دانلود شبیه سازی نرخ خطای بیت در مدولاسیون های دیجیتال

خلاصه:

یکی از بخش های جداناپذیر از سیستم های ارتباطی امروزه، بخش مدولاسیون است که امروزه با توسعه فناوری ها و تکنولوژی های ارتباطی انواع مدولاسیون ها مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اند. روش های پایه ای مدولاسیون دیجیتال با توجه به استفاده از سیستم های دیجیتال بسیار مهم هستند. در این پروژه نرخ خطای بیت برای انواع روش های مدولاسیون دیجیتال شبیه سازی و در محیط سیمولینک متلب پیاده سازی شده اند تا محققان با این روش ها بصورت ملموس آشنا شوند.

متلب
قیمت دانلود مقاله
20,000تومان
گزارشکار: ندارد شبیه سازی : سیمولینک متلب (Simulation Matlab)
شرح موضوع

نرخ خطا بیت در مدولاسیون

در الكترونيك و مخابرات، مدولاسيون فرآيند تغيير يك يا چند ويژگي يك موج است كه به نام سيگنال حامل با يك سيگنال مدوله کننده است كه معمولا حاوي اطلاعاتي است كه بايد منتقل شود. اکثر سیستم های رادیویی در قرن بیست و یکم از مدولاسیون فرکانس (FM) یا مدولاسیون دامنه (AM) برای پخش رادیویی استفاده می کنند. در حالت کلی دو نوع مدولاسیون وجود دارد که شامل مدولاسیون آنالوگ و مدولاسیون دیجیتال است.

امروزه باتوسعه فناوری و استفاده از سیستم های دیجیتال نیاز فاوانی به درک درست از ساختار مدولاسیون دیجیتال است و مدولاسین یکی از بخش های جدا ناپذیر در سیستم های ارتباطی امرزی است. هدف از روش های مدولاسیون دیجیتال، که عنوان کدگذاری خطی شناخته می شود، انتقال یک دسته بیت دیجیتال از طریق یک کانال باند پایه است.

از انواع روش های مدولاسیون دیجیتال می توان به روش های زیر اشاره کرد:

۱- QAM (مدولاسیون دامنه)

۲- PAM  (مدولاسیون دامنه)

۳- FSK (مدولاسیون فرکانسی)

4- PSK (مدولاسیون فازی)

برای مقایسه روش های مختلف مدولاسیون معیار نرخ خطای بیت یا BER مورد استفاده قرار می گیرد و بر اساس این معیار ویژگی ها و کاربرد های هر مدولاسیون مشخص می شود.
در این پروژه نرخ خطای بیت برای چهار روش مدولاسیون دیجیتال مرسوم گفته شده در بالا محاسبه شده و با هم مقایسه شده است و بصورت نمودار رسم شده اند. برای درک بیشتر عملکرد مدولاسیون های دیجیتال این شبیه سازی ها در محیط سیمولینک متلب صورت گرفته است. در ادامه نتایج شبیه سازی ها برای این پروژه نشان داده شده است که همان طور که مشاهده می شود روش مدولاسیون QAM  کمترین و FSK بیشترین میزان نرخ خطای بیتی را دارند.

نرخ خطای بیت BER

نرخ خطای بیت BER


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی نرخ خطای بیت در مدولاسیون های دیجیتال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.