دانلود پرسشنامه استاندارد سنجش سواد رسانه ای تامن (1995)

عنوان

تحلیل سواد رسانه ای تامن (1995)

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 11
فرمت فایل : docx نوع فایل : word قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

این پرسشنامه استاندارد در مورد سنجش سواد رسانه ای تامن (1995) می باشد که در 11 صفحه و به صورت فایل ورد قابل ویرایش تهیه شده است. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پرسش نامه آماده
قیمت دانلود
19,000تومان
توضیحات

سواد رسانه ای

سواد رسانه ای یک مفهوم گسترده است که به توانایی فهمیدن، تفسیر کردن و ارزیابی اطلاعات و محتواهای رسانه‌ ای اشاره دارد. سواد رسانه‌ ای به ما کمک می‌ کند تا به طور مناسب با رسانه‌ ها در ارتباط باشیم و از آن‌ ها بهره‌ برداری کنیم.

این پرسشنامه در 11 صفحه به صورت فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و دارای 59 پرسش یا گویه می باشد. این پرسشنامه دارای سه خرده مقیاس با عنوان رژیم مصرفی، ویژگی های پیام و نقد پیام می باشد. این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و تفسیر و نمره گذاری و همچنین تعاریف نظری و عملیاتی می باشد. در ادامه، تصویر مربوط به یکی از صفحات این پرسشنامه قرار داده شده است:

پرسشنامه سواد رسانه ای

در دنیای امروز، رسانه‌ ها نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند. از رادیو و تلویزیون تا اینترنت و رسانه‌ های اجتماعی، همه ما با انواع مختلف رسانه‌ ها در تماس هستیم. برای مثال، ما از طریق رسانه‌ ها اخبار را دریافت می‌ کنیم، فیلم‌ ها و سریال‌ ها را تماشا می‌ کنیم و با دوستان و خانواده خود در شبکه‌ های اجتماعی در ارتباط هستیم.

اما سواد رسانه‌ ای بیشتر از مجرد استفاده از رسانه‌ ها است. آن بیشتر به معنای توانایی تحلیل و بررسی اطلاعات و محتواهای رسانه‌ ای است. این شامل قدرت تشخیص خبرهای دروغ، تفکر منطقی و تحلیلی، توانایی تشخیص تبلیغات توهمی و تاثیرگذار، و توانایی جداسازی حقایق از نظرات شخصی است.

این ابزار به ما کمک می‌ کند تا به طور مناسب با اطلاعات و محتواهای رسانه‌ ای برخورد کنیم. این به ما کمک می‌ کند تا از دست دادن دروغین بین حقیقت و دروغ جلوگیری کنیم و به طور مناسب به اطلاعات و محتواهای قابل اعتماد دسترسی داشته باشیم. همچنین، سواد رسانه ای به ما کمک می‌ کند تا به طور مناسب با تبلیغات و تأثیرگذاری‌ های رسانه‌ ای برخورد کنیم و تصمیم‌ گیری‌ های بهتری انجام دهیم.

به عنوان مثال، فهمیدن تفاوت بین خبر و نظر یکی از مهارت‌ های سواد رسانه‌ ای است. در دنیای امروز، خبرهای دروغ و اطلاعات نادرست بسیار پراکنده هستند و ما باید بتوانیم آن‌ ها را تشخیص دهیم. سواد رسانه‌ ای به ما کمک می‌ کند تا به طور مناسب با این اطلاعات برخورد کنیم و به جای پخش کردن آن‌ ها، آن‌ ها را رد کنیم.

علاوه بر این، آن به ما کمک می‌ کند تا به طور مناسب با تبلیغات رسانه‌ ای برخورد کنیم. تبلیغات در دنیای امروز بسیار پراکنده است و ما باید بتوانیم تشخیص دهیم کدام تبلیغات قابل اعتماد هستند و کدام تبلیغات قصد دارند ما را تحت تأثیر قرار دهند، همچنین به ما کمک می‌ کند تا از تبلیغات توهمی و تأثیرگذار جلوگیری کنیم و تصمیم‌ گیری‌ های بهتری انجام دهیم.

سواد رسانه‌ای

بنابراین، این مورد یک مهارت بسیار مهم است که همه باید در آن آموزش داده شوند. این مهارت به ما کمک می‌ کند تا به طور مناسب با رسانه‌ ها در ارتباط باشیم و از آن‌ ها بهره‌ برداری کنیم. همچنین، سواد رسانه‌ ای به ما کمک می‌ کند تا به طور مناسب با اطلاعات و محتواهای رسانه‌ ای برخورد کنیم و تصمیم‌ گیری‌ های بهتری انجام دهیم. بنابراین، آموزش سواد رسانه‌ ای باید یک اولویت باشد و همه باید این مهارت را در زندگی خود تقویت کنند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پرسشنامه استاندارد سنجش سواد رسانه ای تامن (1995)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفت =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.