دانلود پاورپوینت آشنایی با هماتولوژی یا خون شناسی

عنوان

مطالعه ای بر هماتولوژی یا خون شناسی

سال تهیه : 1403 تعداد اسلاید : 52
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی هماتولوژی یا خون شناسی به صورت فایل قابل ویرایش در 52 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
35,900تومان
توضیحات

هماتولوژی یا خون‌ شناسی چیست؟

هماتولوژی یا خون‌ شناسی، شاخه‌ ای از علوم پزشکی است که به بررسی و تحقیق در مورد ساختار، وظایف و اختلالات خون و اعضای تولید خون مانند نخاع استخوان، لنفاویات و طحال می‌ پردازد. خون یک نوع بافت زنده است که از عناصر مختلف تشکیل شده است از جمله سلول‌ های خونی (ریزسلول‌ ها)، پلاسما و عوامل پلاسمایی.

ریزسلول‌ های خونی شامل سلول‌ های قرمز (رخدادگان)، سلول‌ های سفید (لنفوسیت‌ ها و نوتروفیل‌ ها) و پلاکت‌ ها (ترومبوسیت‌ ها) هستند. هر کدام از این ریزسلول‌ ها وظایف و نقش‌ های مختلفی در بدن دارند. مثلاً سلول‌ های قرمز به حمل اکسیژن به اندام‌ ها و بازگشت دی‌ اکسید کربن به ریه‌ ها کمک می‌ کنند، سلول‌ های سفید به مبارزه با عفونت‌ ها و بیماری‌ ها می‌ پردازند و پلاکت‌ ها در فرآیند لخته شدن خون نقش دارند.

بیماری‌ های خونی می‌ توانند از اختلالات در تولید ریزسلول‌ های خونی یا از تغییرات در خود ریزسلول‌ ها ناشی شوند. برخی از بیماری‌ های خونی شامل آنمی، لوکمی، لوسمی، لنفوم و هموفیلی می‌ باشند. برای تشخیص و درمان این بیماری‌ ها، هماتولوژیست‌ ها (پزشکان متخصص هماتولوژی) از روش‌ های تشخیصی مانند آزمایشات خون، بررسی نخاع استخوان، آنالیز پلاسما و سایر روش‌ های تصویربرداری مانند سونوگرافی و اسکنر استفاده می‌ کنند.

هماتولوژی

به طور کلی، هماتولوژی یک زمینه پژوهشی بسیار جذاب و حائز اهمیت است که نقش بسزایی در تشخیص، درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ های خطرناک خونی دارد. این حوزه علاوه بر پژوهش و تحقیقات علمی، به طور فعال در آموزش دانشجویان پزشکی و آموزش پزشکان عمل می‌ کند تا به بهبود بهداشت عمومی جامعه کمک کند.

فهرست مطالب:
هماتولوژی چیست؟
ترکیب خون
اندکس های گلبول های قرمز
گلبول های سفید خون
پلاکت ها (PLT)
مورفولوژی سلول های خونی
اختلالات گلبول های قرمز

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با هماتولوژی یا خون شناسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یک =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.