عنوان فارسی |
رابط بهینه مبتنی بر الکترونیک قدرت در سیستم های تولید پراکنده برای سلول های سوختی |
عنوان انگلیسی |
Optimal interface based on power electronics in distributed generation systems for fuel cells |
کلمات کلیدی |
تولید پراکنده (DG)؛ پیل سوختی PEM؛ الکترونیک قدرت؛ حلقه کنترل ولتاژ؛ PWM |
درسهای مرتبط |
الکترونیک قدرت |
تعداد صفحات انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2011 | تعداد رفرنس مقاله : 31 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله | آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله |
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است | نام مجله مقاله : Renewable Energy (انرژی تجدیدپذیر) |
ترجمه: ندارد | گزارشکار : ندارد | شبیه سازی : دارد (سیمولینک متلب) |
این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.
پیل های سوختی، به عنوان یکی از نویدبخش ترین فنآوری ها برای برآورده کردن الزامات تولید برق آینده، و بنابراین رفع نگرانی در مورد مصرف نفت و تولید گازهای CO2 خطرناک، بسیار مطرح شده اند. یکی از مزیت های اصلی، مدولاریته بودن آنهاست، زیرا می توان به نحوی آنها را پیکربندی نمود که در دامنه گسترده ای از توان خروجی، از 50W تا 50MW، کار کند. با این حال، دینامیک های پیل سوختی به سیستم تحویل هیدروژن/اکسیژن محدود است. بنابراین یک منبع توان کمکی با پاسخ سریع لازم می شود. سپس، ترکیبی از پیل سوختی و یک بانک باتری یا ابرخازن می توانند یک سیستم ترکیبی (هیبرید) ایده آل تشکیل دهند. اخیراً سیستم های ترکیبی پیل سوختی قابل کاربرد برای سیستم های خودرویی، سیستم های تامین برق بی وفقه (UPS) یا سیستم های قدرت کمکی، مورد پژوهش قرار گرفته اند. علاوه بر آن، پیل های سوختی PEM توان تنظیم نشده را تامین می کنند؛ با این حال، لوازم الکترونیک قدرت کمکی به غلبه بر این مسئله کمک می کنند. پیل های سوختی انباشته شده برروی هم طبق منحنی قطبش شان می توانند در نقاط کاری مختلف که بوسیله مقادیر ولتاژ و جریان حاصل شده مشخص می شوند، کار کنند. بنابراین، اتصال پیل های سوختی انباشته شده به یک بار DC که در ولتاژ ثابت کار می کند به یک مرحله تبدیل توان نیاز دارد. ترکیبی از انباشته پیل سوختی و یک مبدل DC/DC را «سیستم پیل سوختی تنظیم شده» (RFCS) می نامیم.
سیستم طراحی شده، یک میز آزمون عالی است که در آن قطعات الکترونیک قدرت نقشی اساسی ایفا می کند. عملکرد یک سیستم پیل سوختی ترکیبی را می توان در نقاط اتصال محدود شده با ولتاژ مختلف و همچنین عملکرد منابع تغذیه مختلف و سیستمی تحت پروفایل های بار مختلف، تست نمود. علاوه بر آن، انعطاف پذیری و سادگی ساختاری، تعدادی از مزیت های اصلی آن می باشند. این راهکاری برای یک مسئله عملی مرتبط با یک سیستم پیل سوختی ترکیبی تولید پراکنده، می باشد. محدودیت اصلی در فرآیند طراحی، داشتن دسترسی به اجزاء تجاری است. این سیستم از یک ماژول پیل سوختی، یک بانک باتری 4 مبدل قدرت و همه لوازم الکترونیک مربوطه تشکیل شده است. این سیستم 4 نقطه اتصال اصلی (48، 360، 12 و 230 VAC) دارد که باعث بوجود آمدن محدودیت های بیشتر می شود و اتصال آبشاری بین مراحل و سطوح مختلف نیاز به توجه ویژه ای دارد. نتایج تجربی نشان می دهند که کل سیستم عملکرد مناسبی در مقادیر بار مختلف بوسیله یک شین ولتاژ پایین 48 VDC (بخاطر عملکرد همزمان سیستم پیل سوختی با بانک باتری) و خروجی های 12 VDC & VAC، دارد. علاوه بر آن، ثابت شده است که سطوح ولتاژ در نقاط اتصال الکتریکی مختلف به 48 و 12 VDC و 230 VAC رسیده است حتی هنگامی که بار توان بالایی را تقاضا کند. در نهایت اینکه، ریپل های جریان پیل سوختی فرکانس بالا و پایین نشان داده شدند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.