دانلود سمینار کارشناسی ارشد مدولاسیون و دسترسی چندگانه در نسل پنجم (5G)

خلاصه:

در این سمینار بررسی کامل و اجمالی از انواع روش های مدولاسیون و دسترسی چندگانه صورت گرفته است. روش های مدولاسیون و دسترسی چندگانه در نسل پنجم بسیار مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و مقالات زیادی در این زمینه ارائه شده است که در این سمینار به تفضیل مورد بررسی قرار گرفته اند. همچنین از این سمینار می توان به عنوان یک منبع تحقیق مناسب برای استفاده در پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان پیشینه تحقیق استفاده نمود.

قیمت دانلود مقاله
40,000تومان
گزارشکار: دارد (۷۳ صفحه) شبیه سازی : ندارد
شرح موضوع

مدولاسیو و دسترسی چندگانه در 5G

شبکه‌های موبایل 5G استانداردهای ارتباطی برای اینترنت اشیا را شکل می‌دهند. 5G در مقایسه با 4G ظرفیت بیشتری برای پشتیبانی از اینترنت اشیا مانند دستگاه به دستگاه، ارتباطات مطمئن و ارتباطات ماشینی دارد. اهداف 5G به صورت تأخیر کمتر نسبت به 4G ، کاهش مصرف باتری، نرخ داده چندین مگابیتی برای ده‌ها هزار کاربر، چند صد هزار ارتباط هم‌زمان به‌وسیله حسگرهای بی‌سیم در کنار بهتر شدن کیفیت سیگنال طیفی. افزایش کارایی استفاده از طیف تا حدودی وظیفه مدولاسیون مورد استفاده در 5G خواهد بود، مدولاسیون محلی است که در آن سیگنال اطلاعات برروی یک سیگنال دیگر که حامل نامیده می‌شود سوار شده و سپس ارسال می‌شود. در مدولاسیون یکی از خواص سیگنال حامل (فاز، دامنه، فرکانس‌و…) تغییر می‌کند.

تکنیک‌های مدولاسیون اصلی را به‌‌عنوان بخشی از 5G بررسی میکنیم. تکنیک‌هایی که در 5G وجود دارند، تمایل دارند با حامل‌های چندگانه، استفاده از طیف را بهبود ببخشند. در شبکه‌های کنونی 4GLTE از QAM با OFDM به‌‌عنوان روش مدولاسیون و از OFDMA به‌‌عنوان روش دسترسی استفاده می‌شود. 5G نرخ بیتی بالایی را فراهم می‌کند و باید از طیف فرکانسی به‌‌صورت بهینه استفاده کند. در سیستم‌‌های مخابراتی انتخاب روش‌های مناسب مدولاسون و دسترسی چندگانه برای دستیابی به کارایی مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. افزایش تقاضا برای اینترنت سیار و اینترنت اشیاء نیاز چالش برانگیزی برای ارتباطات بی سیم مانند بازده طیفی بالا و اتصال انبوه را مطرح کرده است. اینترنت اشیا بهره بسیاری از شبکه‌های 5G موبایلی خواهد برد و روش مدولاسیون یکی از مواردی است که در استفاده بهینه از ظرفیت شبکه نقش اساسی دارد.

کلمات کلیدی: شبکه‌های موبایل 5G ، 4GLTE، QAM، OFDM

 


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود سمینار کارشناسی ارشد مدولاسیون و دسترسی چندگانه در نسل پنجم (5G)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.