پروژه آموزش کامل پردازش تصویر در متلب

خلاصه:

پردازش تصویر یکی از زمینه های تحقیقاتی جذاب و جدید در مهندسی برق است که با توجه به کاربردهای فراوان مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است. در این پروژه، آموزش کاملی از پردازش تصویر در نرم افزار متلب ارائه شده است که از صفر تا صد پردازش تصویر را آموزش می دهد. فایل پروژه 61 صفحه ای است و که به صورت کامل نیاز دانشجویان و محققان مهندسی برق در زمینه پردازش تصویر را مرتفع می نماید.

متلب
قیمت دانلود مقاله
58,000تومان
گزارشکار: دارای گزارش فارسی است (61 صفحه) (توضیحات کامل مربوط به پروژه در قالب WORD و PDF) شبیه سازی : در نرم افزار متلب (کدهای شبیه سازی دارای فرمت .m می باشند)
شرح موضوع

آموزش پردازش تصویر در متلب

پردازش تصویر یکی از زمینه های بسیار مهم در مهندسی برق است که با توجه به توسعه سیستم های پردازشی در سیستم های زیادی از جمله در تشخیص بیماری ها، تشخیص صورت و کنترل ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد.

تکنیک های پردازش تصویر ابزاری برای تجزیه و تحلیل تصویر و حذف نویز تصویر است. همچنین نرم افزار متلب، نرم افزاری قدرتمند در جهت تجزیه و تحلیل ماتریس های چند بعدی و دو بعدی از جمله تصاویر است. در متلب تولباکس های فراوانی وجود دارد که یکی از این تولباکس ها، تولباکس پردازش تصویر در متلب است که مجموعه ای از توابع برای تحلیل های عددی بر روی تصاویر می باشد. این توابع کار نوشتن برنامه پردازش تصویر را اسان کرده است.

در این پروژه پردازش تصویر و روش های آن بصورت کلی در نرم افزار متلب مورد بررسی قرار گرفته است. تصاویر دو بعدی متشکل از دو مشخصه شدت و مختصات تصویر است. تصاویر رنگی از ترکیب چند تصویر تکی تولید می شود. برای مثال تصاویر RGB ترکیبی از سه تصویر تک رنگ قرمز سبز و آبی است.

این پروژه شامل بخش های مختلفی از جمله نحوه فراخوانی تصویر، پیش پردازش، حلقه های مورد استفاده در تصویر، عملگرها در ماتریس های دو و چند بعدی، ذخیره و نمایش تصویر، هیستگرام تصویر، انواع فیلتر های اعمالی در روی تصویر، تبدیل فوریه و استفاده از آن در تصویر است.
این مجموعه یک پکیج کامل از آموزش پردازش تصویر در متلب است که نیاز محققان و دانشجویان عزیز در این زمینه را تا حدود زیادی مرتفع خواهد نمود.

در ادامه، فهرست مطالب بررسی شده در این پکیج آموزشی، ارائه شده است:

پردازش تصویر

نمایش تصویر

آشنایی کلی با محیط متلب

خواندن تصاویر

حلقه For

حلقه شرطی

عملگر های منطقی در متلب

باز کردن تصویر

باز کردن عکس های درون ویندوز با متلب

M-File

استفاده از help متلب

نمایش تصویر

انواع تصاویر

اطلاعاتی درباره اعمال بر روی ماتریس و بردارها

روشهای مختلف تعریف ماتریس

ماتریس ها در متلب

خطاها

Histogram

تصویر منفی

متلب

تغییر اندازه تصویر

تغییر اندازه بر اساس تعداد ردیف ها و ستون ها

تبدیل فوریه

فیلترها

فیلتر Low Pass

فیلتر مدین

در این پروژه، در کنار آموزش هایی که داده شده، مثال هایی نیز ارائه شده و در محیط متلب نیز پیاده سازی شده است. داخل محصول می توانید به این فایل ها نیز دسترسی داشته باشید. در ادامه، تعدادی از تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و خروجی ها نیز قرار داده شده است:


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پروژه آموزش کامل پردازش تصویر در متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.