دانلود پاورپوینت آشنایی با روش های ذخیره انرژی حرارتی

عنوان

مطالعه ای بر روش های ذخیره انرژی حرارتی

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 21
فرمت فایل : ppt - pptx نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی روش های ذخیره انرژی حرارتی در 21 اسلاید به صورت فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
37,000تومان
توضیحات

روش‌ های ذخیره انرژی حرارتی یکی از موارد حیاتی در زمینه انرژی و محیط زیست است. این روش‌ ها به منظور ذخیره کردن و استفاده مجدد از انرژی حرارتی تولید شده از فرآیندهای مختلف مانند تولید برق، صنایع و حتی خورشید استفاده می‌ شوند.

این پاورپوینت در 21 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 2 آن قرار داده شده است:

ذخیره انرژی حرارتی

برخی از روش‌ های ذخیره انرژی حرارتی

۱. ذخیره سازی حرارت در مایعات: یکی از روش‌ های متداول برای ذخیره این نوع انرژی استفاده از مایعات گرمازدایی شده مانند روغن‌ های حرارتی و شورآب است. این مایعات می‌ توانند در تانک‌ های عایق‌ بندی شده نگهداری شده و موقع نیاز به این نوع انرژی، با استفاده از یک سیستم گرمکن، بتوانند دوباره به دمای مورد نظر برسند.

۲. ذخیره سازی حرارت در سنگ‌ ها: یک روش دیگر برای ذخیره استفاده از سنگ‌ های خاص است که می‌ توانند حرارت را جذب کرده و در طول زمان آن را تحت فشار نگه دارند. وقتی نیاز به این نوع انرژی باشد، سنگ‌ ها آن را باز می‌ گردانند.

۳. ذخیره سازی حرارت در باطله: باطله گیاهان و چوب نیز می‌ تواند به عنوان یک روش ذخیره استفاده شود. باطله گیاهان و چوب ممکن است در تانک‌ های عایق‌ بندی شده گرمازدایی شده و موقع نیاز به این انرژی، سوزانده شوند تا حرارت تولید شده را به دمای مورد نظر برسانند.

۴. ذخیره سازی حرارت در سامانه‌ های تجدیدپذیر: سامانه‌ های تجدیدپذیر مانند پمپ‌ های گرمایش خورشیدی نیز می‌ توانند برای ذخیره استفاده شوند. این سامانه‌ ها معمولاً دارای تانک‌ های ذخیره سازی هستند که در آنجا این نوع انرژی جمع‌ آوری شده و بعداً برای گرم کردن آب یا فضا استفاده می‌ شود.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 19 این پاورپوینت قرار داده شده است:

مواد تغییر فاز دهنده معدنی

با توجه به افزایش نگرانی‌ ها در مورد تغییرات آب و هوایی و کاهش منابع انرژی، استفاده از روش‌ های ذخیره این نوع انرژی می‌ تواند به عنوان یک راهکار مؤثر برای کاهش مصرف انرژی و حفظ محیط زیست مورد استفاده قرار گیرد.

حرارتی

فهرست مطالب:

  • مقدمه
  • ذخیره انرژی حرارتی
  • روش های ذخیره انرژی
  • مواد تغییر فاز دهنده
  • مواد تغییر فاز دهنده آلی
  • مواد تغییر فاز دهنده معدنی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با روش های ذخیره انرژی حرارتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.