دانلود پاورپوینت مبانی روانشناسی بالینی: حوزه کاری، تاریخچه و ویژگی ها

عنوان

مطالعه ای بر روانشناسی بالینی

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 44
فرمت فایل : ppt - pptx نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی مبانی روانشناسی بالینی: حوزه کاری، تاریخچه و ویژگی های آن به صورت فایل قابل ویرایش در 44 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
16,700تومان
توضیحات

روانشناسی بالینی چیست؟

روانشناسی بالینی یک حوزه کاری در روانشناسی است که بر روی تشخیص و درمان مشکلات روانی و روان‌ پزشکی تمرکز دارد. این حوزه به بررسی و درمان اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب، اختلالات خوردن، اعتیاد و اختلالات شخصیتی می‌پردازد.

تاریخچه روانشناسی بالینی به دوران پدیدآورندگان معروفی چون Sigmund Freud، Carl Jung و Alfred Adler بازمی‌ گردد. آنها به عنوان پیشگامان روانشناسی بالینی شناخته می‌ شوند و مبانی اصلی این حوزه را برای نظریه‌ ها و روش‌ های درمانی فراهم کردند.

روانشناسی بالینی ویژگی‌ های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر حوزه‌ های روانشناسی متمایز می‌ کند. یکی از ویژگی‌ های اصلی این حوزه، تمرکز بر تجربه و روابط فرد با دیگران است. این حوزه به بررسی عمق تجربه‌ های فرد، الگوهای رفتاری و روابط می‌ پردازند تا به درک عمیق‌ تر از علت مشکلات روانی فرد بپردازند.

روش‌ های درمانی نیز یک ویژگی مهم دیگر این حوزه است. از جمله روش‌ های مورد استفاده در این حوزه می‌ توان به روش‌ های مبتنی بر شواهد، روش‌ های تحول محور و روش‌ های فرآیند محور اشاره کرد. همچنین، تفاوت‌ های فرد به فرد در درمان نقش مهمی دارد و روانشناسان این حوزه باید به تعامل فرد با محیط و شخصیت فرد توجه کنند.

با توجه به این ویژگی‌ ها، یک حوزه چالش‌ برانگیز و پرفراز و نشیب است که نقش بسیار مهم و تأثیرگذار در بهبود زندگی افراد دارد و انجام تست های روانشناسی بالینی به تشخیص سریع تر مشکلات کمک می کند.

بالینی

فهرست مطالب:

مقدمه

حوزه کاری روانشناسی بالینی

روان‌شناسی بالینی در گذشته

عوامل موثر در پیدایش این حوزه

روان شناسی بالینی در ایران

ویژگی ها

انواع

تشخیص در این حوزه

درمان در این حوزه

پایان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مبانی روانشناسی بالینی: حوزه کاری، تاریخچه و ویژگی ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 6 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.