دانلود شبیه سازی و کدنویسی دریافت دو عدد چند رقمی و اعمال چهار عمل اصلی در اسمبلی

خلاصه:

در این پروژه، که در برنامه اسمبلی پیاده سازی شده، دو عدد چند رقمی را وارد کرده و چهار عمل اصلی را بر روی آنها انجام می دهیم. لازم به ذکر است که این برنامه برای اجرا، نیازمند نرم افزار DosBox می باشد.

زبان اسمبلی Assembly
قیمت دانلود مقاله
9,200تومان
گزارشکار: ندارد (این محصول دارای یک فیلم راهنمای دو دقیقه ای هست) شبیه سازی : دارد (اسمبلی)
شرح موضوع

زبان اسمبلی چیست

در اینجا به توضیحاتی جهت آشنایی با زبان برنامه نویسی اسمبلی پرداخته ایم:

زبان اسمبلی، مثالی از یک زبان برنامه نویسی دو سطحی است که مستقیماً با سخت افزار رایانه ارتباط برقرار می کند. بر خلاف زبان ماشین که از حروف باینری و هگزادسیمال تشکیل شده است، طراحی زبان های اسمبلی بگونه ایست که توسط انسان قابل خواندن باشند.

زبان های برنامه نویسی سطح پایین از جمله زبان اسمبلی، یک واسط ضروری بین سخت افزار رایانه و زبان های برنامه نویسی سطح بالاتر از جمله پایتون و جاوا اسکریپت هستند. برنامه های نرم افزاری مدرن اینگونه نوشته می شوند :

  • زبان اسمبلی، یک نوع زبان برنامه نویسی است که زبان های سطح بالا را به زبان ماشین تبدیل می کند
  • یک واسط ضروری بین برنامه های نرم افزاری ، و پلتفرم های سخت افزاری مربوطه است
  • امروزه، زبان های اسمبلی به ندرت مستقیماً نوشته می شوند، هرچند هنوز در برخی کاربردهای تخصصی، از جمله مواقعی که ملاحظات عملکردی بشدت بالا هستند بکار می روند.

محیط برنامه نویسی زبان اسمبلی

از نظر بنیادی، اساسی ترین دستورالعمل های اجرا شده توسط رایانه، کدهای باینری هستند، که از صفرها و یک ها تشکیل شده اند. این کدها مستقیماً به حالت های روشن و خاموش الکتریسیته تبدیل می شوند که از مدارات فیزیکی رایانه عبور می کنند. به طور خلاصه، این کدهای ساده اساس زبان ماشین را تشکیل می دهند که اساسی ترین نوع از زبان های برنامه نویسی تلقی می شود. البته هیچ انسانی صرفاً با برنامه نویسی صفرها و یک ها، قادر به ساخت برنامه های نرم افزاری مدرن نیست. برعکس، برنامه نویسان انسانی بایستی به لایه های مختلف انتزاع تکیه بکنند تا دستوراتشان در فرمتی قرار بگیرد که برای انسان قابل درک تر باشند. به طور دقیق تر، برنامه های مدرن فرمان هایی در زبان های سطح بالا تولید می کنند که در آن ها از دستورات ذهنی همچون جملات و کلمات انگلیسی استفاده شده است. همچنین در آن ها از عملگرهای منطقی همچون and,or,else که مناسب کارکرد روزانه هستند نیز استفاده شده است. در نهایت، این دستورات سطح بالا باید به زبان ماشین ترجمه بشوند. بجای انجام این کار به صورت دستی، برنامه نویسان از زبان های اسمبلی استفاده می کنند که هدفشان ترجمه خودکار بین زبان های سطح بالا و سطح پایین است. نخستین زبان های اسمبلی در دهه 1940 معرفی شدند. هرچند برنامه نویسان مدرن زمان خیلی کمی را صرف زبان های اسمبلی می کنند ، اما آن ها همچنان نقش حیاتی در کارکرد کُلی رایانه دارند.

در عصر حاضر، زبان های اسمبلی، موضوع مورد مطالعه دانشجویان علوم رایانه محسوب می شوند. این زبان ها به آنان کمک کرده تا درک بکنند که نرم افزارهای مدرن چگونه به پلتفرم های سخت افزاری، مربوط می شوند. در برخی موارد، برنامه نویسان باید برنامه نویسی به زبان های اسمبلی را ادامه بدهند، علی الخصوص هنگامی که تقاضاهای عملکردی در حد خیلی بالایی هستند، یا هنگامی که سخت افزار مدنظر با تمامی زبان های سطح بالای موجود ناسازگار باشد.

این کدنویسی در محیط زبان برنامه نویسی اسمبلی انجام شده و در ادامه نیز تصاویری از محیط برنامه نویسی قرار داده شده است:


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی و کدنویسی دریافت دو عدد چند رقمی و اعمال چهار عمل اصلی در اسمبلی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.