دانلود پاورپوینت مبانی و ویژگی های آب مقطر: روش های تولید، کاربردها، مزایا و معایب

عنوان

بررسی مبانی و ویژگی های آب مقطر: روش های تولید، کاربردها، مزایا و معایب

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 20
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به مبانی و ویژگی های آب مقطر: روش های تولید، کاربردها، مزایا و معایب در 20 اسلاید و فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
12,900تومان
توضیحات

آب مقطر

آب مقطر یکی از نوع‌ های خالص‌ ترین آب‌ ها است که از تمامی ناخالصی‌ ها و املاح موجود در آب تصفیه شده است. این نوع آب به دلیل خلوص و خالص بودنش برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، از جمله در صنایع داروسازی، آزمایشگاهی، صنایع الکترونیک و همچنین در مصارف خانگی.

آب مقطر چگونه تصفیه می‌ شود: روش تقطیر و روش ازتقطیر. در روش تقطیر، آب به صورت مایع به دماهای بالا (بالاتر از نقطه جوش آب) گرم شده و بخار آب به دست می‌ آید و سپس تا زمانی که بخار به صورت مایع تبدیل شود، خنک شده و جدا شده و به عنوان آب مقطر استفاده می‌ شود. در روش ازتقطیر، آب به کمک فرایند تصفیه‌ گرهای مختلف نظیر رزین‌ های تبادل یونی، فیلتراسیون و اسمز معکوس تصفیه می‌ شود.

آب مقطر از آب‌ های دیگر به دلیل خلوص بالا و عدم حاویت هر گونه ناخالصی، بسیار مورد توجه است. این نوع آب برای تهیه محلول‌ های دارویی، پزشکی، آزمایشات علمی و همچنین در صنایع الکترونیک به خصوص در تولید ترانزیستورها و سیستم‌ های الکترونیکی حساس استفاده می‌شود. همچنین در صنایع غذایی، آب مقطر برای تولید نان، قند و داروها استفاده می‌ شود.

در مصارف خانگی نیز، از این آب برای شستشو و آشامیدن مناسب است. از طرف دیگر، با توجه به خلوص بالای آب مقطر، برای استفاده در بخارشوی و دستگاه‌ های اسپرسو و کافه‌ خانه‌ ها مناسب است.

در نتیجه، آن به دلیل خلوص بالا و عدم حاویت هر گونه ناخالصی، بسیار مورد توجه بوده و در صنایع مختلف و همچنین در مصارف خانگی استفاده می‌ شود.

آب مقطر

فهرست مطالب:

تعریف آب مقطر

روش های تولید

ایجاد راندمان بیشتر تولید

روش های عبور از رزین

روش دیجیتالی

روش آزمایشگاهی

تصفیه به وسیله فیلترهای اسمز معکوس و نانو فیلتر

ویژگی های شیمیایی و فیزیکی

تفاوت آن با آب شهری

مهم ترین کاربردها

مزایای نوشیدن آن

معایب نوشیدن

راهکارهای تشخیص آن از آب معمولی

منابع

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مبانی و ویژگی های آب مقطر: روش های تولید، کاربردها، مزایا و معایب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.