دانلود شبیه سازی مقاله بهبود کیفیت توان در شبکه توزیع با استفاده از DSTATCOM

عنوان فارسی

بهبود کیفیت توان در شبکه توزیع با استفاده از DSTATCOM به همراه سیستم ذخیره انرژی باتری

عنوان انگلیسی

Power quality improvement in distribution network using DSTATCOM with battery energy storage system

کلمات کلیدی

سیستم ذخیره سازی انرژی باتری؛ فیدر توزیع شعاعی؛ DSTATCOM؛ کیفیت توان؛ نظریه قاب مرجع سنکرون؛ انرژی بادی

درسهای مرتبط

کیفیت توان

تعداد صفحات انگلیسی : 12 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 35
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
78,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Electrical Power and Energy Systems (سیستم های انرژی و توان الکتریکی)
ترجمه: دارد (ترجمه 25 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : فایل راهنما دارد (5 صفحه) (در یک فایل ویدئویی 2 دقیقه ای نیز، نحوه ران کردن شبیه سازی ها نشان داده شده است) شبیه سازی : دارد (دو فایل سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه بهبود کیفیت توان

کیفیت توان (PQ)، به مدت بیست سال، هم برای شرکت های برق و هم برای مشتریان، موضوع مورد توجهی بوده است. اخیراً، این موضوع بخاطر استفاده گسترده از ادوات الکترونیک قدرت دارای ریزپردازنده، کنترلرهای فرآیندهای صنعتی، بارهای غیرخطی و ازدیاد شبکه های کامپیوتری، مجدداً مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. علاوه بر آن، اتصال به شبکه تولید پراکنده (DG) مانند باد، پیل خورشیدی و فتوولتائیک خورشیدی نیز بر کیفیت توان تامین شده، تاثیر می گذارد. کیفیت توان، هرگونه انحراف جریان، ولتاژ، و فرکانس از مقادیر استاندارد خود است که باعث خرابی یا عدم عملکرد تجهیزات مشتری می شود. PQ به آشفتگی های مختلف، مانند هارمونیک ها، سوسوی ولتاژ، چندین نوسان، افزایش موقتی ولتاژ، کاهش موقتی ولتاژ، قطع لحظه ای، گذرایی های تکانه ای و نوسانی، نسبت داده می شود. تکنیک های ریاضیاتی مانند تبدیل فوریه (FT)، تبدیل فوریه زمان کوتاه (STFT)، تبدیل S، تبدیل هیلبرت هوانگ، و تبدیل موجک برای شناسایی آشفتگی های PQ مورد استفاده قرار می گیرند. روش های هوش مصنوعی (AI) مانند ماشین بردار پشتیبانی، شبکه عصبی، سیستم خبره فازی، الگوریتم ژنتیک برای دسته بندی رویدادهای PQ مورد استفاده قرار می گیرند.

پروژه پژوهشی پیشنهادی، رویدادهای PQ مرتبط با شبکه توزیع ناشی از آشفتگی های شبکه مانند افزایش و افت موقتی ولتاژ، کلیدزنی بار، قطع فیدر و ریکلوز را مورد بررسی قرار می دهد. برای بهبود کیفیت توان در رویدادهای بالا، استفاده از DSTATCOM پیشنهاد شده است. DSTATCOM پیشنهادی با کنترل مبتنی بر SRF، در بهبود کیفیت توان در این رویدادها در سطح شبکه، موثر دیده شده است. رویدادهای کیفیت توان مرتبط با بهره برداری از باد، مانند قطع مولد باد، همگام سازی شبکه مولد باد و تغییرات سرعت باد، با استفاده از DSTATCOM پیشنهادی در شبکه توزیع، بهبود یافته است. با استفاده از این مطالعات، محرز شده است که DSTATCOM را می توان به نحو موثر برای بهبود کیفیت توان در شبکه توزیع، با تولید باد و در طی آشفتگی های شبکه، مورد استفاده قرار داد. نتایج با بهره گیری از RTDS، به صورت بلادرنگ، اعتباریابی شده اند. نتایج بلادرنگ به نتایج شبیه سازی بسیار نزدیک هستند که این نشان دهنده اثربخش بودن DSTATCOM با BESS پیشنهادی جهت بهبود PQ در سیستم توزیع است.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بهبود کیفیت توان در شبکه توزیع با استفاده از DSTATCOM”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 18 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.