دانلود شبیه سازی کنترل سرعت موتور DC با نرم افزار پروتئوس

خلاصه:

در این پروژه، یک مدار میکروکنترلی طراحی شده که با استفاده از آن می توان سرعت یک موتور را کنترل کرد. این مدار دو ورودی دارد که با استفاده از آنها می توان سرعت را افزایش یا کاهش داد. حروجی روی یک سون سگمنت نمایش داده می شود. از میکروکنترلر Atmega32 در این شبیه سازی استفاده شده است. فایل هایی که داخل این محصول قرار دارند شامل فایل های شبیه سازی در محیط نرم افزار پروتئوس، کدهای برنامه به زبان اسمبلی و فایل Hex خروجی Atmel Studio می باشد که می توان با پروتئوس، ران کرد.

Proteus پروتئوس
قیمت دانلود مقاله
12,000تومان
گزارشکار: دارد (فایل راهنمای 4 صفحه ای) شبیه سازی : دارد (پروتئوس)
شرح موضوع

پروژه کنترل سرعت موتور DC

در سال های اخیر، با پیشرفت علم و فناوری، فناوری الکترونیک قدرت نیز با سرعت زیادی توسعه یافته است. استفاده از الکترونیک قدرت در موتورهای dc ، در مقیاس وسیع تری به وقوع پیوسته است. این فناوری دارای ویژگی های مناسبی در زمینه های کنترل سرعت، هموارسازی سرعت، سهولت اجرا و پوشش طیف وسیعی برای تنظیم سرعت است. ظرفیت اضافه بار، قادر به تحمل اثر بار دائمی است و شروع، ترمز و معکوس سازی دائمی و غیرپله ای به اجرا گذاشته می شود. به منظور پاسخگویی به ملاحظات عملیاتی سیستم های اتوماسیون مختلف از تولیدات خاص، تنظیم سرعت موتور dc، درخواست بالاتری را ایجاد کرده است. فناوری تغییر مقاومت حلقه آرمیچر با تنظیم سرعت، یا تغییر ولتاژ آرمیچر با تنظیم سرعت، قادر به برآورده سازی ملاحظات نیستند. لذا هر زمانی که موقعیت زمانی مناسب فراهم بشود، روش های کنترل سرعت، از طریق کنترل موتور dc ظاهر می شوند.

آموزش و یادگیری سیستم های کنترل گسسته، یک امر چالش برانگیز محسوب می شود. این عمل با حضور شاخه های علمی مختلف از جمله الکترونیک، فیزیک، برنامه نویسی و مفاهیم نظری استفاده کننده از شاخه های مختلف ریاضی اجرایی می شود. وجود پلتفرم سیستم کنترل کاربردی، به دانشجویان، این شانس را داده تا مبانی نظریه کنترل را به کار بگیرند، و تجربه یادگیری کُلی را ارتقا بدهند. پلتفرم های تجاری خیلی گران قیمت هستند. دانشکده ها و مدارس باید بیش از یک دستگاه خریداری بکنند تا دانشجویان در گروه های کوچک، تمرینات لازم را انجام بدهند. در تحقیقاتی که تاکنون انجام شده، سه پلتفرم تجاری مختلف معرفی شده اند : 1- استفاده از شبیه سازهایی همچون پروتئوس، که ابزاری عالی برای آموزش و تست سیستم های کنترلی هستند، اما از فقدان تجربه کاربردی و واقعی رنج می برند، 2- استفاده از آزمایشگاه های واقعی و کنترل شده از راه دور، که عالی هستند اما به برنامه ریزی برای استفاده دانشجویان نیاز دارند، 3- راه اندازی آزمایشگاه کنترل اختصاصی با سخت افزار ارزان که بدلیل عملکرد پایین و محدود سخت افزارهای ارزان ، با یک سری مشکلات روبرو هستند.

در همین راستا، در این شبیه سازی از ابزار پروتئوس استفاده شده است. توضیحات مربوط به این شبیه سازی داخل یک فایل راهنما داخل محصول قرار داده شده و در ادامه نیز تصویری از محیط شبیه سازی قابل مشاهده می باشد:

کنترل سرعت موتور DC


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی کنترل سرعت موتور DC با نرم افزار پروتئوس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.