دانلود پاورپوینت مطالعه ای بر ساختار مولکولی دی ان ای (DNA)

عنوان

تحلیل ساختار مولکولی دی ان ای (DNA)

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 24
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به مطالعه ای بر ساختار مولکولی دی ان ای (DNA) در 24 اسلاید و فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
14,900تومان
توضیحات

ساختار مولکولی دی ان ای (DNA)

ساختار مولکولی دی ان ای (DNA) یکی از اصولی‌ ترین و حیاتی‌ ترین عناصر در زندگی سلولی است. DNA یک پلیمر بیولوژیکی است که اطلاعات ژنتیکی را در خود نگهداری می‌ کند و از پایه‌ های مولکول های نوکلئوتیدی تشکیل شده است. این مولکول به دو زنجیره متفاوت، که هر یک از آن‌ ها شامل دنباله مختصری از نوکلئوتیدها است، متصل است. ساختار دی ان ای دوگانه زنجیره باعث ایجاد یک ساختار پیچیده و دقیق می‌ شود.

نوکلئوتیدها سازنده اصلی DNA هستند و از سه جزء اصلی تشکیل شده‌ اند: یک باز نوکلئوتیدی، یک قند پنج کربنه پنتوز (ریبوز یا دئوکسی ریبوز) می‌ باشد، یک گروه فسفات و یک باز نوکلئوتیدی DNA که شامل آدنین (A)، تیمین (T)، گوانین (G) و سیتوزین (C)، که به ترتیب با یکدیگر ارتباط برقرار می‌ کنندمی باشد. A با T و G با C ارتباط دارند و آن ها به ترتیب به صورت جفت با یکدیگر ارتباط برقرار می‌ کنند.

دو زنجیره DNA به وسیله پیوندهای هیدروژنی میان بازها با یکدیگر ارتباط دارند. این ارتباطات به صورت مستدام نیستند و مولکول DNA قابل انفصال است. این ویژگی انفصالی مولکول DNA امکان تکثیر و ترجمه اطلاعات ژنتیکی را در فرآیندهای مختلف سلولی فراهم می‌کند.

ساختار دوگانه زنجیره DNA به عنوان یک لوله پیچیده در نظر گرفته می‌شود که هر لوله دارای دو زنجیره موازی است. این ساختار پیچیده به سلول امکان می‌ دهد که اطلاعات ژنتیکی را به دقت انتقال دهد و در هنگام تقسیم سلولی، این اطلاعات به نسل‌ های بعدی منتقل شود.

ساختار مولکولی دی ان ای (DNA)

در مجموع، ساختار مولکولی DNA یکی از عجیب‌ ترین و حیرت‌ انگیزترین ساختارهای زیستی است که تاثیر بسزایی در عملکرد و بقای انواع زنده دارد. تفهیم این ساختار اساسی برای فهم بهتر فرآیندهای بیولوژیکی و تکامل زندگی ضروری است.

سر تیتر مطالب:

ساختار کروموزوم

ساختار DNA

کشف ساختار

همانند سازی

DNA چگونه اطلاعات را منتقل می کند؟

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مطالعه ای بر ساختار مولکولی دی ان ای (DNA)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 9 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.