پیک تقاضای انرژی را تضمین کند. نتایج آزمون شبیه سازی و تجربی برای نشان دادن برتری و عملکرد روش DLC پیشنهادی در فنآوری DG، ارائه شده اند.

در شکل زیر، طرح شماتیکی کلی مربوط به مدل پیشنهادی در این شبیه سازی نشان داده شده است:

یک طرح کنترلی مبتنی بر روش DLC برای تلفیق منابع DG به شبکه، توسعه یافته است. هدف اصلی روش کنترل پیشنهادی، تهیه یک انرژی ایمن و کم هزینه برای بارها از طریق منابع انرژی پراکنده، بخصوص براساس منابع انرژی تجدیدپذیر می باشد. مزیت اصلی روش کنترل پیشنهادی ما نسبت به روش های کنترلی دیگر عملکرد بسیار خوب برای جبرانسازی تغییرات توان اکتیو و راکتیو و مولفه های جریان هارمونیک بارهای غیرخطی بود. با بکار گیری روش DLC، DG می تواند تزریق پیوسته حداکثر توان اکتیو در فرکانس شبکه ، همه مولفه های توان راکتیو و جریان هارمونیک بارهای متصل به شبکه، از طریق اتصال منابع انرژی توزیع شده در شبکه قدرت را فراهم کند. بکار گیری مناسب این روش در یک سیستم شبکه هوشمند می تواند تنش بر شبکه برق را با تزریق توان از منبع DC به شبکه در پیک تقاضا را کاهش دهد که این نیز می تواند هزینه انرژی مصرف شده از دیدگاه مصرف کننده را کاهش دهد. عملکرد بسیار خوب روش DLC از طریق نتایج شبیه سازی و آزمون تجربی در حین شرایط عملکردی دینامیک و حالت پایدار اعتبار یابی شده است و در نتیجه گواه مفید بودن مفهوم روش DLC به عنوان یک روش کنترل چندکاره در فنآوری DG می باشد که این برای عملکرد صحیح بارهای حساس در شبکه قدرت، بسیار مهم است.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصویر برخی از خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله استراتژی کنترلی جهت بهره برداری پایدار از واحدهای DG در شبکه هوشمند”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.